"Platinum level wordt veel leuker" en andere nieuwtjes van webinar KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 25 okt 2022.

  1. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ik call bs
     
    Dan1 en Ruut vinden dit leuk.
  2. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Ik vind het verschil ook klein. Enige reden dat ik nog plat heb gehaald is vanwege plat for 2.
     
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    "1. Miles niet meer uit de pas met prijs van vlucht."

    Hopelijk betekent dit ook dat we vaker de minimale Miles prijs kunnen vinden!
     
    TheFlyingMarco, Tim82 en Ruut vinden dit leuk.
  4. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Ja eens het verschil tussen Gold en Plat is echt vrij klein. Vooral ook omdat de XP grens tussen Plat en Ulti enorm groot is. Benieuwd of ze met wat moois kunnen komen. Zie het ook wel gebeuren dat ze dan Gold gaan uitkleden ja...
     
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Dan heeft Gold ook niet veel zin meer. Gewoon een jaarlijkse loungeaccess kopen en vliegen met wie je wil ipv uitsluitend KLM.
     
  6. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben momenteel ook Gold en waarschijnlijk april 2023 platinum.
    Zoals velen al zeggen zie ik er echt de meerwaarde niet van.
    Het zou dus fijn zijn om platinum aantrekkelijker te maken.
    Kan bijvoorbeeld al 2 of 3 gasten meenemen in de lounge.

    Gold zou ook wel de huidige voordelen moeten houden 180XP haal je ook niet zomaar namelijk.

    ik ben benieuwd waar ze mee komen en wanneer
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Dat lijkt me ook zeer vreemd. Als ze dat model overnemen, lijkt het me dat ze platinums naar ebc zouden moeten upgraden om hiervoor te compenseren. Sowieso is eco comfort geen aparte klasse zoals bij delta.
     
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Misschien gaan ze er vanuit dat Gold leden het niet aandurven met wachten tot 3 dagen voor vertrek voor het selecteren van een eco comfort stoel. Als je een lange reis maakt en wilt graag een goede stoel hebben zou ik misschien als Gold of Silver wel de stoel alvast bijkopen bij het boeken ipv hopen dat er vlak voor vertrek nog gratis wat te kiezen valt.
     
    bernard vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Zo had ik het nog niet bekeken, en vooral voor Longhaul zal dit wel werken, want EC wordt over het algemeen voor vertrek al aangeschaft, ook door Goldmembers die er nu sowieso al voor moeten betalen, dus daar zal men niet veel op verliezen.

    Maar binnen Europa, daar blijven die EC stoelen wel vaak vrij, en het gratis aanbieden aan zelfs het 'gespuis' van zilver zal ervoor zorgen dat ik als Ultimate steeds vaker iemand naast me heb. En ik ben zo graag mensenschuw. Terwijl je dan wel degelijk inkomsten misloopt omdat de goldmember ook wel door heeft dat je voor vertrek dit nog wel gratis kunt regelen.
     
    Menno vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Misschien nu precies de bedoeling? Dat "skere Ulti's" die Eco vliegen (om even in jouw termen te spreken) er niet meer op durven gokken dat de stoel naast ze leeg blijft. Waardoor ze eerder J boeken of het upgrade aanbod pakken als ze de privacy echt nodig hebben.
     
  11. Lvpol

    Lvpol Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Wel benieuwd naar de nieuwe voordelen voor Platinum!

    Jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk dat er tussen Gold en Platinum weinig verschil in voordelen zit, maar de Platinum Service Line is voor mij toch een wereld van verschil met de gewone customer service. Toch een voordeel dat ik niet zo snel kwijt zou willen spelen.
     
  12. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Een zaken reisbureau kan dat ook misschien nog wel beter. Toegang tot alle airline booking programmas, hotels etc. vaste aanspreekpartner enzovoort. Wij deden vroeger alle boekingen via Carsllon wagonlits. Heel goede ervaringen. Helaas werd besloten dat de boekingsfee van Carlsson te duur was dus iedereen boekt nu individueel ( en is volgens mij duurder uit, maar goed).
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het gros van de Platinums zullen voor werk vliegen en zullen om die reden ook een company policy hebben om in economy (comfort) te vliegen.
    En degene die wel Business mogen zitten zullen dat nu ook al doen en betaalde upgrades zal men uit eigen zak moeten betalen wat ik ook niet snel zie gebeuren, al kijk ik dan vanuit eigen perspectief.

