Mij werd verteld dat die guestvouchers alléén geldig zijn als ze binnenkomen met een bestaand Privium-lid. Al zou je in theorie natuurlijk elke willekeurige persoon die daar naar binnenloopt kunnen aanspreken..
Nee, zoals @Ruut o.a. laat zien (screenshot), voor de guest voucher hoeft het Privium lid inderdaad niet aanwezig te zijn. Op de vouchers die ik onlangs zelf had aangeschaft voor vrienden stond op de achterkant ook het e.e.a. aan informatie en voorwaarden. Als ik het mij goed herinner, stond er ook op dat je zonder begeleiding van een Privium lid de lounge in mag. En een andere tip: deze vouchers kunnen ook handig zijn als je Privium Partner-lid zonder jou reist en gebruik wilt maken van de lounge.
Dus ik als slechts FB Silver member (en geen lounge toegang) zou een willekeurig Privium lid (en ik ken er een paar) kunnen vragen een stapeltje vouchers voor me te kopen? Dat zou mijn leven een stuk aangenamer maken. De KLM kantines op Schiphol zijn niet veel goedkoper om bij te boeken.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel een stapeltje is bij jou, maar kan je dan niet beter gewoon een privium abonnement nemen?
Oh ik dacht aan twee of drie. De wachttijd voor Privium was ook niet echt kort begreep ik. Ik reis niet extreem vaak, en bijna altijd koop ik op check-in time een upgrade naar (European) business class dus krijgt toegang tot de kantines van KLM. Maar fijn om zo af en toe naar een betere lounge te gaan, en zeker als ik geen upgrade naar business kan kopen.
Net als de vorige keer na onze reis naar Bali (afgelopen mei/juni) wilden we voor onze verdere voortzetting naar het hoge noorden (reistijd 2,5-3 uur) nog gebruik maken van de Privium ClubLounge Departures. Aangezien dit vorige keer als zeer prettig werd ervaren gingen we met een glimlach de lounge binnen. Echter werd toegang geweigerd aangezien de regels zijn dat deze lounge alleen bij vertrek kan worden gebruikt en niet bij aankomst. De Privium ClubLounge West kan daarentegen wél worden gebruikt bij aankomst. Er werd geen uitzondering gemaakt. Gezien het feit dat wij vorige keer zonder problemen de Privium ClubLounge Departures konden betreden en er dus vandaag ook (gezien de vorige keer) blindelings vanuit gingen dat dit nu opnieuw zou kunnen. Echter was dit niet het geval. Als ons bekend was dat de toegang niet geldig is, waren we uiteraard naar de Privium ClubLounge West gegaan alvorens we de ruimbagage hadden gepakt. Er werd tot onze verbazing geen uitzondering gemaakt. Dit staat in mijn optiek haaks tegen de gastvrijheid die Privium pretendeert te hebben. We zijn met stomheid geslagen weg gegaan, met de melding dat een klacht zal volgen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Mijn ervaring is dat dit helaas exact de regels zijn. Ik heb het ook meerdere geprobeerd bij de clublounge zonder enig succes.
Nou, ik had er de smoor in en ben snel weg gegaan. Vind het temeer wrang dat het de vorige keer zonder verdere uitleg over de regels gewoon lukte en ik daarom in de veronderstelling was dat het klopte en ik dus gewoon welkom was. Als in het van tevoren wist ging ik natuurlijk naar de Privium West lounge. Ben benieuwd naar de reactie van ze…
Als ik het goed begrijp wil je de "Departures" lounge gebruiken als een "Arrivals" lounge – dus logisch dat het niet werkt... een "departures lounge" is immers een lounge voor als je vertrekt met een vlucht vanaf Schiphol, en niet als je aankomt om je even op te frissen voordat je je reis voortzet. Ik vermoed dat je mazzel hebt gehad met je vorige bezoek. Schiphol heeft naar mijn weten geen arrivals lounge, ik maak er buiten Nederland regelmatig gebruik van, even een douche nemen en omkleden na een lange vlucht, voordat ik de werkdag begin nadat ik geland ben... ideaal! Ik ben wel benieuwd hoeveel vraag er naar is en of Schiphol daar via Privium op in wilt spelen, want Privium klanten zijn doorgaans gestationeerd in Nederland, en bijna thuis.
Je kan de privium lounges achter de security prima als arrival lounge gebruiken hoor, je hoeft hier alleen je kaart in te voeren en geen BP te laten zien. Nog makkelijker ook want zodra je dan je koffer gaat halen ligt ie er al en hoef je daar geen uur te wachten.
Zojuist heb ik mij aangemeld voor Privium Plus via de AMEX Platinum. Nu blijkt er een nieuwe regeling te zijn ivm de drukte voor de registratie. Je kunt een tijdelijke pas krijgen met toegang tot de snelle security passage. Mijn voornemen was eigenlijk om binnenkort langs Schiphol te gaan op een rustig moment om mijn lidmaatschap te activeren, maar gezien deze recente regeling vraag ik mij ernstig af of dit zin heeft. Heeft iemand nog een recente ervaring met het activeren van een privium lidmaatschap door even langs te gaan?
Er zijn best wat forumleden die gewoon naar de Privium Club Lounge zijn gegaan zonder afspraak en binnen een uur klaar waren. Je hoeft overigens niet een vlucht te hebben, maar kunt gewoon de Club Lounge (Departures) inlopen en vragen of ze tijd hebben.
Ik ben zondag avond, na de vlucht om 20.00 binnen gelopen en was dezelfde avond geregeld. Wacht tijd voor mij was 15 minuten. Mijn partner heeft paar dagen later tijdens lunch geweest, rond 13.00, was ook alles geregeld. Wacht tijd was 5 min. Ik had afspraak voor 16 maart 2023... Dus langs gaan op wat rustige momenten zeker loont....
Mooi en fijn om te horen dat dit nog steeds kan. Ik zal zelf volgende week ergens langsgaan. Bedankt voor jullie input!
Ik begrijp dat je i.c.m. een AMEX plat aanvraag van Privium dus gewoon op de bonnefooi langs kunt gaan om je Privium te activeren. Kan het ook dat je er heen gaat en ter plekke een Privium abonnement wil afsluiten, of kan het alleen samen met de AMEX plat?
Is geen probleem. Privium is niet exclusief voor American Express Platinum houders. Je kunt gewoon langs om "klant" te worden.
Ik heb begin okt mijn Amex plat gekregen en meteen aangemeld bij Privium. Binnen 10 dagen had ik de mail van ‘activeer uw lidmaatschap’. Via de chat op Schiphol.nl heeft een medewerker hem geactiveerd voor me. Ik kon meteen een afspraak maken voor de irisscan en er waren volop plekken. Had zelfs dezelfde week nog terecht gekund als het had gemoeten. Dus snap niet dat ze nu een mail sturen over vertraging bij aanmelding voor Amex plat. Lijkt nu juist wel minder te worden.