Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees dat de discussie soms wat op de persoon wordt gespeeld. Dat is niet nodig en voegt ook niks toe aan de onderwerpen. Laten we het netjes houden hier.
     
    JdV030, MilesHunter, Timo en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Zojuist om 08:25 share auto geparkeerd, 5 minuten voor bagage afgeven bij BA en kleine 20 minuten door security. Gelukkig Privium want lange rijden bij paspoortcontrole. Ook te weining security lanes open, dus non-priority was erg lang. Kon niet zien of het via buiten ging.
     
  3. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Iemand met enige ervaring wat de wachttijden momenteel zijn op Brussel (BRU)? Vlieg komende woensdag met kinderen en zit even te kijken of fast-track ticket het waard is. Afgelopen mei ging alles soepel, geen idee of het nog steeds zo is.
     
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Afgelopen maanden paar keer gereisd, maximale wachttijd was 10 minuten, erg vlot :) Geen echte grote nationale carrier vanaf die luchthaven speelt wel een (positieve) rol.
     
    V70 vindt dit leuk.
  5. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
  6. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Heerlijk dat ik tegenwoordig een tag in m'n koffer heb zitten (are you watching Lufthansa?) en gisteren precies kon zien dat m'n koffer nog op CDG stond bij aankomst Schiphol. Scheelde me weer een uur wachten op mijn koffer en kon direct naar de trein. Kreeg bij thuiskomst pas een push van KLM dat m'n koffer nog in Parijs stond..

    Nu alleen hopen dat ze m snel opsturen naar mijn huis.


    **edit:
    Binnen 23 uur staat mijn koffer weer in mijn huis, erg snel gegaan. Scheelde me ook nog eens geklooi in een volle trein en een trap oplopen naar mn voordeur. :)
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2022
    VinceG, FlyingBlob, michiel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen tijd heb ik ook lang moeten wachten op bagage. 1 keer KLM (uur), 1 keer Transavia (1:15 minuten) en ik moest laatst iemand ('s nachts) ophalen van Schiphol die met Tui of Corendon vloog en daar duurde het anderhalf uur voordat de bagage op de band lag. Het lijkt dus een Schiphol probleem te zijn en niet afhandelaar afhankelijk.
     
  9. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren (maandagavond) met KL803 naar BKK gevlogen.
    Nauwelijks wachttijden, zowel bij priority en gewone security, marechaussee.
    Hoewel het herfstvakantie is en 's middags wel druk, waren 's avonds (17.30) de lange wachttijden voorbij. Dus maar LANG gewacht in de Lounge met een collega.
    Dat krijg je er van als je ruim 3 uur voor vertrek op Schiphol bent :)
     
    William vindt dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het zwaartepunt zit nooit zo in de middag na 17.00 uur, dat is het ook nooit geweest, het zit vooral in de ochtenduren-
    Ik zou mij kunnen voorstellen toen er echt een tekort was dat de beveiligingspunten van de transfer security ook bemand moesten worden, en rond 19.30 bij de laatste aankomstwave van KLM heb je daar dan ook beveiligers nodig.
    Als je daardoor dus minder poortjes beschikbaar hebt en dan ook nog moet gaan sluiten krijg je zeker in het begin wat later op de avond ook problemen.

    Alleen veel passagiers komen nu belachelijk vroeg en zijn allang door de beveiliging heen.
     
    noppie vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dus HMS Host is dus de grote winnaar op Schiphol de afgelopen tijd? ;)
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik krijg zo langzamerhand steeds meer het gevoel dat de problemen op Schiphol goed uitkomen voor KLM. In de pers wordt door KLM continue gesproken over de problemen die Schiphol heeft en dat KLM dus haar dienstverlening daarop moet aanpassen dmv minder tickets verkopen, vluchten schrappen etc.
    Of ben ik nu een complotdenker?
     
  13. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg binnenkort via Amsterdam weer eens op een woensdag naar DXB met Emirates (Economy, avondvlucht om 22.00 uur). Ben bereid geen ingecheckte bagage mee te nemen, maar hoe zit het met de wachttijden rond die tijd? Ik kan kiezen om met de trein aan te komen of met de auto, dat maakt niks uit. Wat is jullie advies?
     
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    nee want die hebben een personeelstekort.....
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  15. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    heb de laatste maanden geen avondvlucht vanaf schiphol gemaakt maar wel een paar keer mensen opgehaald en het was superstil.
     
  16. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Heb deze nachtvlucht een paar weken geleden genomen. Schiphol is inderdaad erg rustig later in de avond dus je kunt prima met auto of trein aanreizen. De economy rij voor bagage afgifte is meestal vrij lang, half uurtje max want het is een B777 geen A380. Geen noemenswaardige rijen bij security of kmar. 2 uur aanwezig voor vertek moet voldoende zijn.
     
  17. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Gisterochtend op Schiphol bij non-schengen security en paspoortcontrole om 06:00 uitgestorven.
     
    Morris vindt dit leuk.
  18. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Vriendlief lekker alleen in de Non-SP rij laten staan. Had hij destijds maar XP run moeten doen toen ik het zei...heb lekker zitten wachten in de lounge op hem, aantal whisky's voorsprong;)
     
    VinceG, Ambtenaruh, MichaelNight en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    En hoe was de sfeer nadat hij zich bij je voegde? :D:D
     
    Ambtenaruh, Morris, ErwinLansing en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    FRA vandaag: 5.38 check in en 6.00 lounge (geen Privium uiteraard, wel priority). Daarna heerlijk genoten van de scheve gezichten in de lounge om dat wij het in ons hoofd haalden onze dochter mee te nemen naar Business Class.
     
    BartF, noppie, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina