"Platinum level wordt veel leuker" en andere nieuwtjes van webinar KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 25 okt 2022.

  1. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Is er al een datum wanneer meer bekend wordt? Heel benieuwd wat er gaat veranderen. De drukte in de lounges zorgt ervoor dat ik in ieder geval in Amsterdam vrijwel altijd naar Privium verkas...
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Daar komt bij dat ik de privium lounges sowieso hoger waardeer dan de KLM kantine.
     
    Mark020, Wogie, arjen05 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Mail van de week, vanaf 1 januari 2023 kunnen alleen Flying Blue Platinum en Ultimate leden nog een award ticket boeken voor de La Première cabine. Flying Blue Gold leden komen dan niet meer in aanmerking.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    In het Nederlands is het platina (enkelvoud), platinum is Engels
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Uhh, heeft dan niet veel met dit topic te maken, dit is alleen maar minder leuk voor de Gold members ;)
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou in die zin weer wel met het topic te maken dat de eerdere opmerkingen erover gingen dat "het leuker worden van Platinum" weleens zou kunnen uitdraaien op louter verslechteringen voor Gold...dat La premiere awards verhaal is al een eerste aanzet:(
     
    Daeni vindt dit leuk.
  7. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Zelfs voor Plats wordt het minder, met nog maar 1 awards stoel in LP. Reist lekker gezellig, met je partner in een andere klasse
     
    MichaelNight en theflyingrobman vinden dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Vorige week een gesprek over gehad met de verantwoordelijke bij Flying Blue. Er werd aangegeven dat ze geen daling zien in loungegebruik onder ultimate passagiers (daar ging het over, toen ik aangaf meer ulti labels in de Privium lounge te zien dan in de KLM lounge). Ik vroeg of er ook gemeten werd hoe lang de ulti gemiddeld binnen blijft, nee dat niet. Heb aangegeven dat ik daar nog wel eens een takeaway koffie scoor omdat KLM wel papieren bekers heeft en Privium niet. Dat wordt dan als volledig loungebezoek geregistreerd.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Mijn ervaring is toch anders helaas. De laatste keer vroeg men vrolijk om nog 300 EUR bij te betalen van CDG naar AMS :eek: ... Niet gedaan voor 1,5 uur tijdswinst...
     
  10. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Dat is ook mijn ervaring van de laatste 5x dat ik dat gevraagd heb.
     
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Idem dito
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Gisteren was ik ook vroeg op CDG. Ik had eigenlijk op woensdag willen vliegen, want het werk was eerder klaar, maar eerst kon je nog wel eens omboeken voor een paar tientjes. Nu was het eur 299,- in de app. Terwijl ik al bijna 600 voor een retour AMS-CDG had betaald!
    Dus toen vroeg ik ook of ik niet met de vlucht eerder mee kon. Er was meer dan genoeg plek, maar nee gewoon 299,- aftikken. Dacht het niet!
    Terwijl ik juist op tijden wilde vliegen die gunstiger zijn voor Schiphol.
     
  13. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook, de privium lounge is rustig en qua aanbod veel beter.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    vanaf dit jaar gaan er toch een hoop hun status verliezen zonder 100%/50%/ extra XP en al die verlengingen..zal toch rustiger in de lounges moeten worden. Zeker met die algemene vluchtenreductie..
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    En dan hebben we het nog niet gehad over uitgeleefde rode stoelen in 25 o_O
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ja! Ik liep dinsdag langs de lounge vanuit de privium lounge en zag gewoon grote scheuren en gaten in de stoelen zitten. Het was overvol en het zag er gewoon heel erg shabby uit.
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat zal deels weer waar zijn maar ik heb om me heen een paar vrienden die de afgelopen tijd door de extra XP Gold zijn geworden voor het eerst. Ze zeggen allemaal dat ze niet anders meer willen en vluchtjes die eerst met Easyjet etc gingen nu allemaal met Sky Team voor de Sky Prio vooral. Die gaan intussen richting platinum zonder extra dingen te doen (meer te vliegen). Zo heeft KLM er denk best wat vaste klanten bij gekregen.
     
    noppie vindt dit leuk.
  18. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Laats was een man z’n telefoon kwijt. Die hij ging zoeken in de voering van de stoel. Daarna had hij spijt dat ie daar keek :rolleyes::D
     
    Vliegende_Keep, FlyingBlob, Dan1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij niet aan de orde. Indien het wel zo is, erg benieuwd of dat na boeking gebeurt of nadat online check-in opengaat. De genoemde vlucht kan gerust 10+ platinums aan boord hebben; neem niet aan dat ze 20 stoelen in biz + economy comfort / preferred seats gaan blocken. Het is me wel eens overkomen, maar in dat geval is me bij het boarden expliciet aangegeven door de gate agent of station manager dat ze de stoel geblokkeerd hadden. Dat gebeurde dan op de luchthaven, zodat je hooguit geen IPB'er of last minute upgrader naast je hebt.
     

Deel Deze Pagina