Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Okay duidelijk
     
  2. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik dacht dat er geen status match was. Wellicht als introduce aanwezig geweest op de flying blue elite-plus dag?
     
  3. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Een tijdje terug op een vlucht van LAX naar schiphol hield halverwege mijn afstandsbediening er mee op. Gemaild en uiteindelijk 10.000 miles er bij gekregen.
     
  4. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk dat ze het per request behandelen. Zelf ben ik wel door YFB Platinum geworden maar als je ernaar verwijst en er een leuk verhaal omheen verzint moet het denk ik wel mogelijk zijn.
     
  5. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een compensatie in de vorm van miles ontvangen. Deze staat bij Mijn transacties maar staat niet op Mijn saldo. Is dit normaal of moet ik aan de bel trekken
     
  6. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Zijn de KL EMD vouchers die ter compensatie worden aangeboden refundable voor geld?
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Nee. Je zou ze wel, tegen een korting, kunnen doorverkopen. IME staan ze niet op naam.
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  8. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    406
    Trofeepunten:
    308
    Vaak duurt het een dag of twee voordat deze onder mijn saldo staat.
     
  9. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Dat is een royale compensatie.
     
  10. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen week ben ik in WBC naar CUR gevlogen, mijn vlucht had een stop op SXM waar je aan boord moet blijven. Echter zat ik upperdeck waardoor ik middenin een soort attractie terecht kwam van kinderen en ouders die wel eens wilden kijken hoe dat nou was daar boven... Enorm onrustig. Hierover een klacht ingediend bij KL. Ik reisde met mijn familie en bij ons alle vier werden 5000 miles bijgeschreven. Best riante vergoeding. Heb trouwens ook aangegeven dat ik het bijzonder onhandig vind dat de KL check-in eerder opengaat dan de Security in Vertrek 2 op AMS. Hierdoor moet je als priority passagier niet wachten op reizigers voor je maar op medewerkers van Security. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb wel eens om 04:00 s'ochtends staan wachten voordat ze eens de security open gooide en er extra bezetting bij de marechaussee van maakte. Hierover klacht ingediend bij Schiphol en kreeg alleen een excuus verder niet...
     
  12. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal, hebben jullie een leuke zomer? Afgelopen dinsdag ben ik vanuit Wenen terug naar Amsterdam gevlogen met KL1848. De armleuning was kapot, en ik heb het de purser vertelt. Reactie: "sir, as long the engines are running, we are safe". Gisteren klacht ingediend, vandaag heeft me KLM gebeld. Keuze tussen een fles wijn en 5000 award Miles. Twee keer raden welk heb ik gekozen ;).
    Nog steeds sorry voor mijn slechte Nederlands, fijn weekend

    Peter
     
    Melchior, Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Een fles wijn zelfs? Bijzonder. Heb je trouwens Flying Blue status.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  14. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    ik ben FB Gold nu, hopelijk snel Platinum.

    Fles wijn: dinsdag was ik jaarig, ik heb het zelfs in mijn klacht geschreven, dat ik geen traktatie gekregen heb, en teleurgesteld was :). Misschien daroom
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  15. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Hallo ben nieuw hier maar wil het volgende delen.

    Ik ben sinds 2011 FB Gold en reis best veel, dit jaar waarschijnlijk platinum.

    Onlangs reisde ik met DL code sharing en KL vluchtnummer van LGA naar YUL. De vlucht zou om 21:00 vertrekken en was reeds wat eerder op de luchthaven, rond 17:30. Ik was al online ingecheckt en wilde voor de zekerheid mijn boarding pass afdrukken. Bleek ik geboekt te zijn op de vlucht van 11:15, een dag later. De 21:00 vlucht was gecanceld "vanwege ATC" terwijl AA en AC wel gewoon vlogen die avond.

    En dat was het dus. Geen andere vlucht die avond. Geen vlucht met een andere airline, terwijl er plek was. Geen hotel. Geen vouchers. Helemaal niets.

    KLM klantenservice op twitter schreef dat ik het met de groundstaff moest regelen. Deta was ijskoud.

    Ik heb een klacht ingediend.

    Wat vinden jullie hier van?
     
  16. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ja.
     
  17. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ja. Ik heb steeds contact gehad met KLM via twitter waar redelijk direct een antwoord kwam maar ze konden niets voor me betekenen.

    Wat me ook mateloos irriteerde was dat noch KLM of Delta even contact met me opnam van: je vlucht is gecanceld. Niets. Nada. Gewoon een nummertje ben je.
    Gold status of niet. Maakt niet uit.

    Kijk, ik ben een ervaren reiziger maar als je dat niet bent dan sta je gewoon daar op LGA. Niemand die je helpt. Ik heb ter plekke een hotel met Booking.com geboekt. Op mijn kosten natuurlijk. 200 dollar voor een simpele kamer.
     
  18. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb dat ook gedaan. Alle alternatieve vluchten voorgekauwd maar ze zeiden nee omdat "mijn boekingsclasse niet overeenkwam".
    Kijk ik snap dat niet alles gratis is. Maar het zou toch sieren dat je je passagieren letterlijk niet in de kou laat staan? Waarom geen afspraken met hotels maken en die met een korting aanbieden? Win-win-win voor alle partijen. Hoe moeilijk kan het zijn? Vluchten worden constant afgelast of zijn vertraagd. Zorg dat je een scenario klaar hebt liggen dat klantvriendelijk is.
     
  19. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Wat is DOT?
     
  20. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ok. Bedankt voor je hulp.

    Maar klagen hierover heeft zin bij KLM? Heb ik een punt?
     

Deel Deze Pagina