Op een webinar voor Flying Blue leden uit Scandinavië zijn zojuist de volgende zaken aangekondigd:
1. Miles niet meer uit de pas met prijs van vlucht.
KLM/AF kent een dynamisch prijsmechanisme voor vluchten op basis van hoe vol de vlucht is. Ze bieden elke beschikbare stoel aan. Soms is de vergoeding voor een vlucht in Miles extreem hoog en lijkt er geen relatie meer te zijn met de onderliggende prijs. Op het webinar werd aangekondigd dat dit niet meer het geval zal zijn. "Looking at the entry fares, we really tried to optimize where we could so that the prices more accurately reflected the cash price"
"In de economy-cabine is bijvoorbeeld Kopenhagen naar Mexico-Stad teruggebracht van 29.000 naar 20.000 mijl". De Nederlandse en Scandinavische vluchten naar Noord-Amerika beginnen nu met 30.000 Miles, uitgezonderd promo-acties.
2. Tussenstops kosten geen extra geld meer
Verder een lang verhaal over tussenstops op op Air France KLM-vluchten. Als je een tussenstop wilde toevoegen op vluchten van partners van KLM, dan werd vaak de volle mep gerekend. Dat wordt nu gewijzigd. "Nu kunt u tot een jaar lang zonder
extra kosten stoppen. Zo kun je als het ware een extra vakantie hebben in Amsterdam of Parijs, tot maximaal 12 maanden". Delta doet niet meteen mee, maar volgt wel op termijn.
3. Rechtstreeks betalen met Miles bij de Mediamarkt?
Flying Blue wordt uitgebreid met extra partners, zowel om meer miles mee te kunnen verdienen alswel uit te kunnen geven. Ook kan je straks rechtstreeks betalen met Miles bij leveranciers. "Ik wil niet te veel weggeven voordat het wordt gelanceerd, maar je zult in staat zijn om, als je naar hun online winkel wilt gaan en hun producten wilt kopen, je kunt betalen met je flying blue miles "
4. Stoel wijzigen? KLM neemt systeem Delta over.
Hieronder zie je wat ze van plan zijn.
Bekijk bijlage 7017
4. Ultimate level niet meer "geheim", extra voordelen
Ultimate leden, zoals ik
, krijgen begeleiding op Parijs bij overstap intercontinentale vluchten. Op Schiphol wil dat nog niet lukken.
Bekijk bijlage 7018
Bekijk bijlage 7019
5. Platinum leden: het word spannender
"Voor platina leden kan ik nog niets delen, maar ik beloof je dat er de komende maanden tot een jaar een aantal spannende dingen zullen komen en we werken er
echt aan om dat niveau veel waardevoller en leuker te maken dan het nu is"
6. Verdien je status met C02-compensatie
Het achterdeurtje van AF/KLM om via CO2 compensatie ook (U)XP en Miles te sparen, werd uitgebreid aangehaald.
Bekijk bijlage 7020
7. Nieuwe routes:
KLM gaat vanaf december directe vluchten van Amsterdam naar Rovaniemi doen (hoofdstad Lapland) Air France doet daar op 10 december het Finse vakantie-oord Kittila bij.
Klik om te vergroten...