KLM wil vlucht niet annuleren, captain wel

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door cvr, 2 jul 2023.

  1. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dit was een bijzondere ervaring. Gisteren vlogen we met de KL667 naar Austin. Boarden duurde een eeuwigheid en we werden met plukjes aan boord gelaten. Ondertussen kregen we al vlucht vertraging meldingen binnen via KLM en de Schiphol app.

    Rond de vertrektijd deed de captain een mededeling. De piloten hadden het toestel al enkele uren daarvoor als "not fit to fly" gekwalificeerd echter KLM wilde niet annuleren en dus was men toch maar gestart met boarden. Het was echter zeker dat we niet met dit toestel de oceaan zouden oversteken volgens de captain.

    Vervolgens hebben we nog zo'n 30 minuten aan boord gewacht omdat we er niet af mochten van de security. Ik had inmiddels de KLM platinum lijn gebeld en die konden niet overboeken omdat de vlucht niet officieel geannuleerd was. Na een tijdje kwam dan eindelijk de annulering binnen via de app echter toen kon de platinum lijn nog niets doen omdat de bagage niet was vrijgegeven (ja je verzint het niet).

    Eenmaal van boord snel naar de service desk in de lounge gegaan waar het zo druk was dat ze met een ticket systeem werkten met flinke wachttijden. Ondertussen continue de platinum lijn gesproken maar daar zat geen beweging in. Ik hoorde van mensen om me heen dat de overboekingen naar morgen gingen en sommige zelfs naar overmorgen. Toevallig ging een service desk medewerker even van zijn post en toen heb ik hem aangesproken. Deze man heeft ons uiteindelijk "gered" en is ruim een half uur bezig geweest om allerlei systemen te overrulen. Hij kreeg ons met heel veel moeite op een vlucht naar Minneapolis om vanuit daar door te vliegen naar Austin. De Minneapolis vlucht vertrok al over een uur dus dat was best spannend. We hebben de vlucht gehaald echter deze had ook vertraging dus de aansluiting naar Austin gemist. De koffers zijn niet meegekomen, daar had de service desk medewerker al voor gewaarschuwd. Nu in een hotel op de luchthaven van Minneapolis, daarna door naar Austin.

    Dit vreemde "KLM wil niet annuleren" verhaal wilde ik toch met jullie delen
     
    coenvh, MilesHunter, MoonJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht was er een interpertatie verschil tussen de verschillende afdelingen.
    Ik zie dit bij mijn groene werkgever ook wel eens gebeuren, helaas.

    Captain heeft het uiteindelijke gezag welke defecten hij accepteert of niet. En neem maar van mij aan, dergelijke keuzes worden niet licht genomen. De gezagvoerder in dit geval is zich bewust dat deze keuze tonnen kost voor het bedrijf, maar nog belangrijker, een berg ongemak veroorzaakt bij zijn passagiers.
    Maarja safety first…en soms moet er wel eens op de strepen gestaan worden…

    Vervelende ervaring voor je, hopelijk kom je zonder veel ellende aan op bestemming.

    Volgens mij wel een gevalletje compensatie?
     
    cvr vindt dit leuk.
  3. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ach die ellende valt wel mee, zijn ergere dingen . Vond het wel bijzonder dat KLM toch zo'n heel proces laat opstarten terwijl de piloten al uren wisten dat het niet ging gebeuren. Respect voor de captain die naar voren kwam en het persoonlijk kwam mededelen. Hij vond het zelf ook heel onprofessioneel van KLM maar "safety first is voor voor ons het allerbelangrijkst" waren zijn letterlijke woorden.

    En ja we gaan maar eens kijken wat er geclaimd kan worden. Heb Amex Platinum dus daar zit ook dekking, los van de KLM claim opties.
     
    ppt en SanHor vinden dit leuk.
  4. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Toch fijn dat een pilot voor veiligheid kiest ;)
     
    MoonJ, Javadest en cvr vinden dit leuk.
  5. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ook een aantal keer gehad dat er vluchten flink vertraagd of geannuleerd zijn / worden.

    Dan bel je met de platinum lijn, die geeft soms aan niks te kunnen doen en verwijzen je naar de transfer balie. Die transferbalie heeft geen Skypriority en is dan zo druk dat je daar ook niets kan. Ook in de lounge op dat soort momenten 15 man in de rij. Valt me soms toch wel erg tegen.
     
    cvr en ErwinLansing vinden dit leuk.
  6. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dit dus idd.

    Teleurstellend dat de Platinum lijn minder rechten heeft of zich minder inspant dan een transferbalie medewerker in de lounge.
     

Deel Deze Pagina