Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

1. Neanderthaler

Neanderthaler Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor je bericht!

Allereerst thanks voor de tip van de babylounge! Dat is echt een gouden tip, wordt gewaardeerd! Heb je er zelf ooit gebruik van gemaakt? Indien ja, wat zijn jou bevindingen? Was het druk? Alle opmerkingen & tips zijn welkom.

Welke lounges heb jij ervaring mee met baby's of kids? Welke zou je aanraden?

In ieder geval fijn dat als je economy vliegt met een baby alsnog naar het priority security kan met privium. Bij bus. class krijg je inderdaad priority.

Meet & Assist is ook een goede tip! Indien we het straks niet aandurven vanwege de wachttijden, dan kunnen we dat erbij boeken.

En ja, met voorin, bedoel ik bijv. WBC van KLM. Voornamelijk wide-body vliegtuigen met business class waar je stoel plat kan om te liggen.
    Ik was ervan op de hoogte van de ristricties mbt lengte en leeftijd voor de irisscan. Maar niet voor de loungetoegang, dit is mij ook niet verteld tijdens het scannen van de iris. We hadden geen kinderen, en waren ook niet actief bezig met een kinderwens... Dus was ik er ook niet eens benieuwd naar om het te vragen op schiphol of om op te zoeken in de voorwaarden. Het boeide immers (toen nog) niet.

Je hebt verder wel helemaal gelijk mbt de voorwaarden en kosten, ik betaal niet voor de kids van onder de 12 jaar oud. Misschien is het de veronderstelling (onderbewustzijn) dat een baby meestal gratis of tegen geringe kosten overal mee mag met de ouders, dat ik daar ook vanuit ging bij de privium lounge. Mijn fout.

Ik wil erbij zeggen dat dit onze eerste baby is en we eea uitzoeken zodat we onze reis zo voorbereid mogelijk hebben en ook precies weten waar we wel niet mogen komen. De baby zou 4 maanden zijn als we gaan reizen, dus het is best spannend!!

Nu ik ook ouder wordt begrijp ik je goed, onze kleine gaat ook de wereld afreizen! Als iemand er last van heeft kan hij/zij lekker een andere vlucht nemen.

BartF en Dan1 vinden dit leuk.
  2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Graag gedaan! Vervelend dat het Privium personeel je dat niet uit heeft gelegd.

AMS - CUR geen gebruik gemaakt van de lounges. Doordat we Meet & Assist hadden, zijn we op ons gemakje langs alle controles heen gelopen en toen we bij de gate aankwamen was het al tijd voor vertrek en kregen we priority boarding. De baby lounges hebben we zelf niet gebruikt, de KLM lounge wel. Maar toen vlogen we BC en dat was gewoon prima (onze oudste was toen 2 jaar). Er is altijd wel een hoekje waar je kunt zitten en er zijn meer mensen met (jonge) kinderen. De drukte hangt natuurlijk af van de hoeveelheid passagiers, lastig om dit vooraf te zeggen. Wel is het zo dat je in die baby lounge alleen maar ouders met kinderen aan zult treffen en geen zeurpieten die vinden dat je niet met kinderen mag reizen ;)

Het kan inderdaad erg spannend zijn om met een baby te reizen, maar het grootste voordeel van een baby ten opzichte van een peuter is dat die nog lekker veel slapen. Mijn advies is om je reis heel goed voor te bereiden.

• Zorg voor voldoende baby entertainment (speeltjes, etc. Dingen die afleiden).
    • Neem voldoende voeding (wij hadden een hele bus in de handbagage) en luiers mee in je handbagage. Maak niet de fout die veel van die Tui-passagiers laatst maakten, toen hun vliegtuig uit Antalya in Roemenië moest landen na een bird strike van de cockpit. Passagiers klaagden dat zij niet bij hun babyvoeding konden, maar sorry: je bent niet heel erg snugger als je dat in je ruimbagage stopt.
    • Neem reservekleding mee in je handbagage. You know, just in case ;)
    • Vlieg je met KLM: regel een wiegje en doe dit a.s.a.p nadat je geboekt hebt. Dan kun je 'basinet rij' reserveren. Op de terugvlucht heeft onze baby bijna de hele vlucht geslapen. Pro tip: dat wiegje hangt onder de airco, dus neem een warm slaapzakje en sokjes mee want anders wordt het ijskoud.
    • Flesje paraat tijdens opstijgen en landen voor de oortjes, neem zeker ook zo'n neusspray met zoutoplossing mee als het oren klaren niet lukt en je kindje blijft huilen.
    • Nog een pro tip: stop een voedingskussen in je handbagage. Je hebt ook van die Deriyan bedjes die je aan de stoel kunt bevestigen, maar dan moet je kindje wel klein zijn. En je hebt er niets aan als je op de basinet rij zit.
    • Relax, je gaat op vakantie! Als jij de pan uit strest dan merkt je kindje dat ook. Hoe goed je je voorbereid, je kunt niet voorbereid zijn op alles.
    Hopelijk kun je hier iets mee!

