Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Delta is zo vol van hun operational performance dat ze bijvoorbeeld de interline met AA hebben opgezegd. Ze kunnen je daar dan bijvoorbeeld niet meer op omboeken.
    Wat passagiersrechten betreft is de EU een uitkomst. Kan je niet bij je creditcard of reisverzekering aankloppen voor je hotelkosten?

2. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    0074 issued ticket & helaas in dit geval geen EU261 in de USA dus heeft Delta gewoon volgens de regels gehandeld; rule 240 toepast van hun Contract of Carriage.

Was er geen mogelijkheid om dat soort vluchten via Delta te monitoren? Krijg namelijk wel push berichten via de Delta app en emails als een Delta vlucht gecancelled/vertraagd is.
    Via de app of de website krijg je dan alternatieven voor Delta-operated en Delta-marketed flights (VIPER). Als het een 006 issued ticket is dan kan en doet de Diamond Medallion desk het ook als je ze belt of anders in de Delta SkyClub.
    Aangezien het een 0074 issued stock ticket was neem aan dat de KLM FB desk het ook kan en doet in dit soort gevallen?
    Tegen de tijd je op de luchthaven aankwam was het waarschijnlijk al te laat: alternatieven al volgeboekt etcetera.

Ooh en volgende keer als je geen hotel voucher krijgt: effe bij een lege gate van Delta of een kiosk je BP scannen. Komt soms een (hotel)voucher uit. Of opnieuw naar de SC die hebben vaak een lijst met hotels (met korting voor Delta)

TheFlyingDutchboy en Flying doc vinden dit leuk.
  3. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Het idd een KLM ticket. Ik ben meerdere malen naar de kiosk gegaan. Kwam niets uit.
    Ik kon idd alternatieve vluchten kiezen met de app, maar het waren allemaal onmogelijke alternatieven (LGA-DTW-YUL, of LGA-MSP-YUL), ook allemaal de dag erna.

Ik snap dat er regels zijn, maar je laat een passagier uit Europa toch niet 15 uur in de departure hal overnachten?
    Wat is SC? Groundstaff? Ik heb daar met de manager gesproken of ze idd afspraken hadden met hotels. Nee. Zoek het zelf maar uit. Dat was het resultaat.

OK -NEWS FLASH- :)

KLM mailde net dat ze 8.000 miles gaan bijschrijven.

Daar ben ik super blij mee. Het ging me om de erkenning dat ik terecht een klacht had.

4. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    SC=Skyclub=Delta's lounge.

5. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Oops, sorry. SC is idd Delta's Sky Club. De agenten daar zijn over het algemeen wat meer 'flexibel' en behulpzaam.

Op 006 issued tickets kan je normaal wanneer de vertraging >90 minuten is of als er een vlucht wordt gecancelled voor een refund gaan & kosteloos een eenmalige wijziging voor noppes doen. Jammer genoeg bood KLM je die mogelijkheid schijnbaar niet (In dit geval toedeloekie zeggen tegen je DL vlucht en voor een AA of AC vlucht naar YUL gaan).

100% dat Delta afspraken heeft met hotels.
    Zodra het een “force majeure” is het officiaal in de rest v/d wereld wat minder dan hier in de EU of wanneer je met een EU carrier vliegt.
    DL's beleid is echter 'flexibel', zeker voor hun elites ;).
    In het verleden heb ik gewoon vouchers gekregen van redcoats & wanneer het een rot hotel was zelf een hotel geboekt en de rekening naar Delta gestuurd en vergoed gekregen.

Laatst bewerkt: 5 sep 2016
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    KLM schrijft dat ik mijn reisverzekering moet raadplegen voor de hotelkosten en ik heb dus 8.000 miles gekregen voor het ongemak.
    Er was ter plekke geen optie voor een AC of AA vlucht volgens KLM, dat moest ik met DL regelen en die gaven niet thuis omdat mijn boekingsklasse niet overeen kwam.

7. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Nare ervaring dit voor je! Ik vind 'niet overeenkomen van bookingclass' eerlijk gezegd wel een héél raar excuus om je niet om te kunnen boeken. Boekingsclassen moeten inderdaad matchen bij een change waar je zelf om vraagt (voluntary change), bij een geannuleerde vlucht of wat voor niet vrijwillige reden dan ook wordt het een involuntary change waar boekingsklassen echt geen rol meer spelen, alleen maar de snelste/voor hun gunstigste manier om jou op je bestemming te krijgen.

Volgende keer maar gewoon LGA-AMS-YUL boeken dus, dan ben je voor alle vluchten onder EC261 gecovered ;).

8. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Geldt EC261 niet als ik onderweg van vanuit BLL via AMS, JFK, LGA naar YUL?

9. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Had je een stopover?

10. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik had een stopover van 2 dagen in New York maar YUL was de eindbestemming ja.

11. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De reisverzekering zal de extra kosten naar alle waarschijnlijkheid niet vergoeden. Meestal is dit alleen het geval bij extreme weersomstandigheden.

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Als je je reis hebt betaald met de FB Amex goldkaart heb je een reisongemakken dekking waar je kan claimen.

13. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Dan ben je niet gedekt onder EC261.

14. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    De ABN Amro creditcard bijvoorbeeld ook.

15. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    hey allemaal, longtime lurker, woonachtig in de VS, FB Gold.

Een paar week geleden een 747-400 vlucht gehad AMS-SFO - er was in de lucht een mechanisch probleem en het vliegtuig is teruggevlogen naar AMS. Aldaar een tijdje op het asfalt gezeten terwijl MX een problematische motor van een nieuwe computer en generator voorzag. Uiteindelijk met 3h 55m vertraging geland in SFO.

Kan ik hiervoor vergoeding krijgen? Heb in ieder geval een bericht gestuurd naar KLM op Facebook, maar ze hebben me naar het officiële delay-formulier verwezen. Daarvan nog niets gehoord na 2 weken.

16. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en met 3 uur en 50 minuten te laat in YUL aangekomen. Inderdaad formulier gebruikt en 300 euro cash gekregen. Duurde een paar weken.

caliform vindt dit leuk.
  17. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de vlotte reactie. We zullen 't afwachten. Als het echt lang duurt gebruik ik misschien AirHelp, die claimen dat ik mogelijk er 600 euro p.p. uit kan krijgen.

18. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat kan bij meer dan 4 uur vertraging.
    Ik kom kiezen tussen 400 euro aan vouchers of 300 cash.

19. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Je hebt vertraging langer dan 3 uur, dus komt in aanmerking voor dezelfde compensatie als in een geval van annulering. Voor vluchten langer dan 3500km geldt dat de compensatie met 50% gehalveerd mag worden als de vertraging minder is dan 4 uur, voor een bedrag van €300 in jouw geval. Nu is de vraag hoe die 3h55min is berekend. Is dat de officiele aankomsttijd van de KLM site? Je bent pas aangekomen als een van de vliegtuigdeuren open is, niet als het vliegtuig geland is. Ben je dus 3h55 later geland en zat er nog een lange taxi bij, dan krijg je wel €600.

caliform en jongesander vinden dit leuk.
  20. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    406
    Trofeepunten:
    308
    In dit artikel van @TheFlyingDutchboy kun je alle informatie vinden!

Deel Deze Pagina