"Platinum level wordt veel leuker" en andere nieuwtjes van webinar KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 25 okt 2022.

  1. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Misschien komt er nog iets, maar ik denk het niet. Ik zou eigenlijk ook niet weten wat ze dan nog zouden moeten doen bij platinum als extra benefit? Maar misschien heeft één van jullie hier een realistisch idee om platinum veel leuker te maken?
     
  2. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Aan het begin van deze discussie staat dat er iets gaat veranderen voor platinum.
    Als gold en silver ook gratis stoelen kunnen kiezen, dan blijft er weinig meer over als platinum. Ok, de platinumlijn is vaak erg prettig.
     
  3. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Uhm, ik heb het voor ik de reactie plaatste snel doorgelezen, maar kon niet ontdekken wat dan? Heb jij de verandering die het leuker maakt wel gelezen dan? Wat is het dan?
     
  4. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Dat is dus een groot mysterie. Lees anders het begin door, kennelijk is er in een webinar gezegd dat er de komende maanden leuke veranderingen komen voor platinum.....
     
  5. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    ja, dat had ik dus gedaan en daar stond dus niks.
     
  6. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik kreeg net een mailtje dat ik mij gekwalificeerd heb voor de personal assistance service vanaf 1 april. Het is mij niet duidelijk of dit nu een nieuwe service is voor platinum of dat dit voorheen al werd aangeboden.
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Loopt al meer dan 2 jaar en is als je X UXP hebt verzameld over een bepaalde peiode, eerst was dat 1 april t/m 31 maart (2 jaar) en daarna werd het 2 kalenderjaren...
     
  8. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Platinum PA is een apart topic over, daar staat alle info in.
     
  9. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
  10. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
  11. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Dus de kwalificatie voor ultimate gaat veranderen:

    Flying Blue Ultimate gaat veranderen!


    Binnenkort kunt u nog sneller exclusieve privileges bereiken of behouden, want wij brengen de kwalificatiecriteria voor Flying Blue Ultimate op één lijn met die van onze andere Flying Blue Elite-niveaus. Vanaf 1 januari 2024 krijgt u een jaar lang Flying Blue Ultimate als u binnen uw kwalificatiejaar 900 UXP verdient. Dit in tegenstelling tot de verplichting om gedurende twee jaar 1800 UXP te moeten verdienen voor twee jaar Flying Blue Ultimate. Deze aanpassing betekent dat u sneller dan ooit tevoren kunt genieten van exclusieve privileges.

    https://www.flyingblue.com/nl/landi...m=Main&utm_campaign=ULTI0322&utm_content=main
     
  12. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb eventjes een overzichtje gemaakt van de verschillen tussen Gold en Platinum (en heb gebruik gemaakt van: https://www.flyingblue.com/nl/programme/more-info/tier-benefits):
    • In AF: Stoelselectie met extra beenruimte: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat.
    • In AF: Stoelselectie in het voorste gedeelte: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat.
    • In AF: Stoelselectie Duo zitplaats: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat.
    • In KL: Stoelselectie Eco comfort: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat.
    • In KL: Stoelselectie Extra beenruimte: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat.
    • In DL: Stoelselectie Delta Comfort+ stoel: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat. (alhoewel ik me dat afvraag, daar waar Delta de optie niet aan heeft staan om in de app als SkyTeam Elite Plus/FB Plat stoelen te selecteren)
    • Overige airline partners: Stoelselectie Eco Comfort: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat.
    • Overige airline partners: Stoelselectie extra beenruimte: 50% korting voor Gold, gratis voor Plat.
    • Mogelijkheid voor upgrade naar LaPremiere: alleen mogelijk voor Plat.
    • Bellen met de Plat Service Line: alleen mogelijk voor Plat. (Alhoewel FB Gold een 'Premium Service Line' heeft. Geen idee wat het verschil is)
    • Plat 8 miles per besteede euro ipv 7 voor Gold
    • Elite Bonus miles op Aircalin, Aircorsica, China Southern, Transavia, en Skyteam partners: 75% voor Gold, en 100% voor Plat.
    • Mogelijkheid om Platinum4Life te worden: alleen mogelijk voor Plat.
    • Volgens de kleine lettertjes van de bovengenoemde website:
      1. 8. When available, Platinum members benefit from pre-seating in Economy Comfort on flights marketed as and operated by KLM. If pre-seating in Economy Comfort is not available, Platinum members will be given a seat with extra legroom or a preferred seat, subject to availability. If neither is available, Platinum members will be given a standard seat.
    En als ik het goed begrijp, heeft (vanaf 28 maart 2023) alleen Plat. nog gratis stoelkeuze > 72u voor departure. Gold heeft gratis stoelselectie alleen maar binnen 72u voor vertrek. Bron: https://www.flyingblue.com/en/news/new-benefit-models


    Wat vinden jullie van het verschil tussen gold & plat?
     
    bedeve, Menno en noppie vinden dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    • Bellen met de Plat Service Line: alleen mogelijk voor Plat. (Alhoewel FB Gold een 'Premium Service Line' heeft. Geen idee wat het verschil is)
    Met nummerherkenning zien ze je status, in dit geval Gold en krijg je voorrang op bellers met een lagere of geen status.

    Toen ik vorige maand nog Platinum was werd ik op beide nummers snel geholpen.
    Vanmorgen belde ik, als Gold, naar het telefoonnummer van AF in België en kreeg binnen 5 minuten een Nederlandse dame aan de lijn....

    Veel verschil maakt het dus niet.
     
    Ali vindt dit leuk.
  14. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind het verschil tussen platinum en gold belachelijk klein. Ze moeten wel met iets heel erg moois komen om nog enig verschil te maken.
     
    Menno vindt dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Het grootste voordeel vond ik gratis Economy Comfort en dat scheelt op long-haul al snel 150 euro.

    Met de komst van Premium Economy vind ik die extra 120 XP extra halen de moeite niet meer.
     
  16. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Als je gold haalt moet je 300 xp halen voor platinum.
     
  17. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @Dr_Ernie klopt, maar gezien vanaf het her-kwalificeren voor gold heb je 120XP extra nodig in diezelfde periode om Platinum te worden :)
     
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb anders niet het idee dat er nog iets komt.
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Dat bedoelde ik inderdaad.
     
  20. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Het valt mij op dat voor een vlucht van morgen de stoel naast mij geblokkeerd is. Vraag mij af of dit een verandering is voor platinum.
     

Deel Deze Pagina