"Platinum level wordt veel leuker" en andere nieuwtjes van webinar KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 25 okt 2022.

  1. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Bij andere programma's worden als extra's bijvoorbeeld upgradecertificaten gegeven. Delta doet dit voor hun Platinum en Diamond leden. Ook Miles & More en andere Star Alliance programma's hebben dit. Vaak is er ook nog een mogelijkheid om extra certificaten te verdien bij het behalen van een bepaald aantal statusmijlen.

    Afhankelijk van de boekingsklasse en afstand zou je dan één of meerdere certificaten kunnen inwisselen voor een upgrade.

    Een dergelijke constructie zou FB Platinum tov FB Gold een stuk interessanter kunnen maken.
     
    Just_In_Time, noppie, MichaelNight en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    neem je toch gewoon een mastercard black of een priority pass of amex platinum?
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Midden stoel vrij op EU vluchten. (In de comfort rijen).
     
    Carel1, rickbeerendonk, Morris en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    5% off ticketprijs.
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Tot een paar dagen van te voren gegarandeerd nog plek op een vlucht.
     
    noppie vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Wel beetje lastig als KLM de e195-2 versie op steeds meer routes inzet waar de 737-700 op vliegt.
    Aan de andere kant een 2-2 layout heeft altijd wel mijn voorkeur.

    Upgrade certificaten is al genoemd maar een goed idee, want tussen platinum en Ultimate zit wel een heel grote kloof.
     
    VinceG, noppie, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Speciale check-in + security op Schiphol. Wat ze bij La Première ook doen bij AF. Misschien hotelkamer upgrades zoals AmEx dat doet voor hun platinum card members bij bepaalde ketens.

    Niet dat ik het heb maar ik vind dat Ultimate Platinum moeten hernoemen naar Diamond ofzo, want het voelt nu niet als nog een niveau hoger wat AFKL wel pretendeert.
     
    Menno vindt dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    - Gratis Economy Comfort voor iedereen in dezelfde boeking;
    - Twee upgrade vouchers voor shorthaul vluchten;
    - Standaard een flesje water bij het boarden, vooraf klaargelegd op de stoel;
    - 2 vouchers voor de business class lounge op CDG of AMS (zie hieronder).

    Denk namelijk verder dat de tijd rijp is voor wat aanpassingen. Die zie je andere maatschappijen al maken overigens:

    - Separate lounge voor statushouders (Gold/Platinum);
    - Business Class lounge alleen voor Business Class en Ultimate. Uiteraard met verbeterd aanbod catering;
    - Minimum Spend Ultimate € 50/K per jaar. Anders is het echt zinloos, daar heeft AF/KL weinig aan.

    Zal waarschijnlijk een reuze populaire zienswijze van me zijn, maar verwacht wel dat het (langzaam maar zeker) deze kant op zal gaan.
     
    Ozzietukker en MichaelNight vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Met de minimum spend zit je goed want inderdaad je moet wel de juiste passagiers als ultimate hebben, aan de andere kant degene die Ultimate zijn op basis van hun economy vluchtpatroon binnen Europa, dat kunnen er nooit veel zijn.
    Daarnaast verdiend in mijn geval KLM cargo ook genoeg via mij, ik denk dat men dat ook niet uit wil vlakken.

    Vooral de scheiding in lounges zoals mijn vrienden van Turkish dat doen is een interessante gedachte, daar zou men best eens naar kunnen kijken.
    Qua catering hoeft er m.i. Niet veel verschil te zijn, juist in C krijg je aan boord ook meer voedsel, vooral de wat rustigere lounge beleving daar zijn wel wat punten mee te scoren.
     
  10. RdW

    RdW Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Wat dachten jullie van gratis upgrade naar Premium Eco?
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Maar vanuit het oogpunt van KLM waarom zou men dat doen als het operationeel niet nodig is?
    Als een frequent flyer doorheeft dat je standaard upgrades krijgt dan zal die dus simpelweg de goedkoopste klasse boeken en daar gaat je revenue..
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. RdW

    RdW Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Helemaal eens. Wellicht in de vorm van een aantal upgrade vouchers per jaar oid om een middenweg te vinden. Het lijkt mij namelijk dat zo'n nieuwe klasse ook nieuwe mogelijkheden geeft om FF een voordeel te geven.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  13. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik schreef "Lounge access kan ik niet voor alle luchthavens kopen.", dus waarom zou ik dan andere credit cards aanschaffen? Ik begrijp jouw antwoord niet.
     
  14. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Vind je? 2 bc vouchers en een lijst met voorkeuren waar 80% van de tijd niet naar wordt gekeken... alleen de gratis opups in Europa naar bc die vaker voorkomen dan vroeger... verder net hetzelfde als de "normale" platinum...
     
  15. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Bij die kaarten zit lounge access.
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als KL/AF de gratis guest van Gold zou schrappen zou dit toch SkyTeam-wijd geïmplementeerd moeten worden? Want het kan niet zo zijn dat een Delta Gold Medaillon wel een gast mee kan nemen (SkyTeam Elite+) en een FB Gold niet. En dan zou SkyTeam op z'n beurt de enige alliantie worden waar je met Gold niet een gast mee mag nemen en denk dat dan zeer veel mensen hun loyaliteit bij een andere Alliance gaan leggen...
     
    erlug, MichaelNight en Urbanjazz vinden dit leuk.
  17. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    En dat geeft precies het probleem aan waar KLM mee zit. De deelnemers zijn de beter klanten en die wil je aan je binden door middel van een soort loyaliteitsprogramma. Veel is op status en emotie gebaseerd en veel mensen zijn hier gevoelig voor. het zijn juist de voordelen die erg zichtbaar zijn aan de voorkant zoals lounge access voor partners die als granaat kunnen exploderen als ze geschrapt worden. Wat als 20% van de gold members dan een andere airline kiest?
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    KLM Moet niet lichtzinnig omgaan met de voorwaarden omdat er dan inderdaad een kans bestaat voor 'overstappers'.

    Maar een tijdelijk limiet op piektijden zou ik toch wel verwachten, men verontschuldigd zich al als je rond 19.30 uur binnenkomt of je nog een plekje kunt vinden..
    En wat ik dan ook niet begrjip, ik snap dat er niet meer gerookt kan worden, prima, ik rook niet dus het maakt mij niet uit, maar waarom wordt dat rookgedeelte dan niet geopend dat je ook daar kan zitten, zijn toch weer een flink aantal plaatsen meer, een druppel op een gloeiende plaat wellicht maar het dichtlaten slaat gewoon nergens op.
     
    MVA20 en VinceG vinden dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Nu kinderen gratis mee nr binnen mogen komt daar binnenkort de ballenbak. Ze wachten op de levering van geluiddempend glas.
     
    Carel1, MVA20, VinceG en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ah vandaar, KLM was laatst al wezen kijken in Småland. Ze waren razend enthou siast. Je kan zo veel meer loungegasten kwijt in een kleine ruimte en daarna zitten ze ook nog eens moe en stil in het vliegtuig.
    upload_2022-11-9_23-37-28.png
     
    VinceG, Joost82, MoonJ en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina