Ik lees dat de discussie soms wat op de persoon wordt gespeeld. Dat is niet nodig en voegt ook niks toe aan de onderwerpen. Laten we het netjes houden hier.
Zojuist om 08:25 share auto geparkeerd, 5 minuten voor bagage afgeven bij BA en kleine 20 minuten door security. Gelukkig Privium want lange rijden bij paspoortcontrole. Ook te weining security lanes open, dus non-priority was erg lang. Kon niet zien of het via buiten ging.
Iemand met enige ervaring wat de wachttijden momenteel zijn op Brussel (BRU)? Vlieg komende woensdag met kinderen en zit even te kijken of fast-track ticket het waard is. Afgelopen mei ging alles soepel, geen idee of het nog steeds zo is.
Afgelopen maanden paar keer gereisd, maximale wachttijd was 10 minuten, erg vlot Geen echte grote nationale carrier vanaf die luchthaven speelt wel een (positieve) rol.
En na lang buiten schot blijven (iets wat KLM-regiomanager Dirk Buitelaar meer dan eens tegen NU.cw heeft gezegd), zijn de vluchten van/naar Curaçao nu dan toch de sjaak: https://nu.cw/2022/10/15/klm-schrapt-vluchten-naar-curacao-vanwege-problemen-schiphol/
Aanvulling: Cijntje: “Gecancelde KLM-vluchten kosten Curaçao 20 miljoen dollar, op zoek naar alternatieven” https://nu.cw/2022/10/17/cijntje-ge...20-miljoen-dollar-op-zoek-naar-alternatieven/
Heerlijk dat ik tegenwoordig een tag in m'n koffer heb zitten (are you watching Lufthansa?) en gisteren precies kon zien dat m'n koffer nog op CDG stond bij aankomst Schiphol. Scheelde me weer een uur wachten op mijn koffer en kon direct naar de trein. Kreeg bij thuiskomst pas een push van KLM dat m'n koffer nog in Parijs stond.. Nu alleen hopen dat ze m snel opsturen naar mijn huis. **edit: Binnen 23 uur staat mijn koffer weer in mijn huis, erg snel gegaan. Scheelde me ook nog eens geklooi in een volle trein en een trap oplopen naar mn voordeur.
Afgelopen tijd heb ik ook lang moeten wachten op bagage. 1 keer KLM (uur), 1 keer Transavia (1:15 minuten) en ik moest laatst iemand ('s nachts) ophalen van Schiphol die met Tui of Corendon vloog en daar duurde het anderhalf uur voordat de bagage op de band lag. Het lijkt dus een Schiphol probleem te zijn en niet afhandelaar afhankelijk.
Gisteren (maandagavond) met KL803 naar BKK gevlogen. Nauwelijks wachttijden, zowel bij priority en gewone security, marechaussee. Hoewel het herfstvakantie is en 's middags wel druk, waren 's avonds (17.30) de lange wachttijden voorbij. Dus maar LANG gewacht in de Lounge met een collega. Dat krijg je er van als je ruim 3 uur voor vertrek op Schiphol bent
Het zwaartepunt zit nooit zo in de middag na 17.00 uur, dat is het ook nooit geweest, het zit vooral in de ochtenduren- Ik zou mij kunnen voorstellen toen er echt een tekort was dat de beveiligingspunten van de transfer security ook bemand moesten worden, en rond 19.30 bij de laatste aankomstwave van KLM heb je daar dan ook beveiligers nodig. Als je daardoor dus minder poortjes beschikbaar hebt en dan ook nog moet gaan sluiten krijg je zeker in het begin wat later op de avond ook problemen. Alleen veel passagiers komen nu belachelijk vroeg en zijn allang door de beveiliging heen.
Ik krijg zo langzamerhand steeds meer het gevoel dat de problemen op Schiphol goed uitkomen voor KLM. In de pers wordt door KLM continue gesproken over de problemen die Schiphol heeft en dat KLM dus haar dienstverlening daarop moet aanpassen dmv minder tickets verkopen, vluchten schrappen etc. Of ben ik nu een complotdenker?
Ik vlieg binnenkort via Amsterdam weer eens op een woensdag naar DXB met Emirates (Economy, avondvlucht om 22.00 uur). Ben bereid geen ingecheckte bagage mee te nemen, maar hoe zit het met de wachttijden rond die tijd? Ik kan kiezen om met de trein aan te komen of met de auto, dat maakt niks uit. Wat is jullie advies?
heb de laatste maanden geen avondvlucht vanaf schiphol gemaakt maar wel een paar keer mensen opgehaald en het was superstil.
Heb deze nachtvlucht een paar weken geleden genomen. Schiphol is inderdaad erg rustig later in de avond dus je kunt prima met auto of trein aanreizen. De economy rij voor bagage afgifte is meestal vrij lang, half uurtje max want het is een B777 geen A380. Geen noemenswaardige rijen bij security of kmar. 2 uur aanwezig voor vertek moet voldoende zijn.
Vriendlief lekker alleen in de Non-SP rij laten staan. Had hij destijds maar XP run moeten doen toen ik het zei...heb lekker zitten wachten in de lounge op hem, aantal whisky's voorsprong
FRA vandaag: 5.38 check in en 6.00 lounge (geen Privium uiteraard, wel priority). Daarna heerlijk genoten van de scheve gezichten in de lounge om dat wij het in ons hoofd haalden onze dochter mee te nemen naar Business Class.