Neanderthaler, Chefit, arjen05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    @Dan1 helemaal eens met deze tips, en in aanvulling hierop:

• Stippel je looproute op de luchthaven goed uit. Buggy en dergelijke mogen bijna altijd mee tot aan de gate, maar worden niet altijd weer afgeleverd aan de gate. Bij landing op sommige Europese luchthavens, bijv. NCE, wordt je gate luggage afgeleverd op de bagageband. Dus een draagzak in je handbagage kan ook nog handig zijn.
    • Die buggy of kinderwagen wel eerst even laten labelen bij de incheck-balie. Let erop dat als je kinderwagen uit 2 delen bestaat (bijv losse reiswieg) je 2 labels laat plakken.
    • Als je niet met beide ouders vliegt, denk aan het nodige papierwerk. Ik ben eens door het Privium poortje gegaan gezien ik er eerder was en mijn partner met baby toch niet door dat poortje mocht en dus in gewone rij stond. Toen werd mijn partner door de Kmar niet doorgelaten, ik moest eerst nog even terugkomen met mijn eigen paspoort.
    • Nog een andere tip https://people.com/parents/george-c...-passengers-on-flight-with-6-month-old-twins/
    En sommige lounges zijn geweldig, bijv. CUR kreeg ik een aparte ruimte om de baby nog te voeden, daar is ook een hele speeltuin voor als ze wat ouder zijn met klimhuisje, glijbaan etc. En bij andere kom je er niet in.

Neanderthaler, BartF en Dan1 vinden dit leuk.
  4. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Nog een tip: koop een yoyo buggy. Deze mogen als handbagage mee ipv inchecken.

Neanderthaler, BartF en Dan1 vinden dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Werkt alleen weer niet als je baby/peuter minireuzen zijn ;)

Neanderthaler vindt dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Dank! En ook dank voor jouw goede tips! :)

• Dat van het papierwerk is zeker een goede, echter wel groot grijs gebied. Op https://kinderontvoering.org/ staat een beslisboom, in ons geval betekent dat: u hoeft niets te doen (want zijn getrouwd en reizen allebei met de kinderen). Toch werden we in 2021 op reis van AMS - SXM tijdens de paspoortcontrole 'ondervraagd' door de (jonge en ietwat onervaren) KMar ambtenaar (hij vroeg wel vijf keer waar de reis naartoe ging) waarom mijn vrouw in haar paspoort een andere achternaam had dan onze oudste (de jongste was er nog niet) en of we konden aantonen of hij ons kind was. Mijn antwoord was nee, zijn reactie was: ehh, oké. En dat was het. Geef dan of een advies/waarschuwing dit op orde te hebben of controleer ons en bevraag de BRP waar alles netjes in staat. Het was een beetje rare situatie, maar goed. De oplossing: uittreksel van de BRP in het Engels van je kind(eren). We werden overigens warm onthaald in SXM en niemand vroeg verder iets over onze zoon. CUR twee maanden ook niet. UK, idem, etc, etc. Op LHR staan overigens bordjes dat ze dit aan je kunnen vragen bij verschillende achternamen, dus zeg nooit nooit!
    • Lounge op Hato (CUR) is inderdaad top. Dat kleine speeltuintje is leuk, wel is het loungebeleid dat kinderen geen geluid mogen maken/andere reizigers niet mogen storen. Waar het hier vooral om gaat is dat 'het speelgeluid' een beetje binnen de perken moet blijven. Ik heb Curaçaose kids wel eens zien spelen en dat was heftig (ouders deden niets), dus misschien is dat de gedachte geweest ;) Toen wij in de lounge zaten, kwam iemand ook de tv op tekenfilms aanzetten, dus inderdaad toplounge en je komt er gewoon in met PP!
    • Als je een buggy hebt die uit twee delen bestaat, dan zou ik een reiskoffer/hoes aanschaffen om te voorkomen dat je hem in twee delen en/of kapot terugkrijgt. Met name die aluminiumstangen zijn gevoelig voor buigen bij gooien en smijten. Een kleine afwijking kan er al voor zorgen dat je buggy niet meer opvouwt. De oplossing: huur een buggy op de plaats van bestemming. Mocht je naar CUR gaan: ik heb een adresje voor je, waar ik ook een maxi cosi heb gehuurd :) Niet iedere airline en/of mag je buggy mee naar de gate. Zoek dat goed uit!

