Had exact hetzelfde maar dan op een F70 vlucht. 3000 miles vergoeding (geen status, op promo award van 5/K).
Gisteren als Silver member aangekomen in Sofitel Luxembourg Le Grand Ducal. Geen welkomstdrankje en kille ontvangst dus voelde me niet echt welkom. Via het online klachtenformulier van Accor Hotels melding van gemaakt en vandaag 750 punten gekregen. Verder (nog) niets per mail, maar dat duurt vaak wel even.
Keurig briefje net gevonden op de kamer met excuses van de manager. 750 punten als excuses en een voucher voor het drankje. Goed opgelost wat mij betreft.
Mijn vriendin en haar moeder vlogen met Alitalia retour op Milaan (via KLM geboekt). Op de terugweg moesten ze de hele vlucht met de handbagage tussen (of beter gezegd onder) hun benen zitten. Ze reizen met compacte koffers, ruim onder maximum afmetingen, ruim op tijd aanwezig bij incheck en gate, oh en ook geen extra tas of accessoire. Personeel deed niets en vond dit blijkbaar normaal. Reactie van KLM op mijn klacht hierover (met een mededeling dat als ik met RyanAir serviceniveau wil vliegen ik dat liever zelf boek): Inflight service Het kan gebeuren dat er onvoldoende ruimte is aan boord de vlucht om alle handbagage op te bergen in de daarvoor behorende bakken. In dit geval zal de handbagage van passagiers kosteloos in het ruim worden gezet. Het is voor mij niet te achterhalen waarom dit niet gebeurd is. Tevens geeft u aan dat de service aan boord uw vlucht niet voldeed aan uw verwachtingen. KLM maakt deel uit van SkyTeam en werkt binnen deze luchtvaartalliantie samen met een groot aantal andere maatschappijen ('codeshare') om u meer vluchten en bestemmingen aan te kunnen bieden. Bij het boeken van uw vlucht via onze website of via een reisagent wordt u hier ook op geattendeerd. Uiteraard wordt er bekeken of een partner voldoet aan de normen die wij stellen op het gebied van kwaliteit en veiligheid. Elke maatschappij behoudt echter zijn eigen identiteit, wat onder andere in de dienstverlening naar voren kan komen. Oftewel, jammer joh, en ook al boek je bij ons en verdienen wij er aan, het is niet ons probleem... Ach ja.
Hoe zit dat nu met de arrival lounge op Schiphol? Ik heb het nagevraagd via Facebook maar daar kreeg ik het bericht dat de lounge alleen voor uitgaande vluchten is.
Als je FB Plat bent of reist met een FB Plat member kan je de lounge als arrivals lounge gebruiken. Heb 'm toevallig vanmiddag nog gebruikt als arrivals lounge (ben zelf overigens geen Platinum member, maar reisde met een platinum member).. Heeft het trouwens zin om te klagen als je vlucht een Award ticket was, of heb je dan geen recht op compensatie?
Het gaat om Elite+ leden die van een KL-ICA vlucht komen. De rest helaas niet zover mij bekend. Helaas moet je wel door de security clearance. Hoe heb je dit vanochtend gedaan @cannondalecaad?
Intercontinentaal? Dan zou je volgens mij nog toegang moeten krijgen. Maar KLM is hier inderdaad heel schimmig over.
Ja intercontinentaal inderdaad. Ik weet wel dat je kunt ontbijten bij aankomst, ik kom echter net na twaalven aan, dus ik wilde misschien nog een lunch meepikken. Misschien gewoon proberen en dan zie ik wel.
Nadat de vlucht was geland naar Crown Lounge 25 gelopen. Daar heeft degene met wie ik reisde zijn Platinum kaart laten zien en gevraagd of hij nog even de lounge in kon omdat hij nog lang op zijn trein moest wachten. De agent vond dat prima. Kan zijn dat we geluk hadden...
https://insideflyer.nl/arrival-lounge-wbc/ De bron kon ik zo in de auto op m'n iPhone zo snel niet vinden.
Zowel intercontinentale vluchten alseuropese vluchten kun je er gewoon gebruik van maken (Na zowel KLM vluchten als vluchten met andere skyteam partners).
Met Flying Blue Gold/Plat is het meestal geen probleem maar andere Elite+ is hit and miss. Vooral Delta aangezien die blijkbaar niet willen betalen, zo lees ik op FT.
Ik zal weer eens met het slechte bericht komen: status match was enkel voor de mensen die aanwezig waren bij het Young FB event op 20 mei j.l.