Heb je een link naar de voorwaarden? Ik kon op de NL site van de KLM niets vinden over toegang tot de Crown Lounge bij aankomst.
Klopt, staat ook niet op de KLM site maar wel hier (klik). BTW negeer de voorwaarde dat je gast op dezelfde vlucht moet reizen. Dat is tegen de Skyteam regels.
Dank voor de info. Meestal kom ik aan in de avond en wil zo snel mogelijk naar huis, maar in december kom ik van CPH in de middag aan op AMS. Ik heb een print gemaakt en dan zal ik het eens proberen.
Ik ben zondag ook nog na aankomst op Schiphol in de Crown Lounge geweest. Was geen probleem. Met gast. De dame van de balie vroeg om mijn outbound BP, die moet je niet hebben, maar vergemakkelijkte het voor haar. Ik heb eigenlijk nooit issues gehad met de lounge binnenkomen bij aankomst, al moet je 't er soms wel even bij zeggen.
Alsof ik het niet heb geprobeerd duidelijk te maken! Dat was mijn grootste klacht, dat de staff eigenlijk te arrogant en eigenwijs was om mijn uitleg aan te horen. Ik had zelfs de pagina op m'n telefoon erbij maar ze wilden er niks van weten. Ze hadden alleen naar GA gebeld en die zou niet betalen 'dus hield het voor mij op'.
voor de volledigheid, mijn voorbeeld was gewoon met een KL issued ticket, dus niet vergelijkbaar met jouw situatie met GA ticket. Het is wel irritant als de crew je niet wil aanhoren. Ik had dat eens op KTM (of all places). 'No sir, we can't let you in. You've been told this at the gate'. (niet dus). Wat bleek? Dachten ze dat ik een 'DYKWIA' van de (niet C) balie naast me was (die met een KL Gold pasje de EY lounge in wilde). De aanhouder wint uiteindelijk, de gast van de balie erbij. Direct: 'o yes, you can enter the lounge'.
kon mijn boardingpass niet lezen op de klm app vorige week maandag op een vlucht ber-ams, mail gestuurd kreeg 5.000 miles bijgeboekt.
Naar aanleiding van dit forum dacht ik: laat ik ook eens klagen! Ik irriteer me aan de achterlijke manier waarop KLM op Schiphol (voornamelijk D-pier Niet-Schengen) zijn Priority Boarding regelt: je moet zelf heel de rij voorbij lopen en uitvinden waar nu de andere Elites staan te wachten. En het komt veel te vaak voor dat andere Elites je voorbij lopen omdat ze het gewoonweg niet aan je zien. Zet er toch gewoon een afscheiding tussen en klaaaar! Enfin, ik dus in nette woorden een klacht ingediend. Kreeg ik mailtje terug: bedankt voor uw feedback. Miles? Nope
Miles en andere vormen van compensatie worden vooral verstrekt voor onregelmatigheden in de dienstverlening. Koffer te laat? Stinkende stoelen in het vliegtuig? Lounge-toegang geweigerd? Dat soort zaken. In dit geval: als je zou klagen over het feit dat je (doordat je de priority rij niet kon vinden) in een bijzonder ongemakkelijke situatie terecht bent gekomen tijdens je vorige vlucht naar London en daardoor uiteindelijk als een van de laatste bent geboard, waardoor er geen plek meer was in de overhead bins en je trolley 'in the hold' moest. Met als gevolg dat je op het vliegveld 35 minuten extra op je bagage moest wachten en te laat kwam voor je afspraak Ik schat dat je voor zo'n situatie wel miles zou krijgen Alleen vertrekken er geen vluchten naar London vanaf de D-gates als ik me niet vergis
Ow dus ik kan wel klagen voor mijn 2 koffers die op CDG achterbleven na een vertraagde 1e vlucht waardoor ik 's avonds weer naar het vliegveld heb moeten rijden om ze op te halen? Kostte me weer een uur tijd, taxi op en neer, irritatie pfff Doffe ellende dus haha
ehm, die vertrekken juist van D/Non-Schengen... ja, dat zou je waarschijnlijk wel een paar duizend miles opleveren. Is volgens mij ook wel afhankelijk van waar je je ticket geboekt hebt. Direct bij KLM = meer begrip en compensatie vermoed ik.
Je hebt gelijk. London vlieg ik altijd vanaf Rotterdam... Het ontschoot me even dat het Non-schengen was
Toen ik nog een hele echte dumbo was - en dat is nog niet zo heel erg lang geleden sprak hij sip - kwam ik vanuit Portugal op Schiphol aan met slechts een KLM-economy-ticket en was toen ook nog geen goldmember. Maar moest wel op een bij de KLM geboekte ticket ruim 7 uur !! wachten op mijn volgende vlucht. Dus dacht deze onnozele reiziger dat dit toch wel een geldig excuus zou zijn om de crown binnen te kunnen wandelen. NOPE Maar ik mocht wel na betaling van 45 euro naar binnen en dat heb ik maar gedaan. Stom dat ik hiervan geen enkel bewijs heb ontvangen (ook niet naar gevraagd overigens ) Benieuwd hoe ze mijn donatie hebben geboekt...
Eigenlijk nooit tijd om de lounge als arrivals lounge te gebruiken, vandaag voor het eerst wel. Was geen enkel probleem, vergde alleen wat tikwerk (waar het normaal een simpel scannen van de boarding pass volstaat).
Afgelopen week heb ik 5 dagen moeten wachten op mijn koffer tijdens mijn verblijf in Canada, door een fout bij het inchecken is mijn koffer op andere naam ingecheckt en ook een andere bestemming omdat de koffer in het systeem zat kon het niet optijd terug gedraaid kon worden. Daarna werd beloofd door de supervisor van KLM dat het twee dagen zou duren dat mijn koffer afgegeven zou worden bij mijn hotel omdat het dag erna weer een vlucht ging. Nu wil ik een klacht indienen, maar hoe kan ik dan aangeven dat ik vergoeding wil in Miles?
Waarom zou je het in miles willen hebben? Ik zou uitrekenen waar je het meeste profijt van hebt. Btw als je koffer niet aan komt op bestemming ook altijd om geld vragen bij de balie voor tandpasta pyjama etc
Bedankt high class. Dat ga ik ook zoizo doen, maar dan krijg je alleen je gemaakte kosten toch vergoed geen extra compensatie? Of is dat niet de moeite bij KLM?