Is er al een datum wanneer meer bekend wordt? Heel benieuwd wat er gaat veranderen. De drukte in de lounges zorgt ervoor dat ik in ieder geval in Amsterdam vrijwel altijd naar Privium verkas...
Mail van de week, vanaf 1 januari 2023 kunnen alleen Flying Blue Platinum en Ultimate leden nog een award ticket boeken voor de La Première cabine. Flying Blue Gold leden komen dan niet meer in aanmerking.
Nou in die zin weer wel met het topic te maken dat de eerdere opmerkingen erover gingen dat "het leuker worden van Platinum" weleens zou kunnen uitdraaien op louter verslechteringen voor Gold...dat La premiere awards verhaal is al een eerste aanzet
Zelfs voor Plats wordt het minder, met nog maar 1 awards stoel in LP. Reist lekker gezellig, met je partner in een andere klasse
Vorige week een gesprek over gehad met de verantwoordelijke bij Flying Blue. Er werd aangegeven dat ze geen daling zien in loungegebruik onder ultimate passagiers (daar ging het over, toen ik aangaf meer ulti labels in de Privium lounge te zien dan in de KLM lounge). Ik vroeg of er ook gemeten werd hoe lang de ulti gemiddeld binnen blijft, nee dat niet. Heb aangegeven dat ik daar nog wel eens een takeaway koffie scoor omdat KLM wel papieren bekers heeft en Privium niet. Dat wordt dan als volledig loungebezoek geregistreerd.
Mijn ervaring is toch anders helaas. De laatste keer vroeg men vrolijk om nog 300 EUR bij te betalen van CDG naar AMS ... Niet gedaan voor 1,5 uur tijdswinst...
Gisteren was ik ook vroeg op CDG. Ik had eigenlijk op woensdag willen vliegen, want het werk was eerder klaar, maar eerst kon je nog wel eens omboeken voor een paar tientjes. Nu was het eur 299,- in de app. Terwijl ik al bijna 600 voor een retour AMS-CDG had betaald! Dus toen vroeg ik ook of ik niet met de vlucht eerder mee kon. Er was meer dan genoeg plek, maar nee gewoon 299,- aftikken. Dacht het niet! Terwijl ik juist op tijden wilde vliegen die gunstiger zijn voor Schiphol.
vanaf dit jaar gaan er toch een hoop hun status verliezen zonder 100%/50%/ extra XP en al die verlengingen..zal toch rustiger in de lounges moeten worden. Zeker met die algemene vluchtenreductie..
Ja! Ik liep dinsdag langs de lounge vanuit de privium lounge en zag gewoon grote scheuren en gaten in de stoelen zitten. Het was overvol en het zag er gewoon heel erg shabby uit.
Dat zal deels weer waar zijn maar ik heb om me heen een paar vrienden die de afgelopen tijd door de extra XP Gold zijn geworden voor het eerst. Ze zeggen allemaal dat ze niet anders meer willen en vluchtjes die eerst met Easyjet etc gingen nu allemaal met Sky Team voor de Sky Prio vooral. Die gaan intussen richting platinum zonder extra dingen te doen (meer te vliegen). Zo heeft KLM er denk best wat vaste klanten bij gekregen.
Laats was een man z’n telefoon kwijt. Die hij ging zoeken in de voering van de stoel. Daarna had hij spijt dat ie daar keek
Las het volgende net op Flyertalk "At least on AF and KL they try to block the seat next to you if the pax load of the flight permits that" https://www.flyertalk.com/forum/air...rs-flying-blue/2078402-platinum-effect-5.html Mocht dit waar zijn is het wel een voordeel die ze expliciet mogen maken
Volgens mij niet aan de orde. Indien het wel zo is, erg benieuwd of dat na boeking gebeurt of nadat online check-in opengaat. De genoemde vlucht kan gerust 10+ platinums aan boord hebben; neem niet aan dat ze 20 stoelen in biz + economy comfort / preferred seats gaan blocken. Het is me wel eens overkomen, maar in dat geval is me bij het boarden expliciet aangegeven door de gate agent of station manager dat ze de stoel geblokkeerd hadden. Dat gebeurde dan op de luchthaven, zodat je hooguit geen IPB'er of last minute upgrader naast je hebt.