Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

1. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    @high_class Mee eens. In mijn geval in januari was mijn IFE 2/3 van de reis stuk. Op GRU meteen via Twitter een klacht ingediend. Heel snel een reactie, kon reageren in het hotel een uur later en binnen 24 uur was er een oplossing. Het helpt zeker als je Platinum bent dan en als je niet zo vaak klaagt (ik klaag niet vaak, ik geef wel vaak via opbouwende feedback via Twitter aan AFKL).

Tip: heb je een klacht, doe dit zo snel mogelijk en niet zes maanden later.

high_class, Flying doc en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  2. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb me deze week via de mail beklaagd over het feit dat BA vaak een vreselijk frustrerend boarding proces heeft. En dat ik dat nu met name frustrerend vond omdat ze in de CCR zeiden dat ik moest opschieten. Aangegeven dat ik van mening ben dat daar veel valt te winnen voor BA.

Ik kreeg 10/K avios aangeboden. Hoewel ik geen Avios spaar (en de waarde niet goed kan inschatten) vond ik het een vriendelijk gebaar.

3. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Weet iemand waar ik het beste m'n klacht kan melden bij KLM?
    Het gaat nl om meerdere dingen, t/m missing van koffer.

4. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het beste kan je dat doen via deze (klik) link. Zo heb je de grootste kans van slagen!

5. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    je kan je door laten verbinden via reserveringen naar customer care, of indien mogelijk via de plat service line. dat forumulier van @BWempe werkt uit ervaring ook net zo makkelijk

6. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik zit zo juist te kijken bij die link, je kunt daar alleen voor of of klacht, kan niet voor meerdere klachten tegelijk, klopt dat?

7. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik gebruik een privebericht via Twitter. Gaat erg snel en klachten zijn vlot opgelost.

8. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ha ha ja, via twitter al de hele middag bezig geweest, ze zijn daar nog steeds bezig m'n bagage te traceren, schiet niet echt op

9. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik gebruik het formulier altijd naar grote tevredenheid. Gisteravond klacht ingediend, vanochtend nog voor 10:00 uur een EMD van 150 euro in mijn inbox.

10. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ja ik ga zo ook via het formulier doen, het waren te veel klachten om niet zomaar te laten liggen.

11. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Opgelost. Respect voor KLM, netjes dat ze persoonlijk telefonisch contact met je neemt.
    € 250 EMD naar me toe gemaild.

SvnKngs, Flyer1981, high_class en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Geel

Geel Blue Tier

Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Wifi werkte laatst niet op een dreamliner vlucht en de snacks waren veel te snel op, slaaplampje kapot bij stoel. Aangegeven bij de purser. Later wilde ik er een klacht over schrijven maar niet aan toegekomen vandaag belde KLM om excuus te maken en 5000 punten.

SvnKngs vindt dit leuk.
  13. Alexo

Alexo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Laatst via de service line gevraagd naar de kosten een ticket te wijzigen. Dit zou 132 euro zijn. Ik vroeg ook wat de prijs zou zijn voor een upgrade naar Business. Dit zou men uit gaan zoeken. Na een week en twee keer bellen pas antwoord. Dit was te duur dus dan toch alleen maar data wijzigen. Dit kostte nu echter ineens bijna 400 euro want boekingsklasse niet meer beschikbaar. Zo creeert klm wel lekker zn eigen inkomsten. Baas betaalde gelukkig maar toch... Klacht ingediend. 15K FB miles gekregen. Vervolgens voor de zelfde vlucht in de lounge geüpgrade. Dit zou 25k miles plus 250 euro zijn. Bij afrekenen toch ineens 40k miles. Wederom klacht ingediend en wederom 15k miles terug. Uiteindelijk dus een goedkope upgrade gehaald maar had liever gezien dat KLM zijn zaken beter op orde zou hebben. Ben iedere keer weer verbaasd hoe omslachtig het upgraden gaat.

Laatst bewerkt: 15 apr 2016
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  14. Bart_FF

Bart_FF Guest

Hallo, vraag: ik heb een vertraging van meer dan 2 uur gehad op een vlucht van Alitalia van GIG naar FCO. Dat betekent een schadevergoeding van 600 EUR als Alitalia de regels volgt. Stel: ze bieden mij miles ter compensatie, wat is dan een acceptabel aantal, dus met een waarde van plm. 600 EUR?

15. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Geen, altijd voor een EMD gaan. Daar vlieg je mee (net zoals miles) en verdien je ook nog miles mee wanneer je vliegt.

jongesander vindt dit leuk.
  16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Volgens mij geldt de regel m.b.t. schadevergoeding pas bij een vertraging van minimaal 3 uur.

high_class en jongesander vinden dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Op die afstand zelfs vanaf 4 uur.

high_class vindt dit leuk.
  18. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    helaas moet je later dan 4 uur op plaats van bestemming zijn aangekomen. Weinig kans op compensatie dus

19. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Begin deze maand een volledige refund gehad van mijn overnachting in Hilton DUB. Douche werd niet warm.

Het hotel zelf deed niks met de klacht dus toen via het "hoofdkantoor" een klacht ingediend. Binnen 24h antwoord.

20. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Bedoel je Dublin of Dubai?

Deel Deze Pagina