Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    95 miles :D ongeveer 95 cent waard. heb je toch goed gedaan met het eindresultaat van 5000 :)
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik vloog geen business. Misschien heeft geholpen dat ik vrijwel nooit een klacht indien en dat ik FB Plat ben.
     
    Geel vindt dit leuk.
  3. PHKCB

    PHKCB Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Formeel op ticketvoorwaarden zal KLM ongetwijfeld gelijk hebben! Maar ze zetten zwart op wit dat ik 50% ontvang, en dan keren ze 25% uit, daar gaat het me om. Als het zwart op wit staat heb ik toch gelijk, ongeacht wat dan ook? Het bewijsmateriaal ligt er! Zij maken een fout, niet ik ;-) Zoals ik hierboven lees bij Bart_FF, dus nogmaals klagen bij KLM en wie weet... ;-)
     
  4. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Gisteren tijdens me KLM vlucht van Dubai naar AMS had ik twee klachten.

    1. Economy passagiers mochten al boarden, terwijl enkel Elite was aangekondigd
    2. Economy Comfort stoel geregeld (E 82,50), maar de stoel kraakte en piepte aan alle kanten

    Compensatie gekregen van een EMD voucher of 85 euro en 10.000 award miles voor de slechte ervaring
     
  5. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik vloog gister van Dublin naar amsterdam met Aer Lingus en nu zag ik op de boorden ook een klm nummer staan en wetende dat als er bij een klm vluchtnummer je altijd miles krijgt, vanochtend een berichtje naar de twitter afdeling gestuurd en krijg zowaar ook gewoon miles ervoor :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dan heb je de vlucht vast en zeker geboekt onder een KL-vluchtnummer?
     
  7. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Top.
    Ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Ik was deze zomer in New York zonder koffers. De enige vergoeding die ik kreeg waren de kosten voor de kleding die ik had gekocht. Niets extra's :-(
     
  8. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Ik gebruik de volgende link https://www.klm.com/travel/nl_nl/cu...plaints_customercare.htm?CallerCountryCode=NL

    Alles invullen en krijg altijd snel antwoord en meestal (niet altijd) compensatie via voucher of award miles
     
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Laatst een klacht ingediend omdat er bij mij 46euro meer in rekening werd gebracht dan op het factuur stond (Geen boekingskosten of CC kosten op het factuur). Het duurde 4 dagen met het Social Media team totdat ze mij eindelijk een goed factuur konden krijgen.

    Daarna via de link hierboven een flinke klacht ingediend, vooral ook omdat het social media team niet 1x haar excuses had aangeboden en het 4 dagen aan heen en weer duurde voordat (voor mij) zoiets simpels was opgelost.

    2 dagen later kreeg ik een telefoontje van een hele aardige dame die mij punten aanbood (helaas niet gevraagd hoeveel, erg dom ik weet het) of een EMD voucher van 100euro. Voor deze laatste gegaan.
     
  10. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik moet nog een antwoord krijgen van ze maar ik heb hem gewoon via aer lingus geboekt.
     
  11. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Als het geen KL nummer is, dan krijg je geen miles en segmenten met een vlucht van Aer Lingus.
     
  12. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik ha vanmiddag weer een tweet gestuurd maar ze zijn er nog steeds mee bezig zeggen ze.
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik zou er van uit gaan dat je geen miles krijgt, dan kan het alleen nog maar meevallen;) Zolang je niet op een KL-vluchtnummer (of wellicht een ander skyteam vluchtnummer) vliegt, heb je officieel gezien geen recht op miles, want Aer Lingus is geen partner van Flying Blue!
     
  14. Patrick Dijkstra

    Patrick Dijkstra Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor een ieders bijdrage. Heb net een klacht ingediend bij KLM. Zien wat de uitkomst gaat worden aangezien mijn ingediende klacht, as vrijdag weer uitgevoerd gaat worden (terugkomend probleem).
     
  15. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Krijg inderdaad geen miles voor aer lingus vlucht. Jammer maar was te proberen.
     
  16. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Vorige week vrijdag vloog ik terug vanuit JFK met als eindbestemming AMS. Mijn oorspronkelijke route was met de A380 van AF via CDG. Was een award ticket geboekt tijdens de sale van eind 2015 in klasse X.

    Nu kwam ik op JFK aan, bleek de A380 vervangen te zijn door een B777 en ik werd zonder te vragen omgeboekt naar de KL644 en neergezet in het midden van het toestel met een kapot IFE systeem.

    Ondanks dit heb ik de vlucht wonderwel goed doorstaan en dacht niet aan klagen. Maar afgelopen zaterdag nam ik de moeite om een mailtje hier aan wagen.

    Resultaat. een EMD voucher van 450 euro, 5000 miles en 20 euro op mijn bankrekening. Dit laatste omdat ik betaald had voor een seatplus op de A380.

    Oorspronkelijk had ik "maar" 25000 miles + 230 euro voor het retourje betaald, dus ik ben wel tevreden met de uitkomst ;)
     
    Flying doc, Daan3 en jongesander vinden dit leuk.
  17. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb naar aanleiding van jullie positieve ervaringen gisteren ook maar eens een mail gestuurd naar KLM.
    Deze zomer met zijn drieën naar NY gevlogen. Aangekomen zonder koffers. Zelf wat kleren gekocht en die gelijk vergoed gekregen, maar spaarde nog geen miles toen en daar was de kous mee af. Ik vroeg niets extras zij boden niets aan. In de mail heb ik alles nog eens uitgelegd en gevraagd of ze iets kunnen betekenen voor me in de vorm van miles. Ik hou jullie op de hoogte
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    waarom zou je klagen als je toentertijd tevreden was met de oplossing?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  19. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Dat heb ik me ook lang afgevraagd. De reden is dat ik die vergoeding anders ook wel via een reisverzekering zou krijgen. En als ik zie wat een miles mensen hier krijgen voor minder leed. Denk ik wie niet waagt,... Want laten we eerlijk zijn je eerste vakantie en geen koffers betekent veel. Eerst wachten, dan bezinkt ze zijn er niet, waar moet je zijn, aangifte doen, met alle wachtrijen die erbij horen. Kleren kopen om de eerste dag door te brengen spullen voor de volgende dag. Blij was ik met het feit dat ik die kosten niet zelf moest betalen (en ja ik heb geld gehad voor kleren, die ik eigenlijk niet nodig had).

    Maar als je niet weet wat de mogelijkheden zijn...

    Ik ben in ieder geval blij met je reactie want nu kan ik nadenken over wat te vertellen als KLM contact opneemt ;-)
     
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    vergeet niet dat de te ontvangen vergoeding ook te maken heeft met FB level. Als jij als FB Plat (indirect) dreigt niet meer met KLM te vliegen lopen zij dus meer omzet mis dan als je nauwelijks met KLM vliegt. KLM zat dus voor de vaste klanten veel meer doen dan voor de rest. Hier in het topic kan je niet van iedereen zien wat voor status die persoon bezit en natuurlijk niet alle gevallen zijn vergelijkbaar. IK vind altijd dat je moet kijken naar de redelijkheid. Als iedereen continu gaat klagen om overladen te worden met miles dan gaat het systeem kapot. Als jij toen tevreden was maar nu ziet dat je meer had kunnen krijgen, moet je je bedenken dat het gewoon goed was :) De volgende keer kan je dan proberen om er meer uit te slepen want dan ben je met de (waarschijnlijk) dezelfde geboden vergoeding niet meer tevreden :)
     

Deel Deze Pagina