Neanderthaler en BartF vinden dit leuk.
  7. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Bij mij past zelfs m’n 4.5 jarige dochter erin.

BartF vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Past hier niet. Mijn zoon is in de zomer 3 jaar, geworden en nu 1 meter 10 en 19 kilo. Exact een jaar geleden voor een tripje naar Spanje (waar ze niet geloofden dat hij 2 was...) al die lichtgewicht buggy's geprobeerd (waaronder ook de Hamilton One Prime X1 Stroller en Deryan Luxe XP Buggy) en toen paste hij er al niet in/zat hij niet goed. Uiteindelijk een Maclaren (paraplu)buggy gekocht, kost iets. Maar dan heb je ook wat. Levenslange garantie, fantastisch ontwerp met accessoires en een maximaal draagvermogen van 25 kg, terwijl de buggy zelf maar 6 kg weegt. In CUR deed de Maclaren dienst als strandbuggy voor onze jongste van (toen) 3 maanden, dus we hebben er nog makkelijk een paar jaar plezier van.

Neanderthaler, BartF en noppie vinden dit leuk.
  9. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Geen idee wat al die kinderbuggy verhalen voor verband met privium houden trouwens. Behoorlijk ver off-topic als je het mij vraagt.

MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Het gaat erom dat je de buggy's (inclusief baby's) niet mee mag nemen in de Privium Lounge. Ongeacht welke het is en/of het wel/geen handbagage is. En wat heb jij ons te vertellen over Privium? Ik kijk er naar uit om het te lezen!

Neanderthaler en noppie vinden dit leuk.
  11. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Goh. Goede samenvatting. Kinderen en buggy's mogen geen gebruik maken van Privium en de lounge. Das relevant. Dat merk x duurder is dan merk Y of 6 kilo weegt ipv 7 kilo is volgens mij niet relevant in dit topic. Dan zou ik lekker een apart draadje opstarten om oeverloos over baby's en buggies te praten.

VinceG vindt dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Wat wel of niet relevant is om te vertellen in dit bericht in reactie op de vraagsteller, is niet aan jou om te bepalen. Dank. Ik kan overigens niet wachten tot mijn zoon twaalf is, zodat ik hem direct Privium lid kan maken om mensen zoals jij in de Privium lounge een slechte dag te bezorgen!

ErwinLansing, Neanderthaler, Morris en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Vriendelijk verzoek aan de moderator op dit forum om in te grijpen. Graag relevante informatie delen die een relatie heeft met het topic. En graag agressieve reageerders zoals Dan de toegang ontzeggen gezien zijn toon en inhoud.

14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Je bericht gerapporteerd met het verzoek aan de moderator om leden zoals jij die andere leden onterecht van agressie beschuldigen te voorzien van een reprimande. Hetgeen dit lid voorstelt, betekent dat 80% van de discussies in dit forum niet meer gevoerd zouden mogen worden. Dank.

Neanderthaler en noppie vinden dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Vliegen, lounges en kinderen. Het haalt vaak het beste in mensen naar boven, zo blijkt maar weer.

Hailstorm, danfl44, hollandje en 12 anderen vinden dit leuk.
  16. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees hier de discussie en zie twee dingen.
    (1) Het gaat over Privium, dus graag ook zo relevant mogelijk houden met betrekking tot dit topic.
    (2) Er wordt op de persoon gespeeld. Ik heb eerder in een ander topic ook al aangegeven dit niet te accepteren. Ik verwacht hier een volwassen discussie, geen vingergewijs etc. Als ik dit nog een keer lees en je hebt al een waarschuwing gehad kun je een ban verwachten.

MoonJ, Didymis, ErwinLansing en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Ergens in februari vliegen 2 oudere vriendinnen van mij samen naar AUA.

Nu heb ik zelf nog 1 Privium voucher liggen dus zoek nog een 2e.

Is er misschien iemand die er nog ééntje over heeft?

18. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg binnenkort vanuit terminal 1. Wat is de snelste route met privium? Alvast bedankt.

19. randombear

randombear Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Een mogelijke optie (voor het geval je niet wist dat dit mogelijk is): als Privium lid kun je voor 30 euro een guest voucher aanschaffen in de Privium lounges. Als je dus voor die tijd een keertje op Schiphol bent, dan kan je zo'n voucher aanschaffen en deze op een later moment aan je vriendinnen afgeven. En vlieg je zelf niet voor die tijd, dan kan je natuurlijk ook naar de ClubLounge Departures gaan (in de vertrekhal). Neem voor de zekerheid wel je Privium kaart mee.

LordH vindt dit leuk.
  20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Ga ik dat doen, bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina