Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Had exact hetzelfde maar dan op een F70 vlucht. 3000 miles vergoeding (geen status, op promo award van 5/K).

2. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren als Silver member aangekomen in Sofitel Luxembourg Le Grand Ducal. Geen welkomstdrankje en kille ontvangst dus voelde me niet echt welkom. Via het online klachtenformulier van Accor Hotels melding van gemaakt en vandaag 750 punten gekregen.
    Verder (nog) niets per mail, maar dat duurt vaak wel even.

3. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Keurig briefje net gevonden op de kamer met excuses van de manager. 750 punten als excuses en een voucher voor het drankje.
    Goed opgelost wat mij betreft.

4. delamar

delamar Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Mijn vriendin en haar moeder vlogen met Alitalia retour op Milaan (via KLM geboekt). Op de terugweg moesten ze de hele vlucht met de handbagage tussen (of beter gezegd onder) hun benen zitten. Ze reizen met compacte koffers, ruim onder maximum afmetingen, ruim op tijd aanwezig bij incheck en gate, oh en ook geen extra tas of accessoire. Personeel deed niets en vond dit blijkbaar normaal.

Reactie van KLM op mijn klacht hierover (met een mededeling dat als ik met RyanAir serviceniveau wil vliegen ik dat liever zelf boek):

Inflight service
    Het kan gebeuren dat er onvoldoende ruimte is aan boord de vlucht om alle handbagage op te bergen in de daarvoor behorende bakken. In dit geval zal de handbagage van passagiers kosteloos in het ruim worden gezet. Het is voor mij niet te achterhalen waarom dit niet gebeurd is.

Tevens geeft u aan dat de service aan boord uw vlucht niet voldeed aan uw verwachtingen. KLM maakt deel uit van SkyTeam en werkt binnen deze luchtvaartalliantie samen met een groot aantal andere maatschappijen ('codeshare') om u meer vluchten en bestemmingen aan te kunnen bieden. Bij het boeken van uw vlucht via onze website of via een reisagent wordt u hier ook op geattendeerd. Uiteraard wordt er bekeken of een partner voldoet aan de normen die wij stellen op het gebied van kwaliteit en veiligheid. Elke maatschappij behoudt echter zijn eigen identiteit, wat onder andere in de dienstverlening naar voren kan komen.

Oftewel, jammer joh, en ook al boek je bij ons en verdienen wij er aan, het is niet ons probleem... Ach ja.

high_class en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Musliston

Musliston Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Hoe zit dat nu met de arrival lounge op Schiphol? Ik heb het nagevraagd via Facebook maar daar kreeg ik het bericht dat de lounge alleen voor uitgaande vluchten is.

6. cannondalecaad

cannondalecaad Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Als je FB Plat bent of reist met een FB Plat member kan je de lounge als arrivals lounge gebruiken. Heb 'm toevallig vanmiddag nog gebruikt als arrivals lounge (ben zelf overigens geen Platinum member, maar reisde met een platinum member)..

Heeft het trouwens zin om te klagen als je vlucht een Award ticket was, of heb je dan geen recht op compensatie?

7. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Het gaat om Elite+ leden die van een KL-ICA vlucht komen. De rest helaas niet zover mij bekend. Helaas moet je wel door de security clearance. Hoe heb je dit vanochtend gedaan @cannondalecaad?

cannondalecaad vindt dit leuk.
  8. Musliston

Musliston Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ah, thanks! Ben geen platinum, maar reis C,

9. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Intercontinentaal? Dan zou je volgens mij nog toegang moeten krijgen. Maar KLM is hier inderdaad heel schimmig over.

10. Musliston

Musliston Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ja intercontinentaal inderdaad. Ik weet wel dat je kunt ontbijten bij aankomst, ik kom echter net na twaalven aan, dus ik wilde misschien nog een lunch meepikken. Misschien gewoon proberen en dan zie ik wel.

11. cannondalecaad

cannondalecaad Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Nadat de vlucht was geland naar Crown Lounge 25 gelopen. Daar heeft degene met wie ik reisde zijn Platinum kaart laten zien en gevraagd of hij nog even de lounge in kon omdat hij nog lang op zijn trein moest wachten. De agent vond dat prima. Kan zijn dat we geluk hadden...

12. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
  13. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Zowel intercontinentale vluchten alseuropese vluchten kun je er gewoon gebruik van maken (Na zowel KLM vluchten als vluchten met andere skyteam partners).

14. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Dus KL-ICA vlucht voor Elite+ of business class ticket. Nu nog zwart op wit van de KLM krijgen.

15. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Met Flying Blue Gold/Plat is het meestal geen probleem maar andere Elite+ is hit and miss. Vooral Delta aangezien die blijkbaar niet willen betalen, zo lees ik op FT.

16. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Was enkel Elite+, nu dankzij status match ook FB gold. Binnenkort maar even uitproberen.

17. Musliston

Musliston Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
  18. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Dat klinkt interessant!

Van welke programma heb je kunnen matchen met FB Gold? Thx

19. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik zal weer eens met het slechte bericht komen:p: status match was enkel voor de mensen die aanwezig waren bij het Young FB event op 20 mei j.l.

20. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    KLM op Twitter spreekt andere berichten weer tegen:

Deel Deze Pagina