    Ik vraag me gewoon af vanuit welk perspectief van Yield Management veranderingen doorgevoerd worden, zoals het nu werd neergezet lijkt men of men de kip met gouden eieren aan het slachten is...
     
  14. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    ik ben het eigenlijk wel met hem eens

    de xp runs hebben zoveel eigen geld gekost om ulti te worden dat nu enkel maar in economy wordt gevlogen:D:D:D:D:D

    dus eco class wordt nu overspoeld met sloeberige ulti’s, bahhh
     
    Godenzoon14 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie best vaak de laatste tijd dat er in economy comfort een samenklontering van mensen zit, allemaal met een gold/platium luggage tag. Vervolgens zijn de rijen erachter wat KLM de voorkeursstoelen noemt bijna helemaal leeg, en dan weer wat verder achterin wat meer mensen. Ik vloog vorige week savonds vanaf CDG naar AMS en toen had je deze situatie. Ik zat op een voorkeursstoel, en zowel de rij voor, achter, en die aan de andere kant van het gangpad waren helemaal leeg verder. Eco comfort waren alle stoelen bezet.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik kies ook altijd voor Economy Comfort, ik wil wel eventueel wisselen naar een 'voorkeursrij' als ik zeker weet dat deze leeg blijft, maar omdat er ook nog KLM toestellen zijn zonder stopcontact heeft dat niet mijn voorkeur, daarnaast moet de rugtas die ik heb bij mij blijven en mag niet in de bagagebakken en dan kan deze in Economy Comfort goed staan, bij de reguliere rij is dat wel krap en doe ik alleen als die rij leeg is.

    Is natuurlijk voor veel mensen ook gemak, je weet vooraf niet hoe vol het toestel zit en dan willen de veelvliegers zoveel mogelijk voorin zitten en kies je die stoelen, ook omdat daar bij een volle vlucht wel de kans het grootst is dat er in de huidige situatie iemand naast je zit, vanaf de voorkeursrijen kunnen de andere passagiers de stoelen selecteren en die zit vaak wel helemaal vol.
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Laatst stond er bij die incheckpalen in L25 een mannetje met een tablet. Ik wilde mijn vriendin als gast mee nemen en toen zei hij "Geniet er maar van want dit zal niet lang meer kunnen" . Nadat ik vroeg wat hij daarmee bedoelde zei hij "U kunt toch zien hoe vol het is? Dit houden we zo niet vol. Gold gaat waarschijnlijk geen gratis gasten meer mogen meenemen... ".

    Nu word ik over 2 weken Platinum en heb ik daarmee dus voor 1 jaar immuniteit voor dat eventuele "uitkleden" van Gold. Mocht het waar zijn dan ren ik na dat jaar weer heel hard terug naar LH/OS.

    Ik hoop dat Platinum inderdaad reëel aantrekkelijker wordt -dus niet door alleen Gold te strippen- maar echte leuke extra's ....
    Maar ik zou niet weten hoe ze Platinum verder kunnen opleuken..
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dit deed men bij Non-Schengen trouwens ook een tijdje voor de verbouwing en om eerlijk te zijn op drukke momenten in Schengen is het inderdaad te vol en moet je aan capaciteitsbeperking doen en zal je dus moeten ingrijpen door eerst bij niet statushouders in te grijpen.

    Wel moet duidelijk zijn dat dit tijdelijk is en dat men bijvoorbeeld bezig is met een nieuwe lounge bij de A-terminal zodat daarna de problemen zijn opgelost.
    De 2F lounge van Air France zit trouwens ook vaak vol, en ik wil niet altijd naar het afgesloten gedeelte...
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  19. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Lounge access kan ik niet voor alle luchthavens kopen. Ik vlieg niet alleen vanaf Amsterdam, maar ook wel eens terug ;)
     
  20. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Maar wat zijn jullie ideeen welke extra privileges je Platinum kan geven (dus zonder Golds te strippen)?

    Een 2e op je boeking ook SP security geven bijvoorbeeld? Maar ik denk dat dat dat nog meer drukte op SP sec geeft..
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina