Bij het boeken van een parkeerplek via de Privium website ben ik erachter gekomen dat de Terminal Valet niet (meer) beschikbaar is. Unfortunately, Terminal Valet Parking is closed from 30 December. Would you like to use Valet Parking? Then take a look at P6 Valet Parking, our other official and reliable Valet Parking service. https://www.schiphol.nl/en/parking/product/terminal-valet-parking Beetje onduidelijkheid of dit tijdelijk is of niet. Er wordt in ieder geval verwezen naar P6 voor parkeren.
Betreft definitief einde voor Terminal Valet. Zie ook eerder gepubliceerd artikel: https://insideflyer.nl/schiphol-stopt-met-terminal-valet-parking/
Ik moest helaas een 4 maanden wachten, voordat mijn Privium pas kon worden gemaakt, maar wat heb ik het afgelopen half jaar genoten ervan. Ik wou dat dit ook bestond voor andere vliegvelden.
Versnelde grenspassage? Global Entry in de VS. Geen lounges maar wel snel de grens over en met tsa-precheck ook snel door de security. Soort van Privium dus.
Volgens de email willen ze ook een contactloze privium kaart introduceren vanaf volgend jaar. Ben benieuwd of ze met 'contactloos' een fysieke kaart met NFC/RFID bedoelen of misschien een functie om het toe te voegen aan je apple/google wallet. Ben benieuwd
In de lounge hebben ze al nieuwe kaartlezers. Ook met draadloos, maar de pas moet nu nog gewoon in de gleuf
We zullen wel een nieuwe card krijgen. Heb de huidige langs diverse RFID-readers gehaald maar er lijkt niets in te zitten...
De Privium poortjes bij KMAR van Non-Schengen naar Schengen waren buiten gebruik. Aansluiten in de normale rij, waar zeker nog 15 man voor het punt van de Privium poortjes stond. Omdat er totaal geen vaart in zat en ik niet heel veel tijd meer leek te hebben maar even langsgegaan en mijzelf als eerste opgedrongen.. KMAR zag het Privium pasje in m'n hand en zei gelukkig tegen de rij dat ze moesten wachten. Was handig als ze daar een apart lintje voor zouden trekken, dat was toen ik er twee weken geleden was wel het geval. Toen lagen de poortjes er ook al uit..
Ga maar uit van het eerste. Zie het niet snel gebeuren dat Schiphol dit voor elkaar krijgt, terwijl grote hotelketens nog steeds struggelen om dit voor elkaar te krijgen voor hotelkamers. Je Prvium pasje voor een scanner houden ipv in een "sleuf" steken scheelt natuurlijk al tijd en moeite. Pasje kan nu netjes in mijn telefoonhoesje blijven. Hopelijk voeren ze dit snel door inderdaad.
Ik had laatst bij aankomst dat beide Privium poortjes gesloten waren, maar toen een medewerker dat mij hoorde zeggen tegen mijn collega begeleidde ze ons gelijk naar voren zodat we gelijk aan de beurt waren bij de KMar. Helemaal prima. Jammer dat jij een andere ervaring had!
Ik kan bevestigen dat je met beide ouders als pashouders present toegang krijgt tot het priority wachtgebied. Mijn vrouw was alleen ter elder ure haar Privium pas én witte pasje voor als je je Privium pas kwijtraakt, kwijtgeraakt… Daar was ik niet zo blij mee. Haar vanochtend om 9:45 de Privium Departures Lounge ingestuurd en 5 minuten later stond ze weer buiten met een nieuw pasje. Hele aardige, behulpzame medewerker. Geloof dat de wachttijd voor het online plannen van een afspraak inmiddels een jaar is…
Even dit topic wat nieuw leven inblazen Kwam op deze benefits pagina van Privium, wat benefits tegen waarvan ik niet wist dat ze bestonden: https://www.schiphol.nl/en/privium/exclusive-benefits-and-discounts/ Dat brengt mij op Luggo. Als Privium Plus member krijgen we ook een gratis Luggo premium abonnement. Voor de gein aangemaakt en gekeken wat het zou kosten om een koffer op te laten sturen. Groot was mijn verbazing dat de koerier de koffer tien dagen (!) voor vertrek op zou komen halen. Dat ga ik niet doen natuurlijk. Wat is jullie ervaring met Luggo Premium?
1 december Privium laten weten dat ik lid wenste te worden, afgelopen donderdag kreeg ik bericht dat ik me kon aanmelden en heb dat gelijk gedaan. 15 april mag ik voor de irisscan komen, maar ik vlieg voor die tijd nog twee keer vanaf Schiphol waaronder morgen dus ga het toch maar even proberen...