Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Gisteren nog een klacht ingediend van een vlucht in Mei over IFE. :D Kreeg vanmorgen KLM EMD voucher of 100 euro
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Waar dienen jullie de klacht in?
     
  3. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Op pagina 1 en 2 ging het over lounge toegang bij terugkomst, ik vraag mij of dit ook lukt op een award ticket. In juli op een award ticket met LH in business gevlogen SIN - FRA - AMS, in AMS de koffer van de band gepakt en naar huis gegaan. Had - als ik het gewild had - bij aankomst in AMS in de lounge van LH kunnen verblijven? Geen enkel probleem als't niet kan/mag, slechts een vraag uit nieuwsgierigheid. Heb geen status bij een luchtvaartmaatschappij.
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    lekker op tijd... wel netjes dat klm nu nog een compensatie biedt
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    waarsch niet. alhoewel ik nooit heb begrepen waarom je bij aankomst in de lounge zou willen zitten?? na het eindelijk behalen van status om een lounge binnen te kunnen kwam ik toch een beetje bedrogen thuis. niets bijzonders behalve wat gratis eten en drinken. verder geen inspirerende omgeving als je het mij vraagt (schiphol lounges dan)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  6. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Klagen bij KLM doen we HIERRRR (klik) :)
    (Maar kan ook via social media, maar afhandeling duurt wat langer.)
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2015
  7. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Heerlijk op tijd :)

    Maar zeker netjes van KLM en is toch weer wat af van de te boeken vakantie
     
  8. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Voor FB Silver hoef je nu niet meer je best te gaan doen. Dus moet je of 30 segmenten vliegen of 40k aan Level miles wil je een aardig status krijgen. Dan neem ik nog maar van dit soort gratis Award Miles zolang het mogelijk is.
     
  9. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Er zijn lounges waar men douche faciliteiten heeft, na een lange vliegreis zou je je eerst willen opfrissen voordat je je reis voortzet. Dat zou een reden kunnen zijn om bij aankomst van de lounge gebruik te willen maken.
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En natuurlijk als je wat langer op vervoer moet wachten, of bijvoorbeeld met een alliantie verder vliegt waar je geen status hebt.
     
  11. Rick1993

    Rick1993 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    24 december ben ik via Frankfurt naar Washington gereisd met KLM. Nu wordt mijn koffer ondanks belofte vandaag niet geleverd maar pas morgen avond. Nu is het zo dat ik dan 3 dagen in dezelfde kleren loop als die ik tijdens de vlucht aan had (is niet prettig). Als ik morgenochtend nieuw ondergoed haal, broek en trui vergoed KLM dat dan? Iemand die hier ervaring mee heeft?
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Lang geleden wel is gehad en toen had KL het netjes afgehandeld. Mochten ze het niet doen check dan ook even bij je reisverzekering.
     
    Rick1993 vindt dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Misschien is het sowieso wijsheid je reisverzekering te bellen. Vaak vergoeden die dit soort ongemakken wel, los van de vraag of KL tot vergoeding over gaat.
     
    Rick1993 vindt dit leuk.
  14. Rick1993

    Rick1993 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Die willen graag dat je eerst bij KLM declareert, daarna wel een goede optie.
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Een belangrijk item van een (particuliere) verzekering is dat "de speciale verzekering voorgaat" en de "eerst aangesproken verzekering uitkeert". Als ze vinden dat KLM voor de kosten moet opdraaien dan kunnen ze het verhalen op hun. Laat je met zo'n verhaal dus niet afschepen.
     
    Rick1993 en Basjep vinden dit leuk.
  16. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Laatst was mn koffer niet meegekomen met mn klm vlucht vanuit Panama. Nu is het geloof ik wettelijk zo geregeld dat een airline primaire behoeften moet vergoeden bij vertraagde bagage op een outbound maar niet op een inbound. Toch maar aan kLM gevraagd of ik mn bonnetjes kon declareren en dat kon. Binnen een week stond het geld op mn rekening.
    Mn gold status heeft hier wellicht bij geholpen. Anyway thumbs up voor de klm in deze!
     
    Krabnov en Rick1993 vinden dit leuk.
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dat is dan een layover en niet als je binnen een uurtje dan weer thuis bent
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik laat mij nooit wegsturen zonder cash geld voor de primaire zaken
     
  19. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Weer een bevestiging van blijven klagen/vragen werkt.

    Mijn 15e vlucht een DL uitgevoerd door Westjet werd niet direct gecrediteerd ondanks mijn FB-nummer die ik in de Delta-app had toegevoegd. Na 2 weken request gedaan en kreeg al gauw een mail dat de vlucht werd bijgeschreven. Maar de vlucht werd maar niet bijgeschreven. Gelukkig half december wel (kreeg er ook nog 50% miels bij als Silver terwijl het mijn 15e vlucht was...).

    Maar mijn 16e en 17e had ik nog geen miles voor gehad. Claimt FB dat ik pas een week na mijn 16e en 17e vlucht Silver ben geworden.
    Weer vriendelijk aangegeven dat ik na mijn 15e vlucht Silver had moeten worden maar omdat zij er een week over doen, ik hiervan de dupe niet mag zijn, en nog geen uur later ook voor vlucht 16 en 17 de 50% extra Miles gehad.
     
  20. Screamhouse

    Screamhouse Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Gisteravond klacht ingediend en vanmorgen gebeld met uitleg, excuses en 5000 miles als "troost".
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina