"Platinum level wordt veel leuker" en andere nieuwtjes van webinar KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 25 okt 2022.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Dat is natuurlijk de spagaat waar KLM in zit, want anders is er inderdaad weinig verschil meer met een Transavia, Vueling die ook rechtstreeks op de route vliegt, of met Ryanair vanaf een andere luchthaven.
    De uitstraling moet natuurlijk zijn dat je nog iets aan boord krijgt in tegenstelling tot de echte low cost maatschappijen.

    De veelvliegers weten wat te koop is, maar daar speelt service, als er iets mis gaat voor, tijdens of na de vlucht, of bijvoorbeeld lounge toegang.
    Voor mij persoonlijk speelt versnelde toegang tot veiligheidscontroles en service bij veranderingen in tickets een hele grote rol.
    En als je dan E20 kan besparen om met een andere maatschappij te gaan waar je geen stoelkeuze hebt en je afvraagt waar je je benen moet laten, geen lounge toegang hebt en E5 voor een flesje frisdrank mag aftikken, vervolgens alsnog je handbagage afgeven omdat je geen priority hebt gekocht en er geen plek meer is, dat is ook niet wat je wilt, en als je al die zaken bijkoopt dan zit je weer bij benadering op het KLM ticket terwijl met statusvoordelen die bijzaken wel ingegrepen zijn.

    Dus eigenlijk, juist de 'eendagsvliegers' zullen veel beter af zijn bij de low cost maatschappijen, dus die moet je dan toch iets kunnen bieden om te voorkomen dat die groep wegvalt, want na de rij bij de nooduitgang binnen europa zit ook nog wat rijen met stoelen die gevuld moeten worden.
     
    coenvh, michiel1 en bernard vinden dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Nieuw! Nu nog leuker zonder XP’s bij partner maatschappijen vanaf 2024 :confused:
     
    VinceG, arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  3. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    518
    Trofeepunten:
    123
    Welke nieuwsletter heb ik gemist? Heb in 2024 een paar Delta vluchten geboekt staan in Business, dat is toch tientallen XP per keer.
     
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    540
    Trofeepunten:
    123
  5. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
  6. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hoe zit het met codeshares? Dus een vlucht uitgevoerd met Qantas met een KL of AF nummer? Of een Qantas vlucht met bijv. een DL nummer?
     
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Zag je Delta staan in het lijstje van airlines waar iets wijzigt dan?
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Je profiel picture is sprekend nu. Miauw :D;);)
     
    Roberto, lloydje33, FlyingBlob en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Dat vraag ik mij ook af. Denk dat een KL nummer op QF metaal geen XP meer oplevert straks, want zover ik wist kon je op een QF geboekt en uitgevoerde vlucht sowieso geen XP en miles verdienen.
     
  10. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Als ik dit jaar een vlucht op zoek naar Perth, dan zie ik 60xp staan, 36 naar SIN dan en nog 24 naar Perth. Qantas stuk uiteraard met KL nummer. Kijk ik in januari, dan staat er hetzelfde. Maar dat zegt eigenlijk nog niks, wellicht dat het nog niet is aangepast.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  11. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Als het goed is wel:

    Earn Miles and gain XP on flights marketed as KLM (KL).

    Zolang er maar een KL-vluchtnummer aan hangt.
     

Deel Deze Pagina