Innemen van trolley bij boarden en niet teruggeven bij de gate, maar op de bagageband. Daar heb ik natuurlijk geen handbagage voor....
Mijn IFE deed het een groot gedeelte niet toen ik naar GRU reisde. Nu had ik een macbook met diverse series die ik nog moest kijken, maar vervelend was het wel. De purser heeft geprobeerd een aantal te resetten, tevergeefs. Nu kreeg ik als Plat een voorstel ter compensatie: EMD van 200 euro of 10000 miles. Wat is wijsheid in dit geval? EMD of miles?
Of zeggen wat jij zegt tegen KLM. Leuk aanbod maar niet gelijkwaardig. Ik wil 20k Miles en 4 qualifing flight. Overigens waar haal je vandaan dat 10k 100euro is. Ik krijg voor mijn vlucht naar Lax maar 2700 Miles. En ik vlieg echt niet voor onder de 100 euro 10k is voor mij heel erg veel Miles. Ik ga niet zo hard.
Wat @Flying doc bedoelde, is dat 10/k miles ongeveer een waarde hebben van ongeveer € 100,00. Het gaat er namelijk niet zozeer om wat het kost om die 10/k miles bij elkaar te sparen, maar om wat je er mee kunt. Met 10/k kun je over het algemeen een enkeltje binnen europa kopen. En die waarde varieert overigens ook weer. Ik kocht onlangs een enkeltje Abu Dhabi voor 15/k miles, dus daarbij ligt die waarde weer wat hoger. Maar over het algemeen is die € 100,00 voor 10/k miles hier een geaccepteerd gegeven.
De KLM heeft wonder boven wonder mijn kosten voor een extra hotelovernachting vergoed terwijl ik volgens Ralph daar volgens de regels geen recht op heb!
Soms wel. In het PH Buenos Aires had ik geen warm water uit de kraan in m'n bad. Toen tijdens mijn stay gratis ontbijt gekregen. In het PH Washington had ik een kamer met uitzicht op de aircoinstalatie... Hotel gaf niks, dan kan het nog wel is lonen om het "keten" te mailen. Heb toen een paar duizend punten van hyatt gekregen.
Mijn ervaring met Accor is niet best wat dat betreft. Executive room geboekt, blijkt de lounge gesloten. Na klacht email gekregen dat bij een volgend bezoek er een gratis upgrade ter beschikking is, alleen in datzelfde hotel.... Gereageerd dat wij die bestemming niet meer aan zullen doen (ergens in Azie) maar nooit geen reactie meer gekregen. Komt er op dus op neer dat er is betaald voor iets dat niet geleverd en Accor haakt af.
Hallo allemaal, Ik blijf maar klagen (netjes vragen!) maar krijg maar helemaal niets! Afgelopen november naar SFO gevlogen met KLM. In de boekingsbevestiging via e-mail ontvangen en op de site tijdens boeken op de site stond dat ik 2730 miles kreeg per enkele reis. In totaal zou ik dus 5460 moeten ontvangen van KLM. Hier bovenop komt dan nog de 100% plat bonus. Nu heb ik slechts 2730 gekregen voor heen en terug + 2730 plat bonus! FlyingBlue wijst de claim af op ticketvoorwaarden. KLM klantenservice op de site zegt dat het een FlyingBlue probleem is en nu via Facebook geprobeerd die komen doodleuk melden dat het goed gegaan is omdat je ingelogd bent je te ontvangen miles inclusief je FlyingBlue bonusmiles is. De allergrootste flauwekul die ik dus weer retour heb ontvangen. Al dit is (in ieder geval bij mij) ten allen tijde zonder de bonus miles! Het staat zwart of wit, dus waarom zo moeilijk doen? Iemand een idee om alsnog te ontvangen waar ik recht op heb? Mvg Cornelis
Via milecalc.com zie ik dat AMS-SFO in 25% fare voor een R/T 2736 miles krijg. Tel je Plat bonus er bij op en dan kom je inderdaad op 5460. Of vloog je in een andere klasse?
Leuk voorbeeld: eind vorig jaar werd ik FB Silver na een retourtje Hamburg. Heenreis QF 15, terugreis QF 16. Kreeg echter voor de heen- en terugreis evenveel miles, 95 te weinig. Klacht 1 bij KLM: werd met een kluitje in het riet gestuurd door FB. Klacht 2 bij KLM: zelfde verhaal. Daarna op aanraden van forumlid hier Klacht 3 ingediend op Facebook, met succes. Ik kreeg mijn 95 miles. Daarna Klacht 4 ingediend bij KLM, over het feit dat ze me tot twee keer toe hadden afgescheept. Resultaat: 5000 miles. Dan kunnen 95 miles opeens veel meer waard zijn.
Vloog je in business? Ik vind 200 euro best riant. Ik vergeet eigenlijk altijd te klagen, zal eens kijken heb t/m de eerste week van april 12 KLM vluchten geloof ik. Wat betreft hotels klaag ik wel vaker maar tot nu toe alleen een keer wat macarons gekregen... mijn kamer lag vol vuile en schone was.... housekeeping was te snel geweest.