Gisteren nog een klacht ingediend van een vlucht in Mei over IFE. Kreeg vanmorgen KLM EMD voucher of 100 euro
Op pagina 1 en 2 ging het over lounge toegang bij terugkomst, ik vraag mij of dit ook lukt op een award ticket. In juli op een award ticket met LH in business gevlogen SIN - FRA - AMS, in AMS de koffer van de band gepakt en naar huis gegaan. Had - als ik het gewild had - bij aankomst in AMS in de lounge van LH kunnen verblijven? Geen enkel probleem als't niet kan/mag, slechts een vraag uit nieuwsgierigheid. Heb geen status bij een luchtvaartmaatschappij.
waarsch niet. alhoewel ik nooit heb begrepen waarom je bij aankomst in de lounge zou willen zitten?? na het eindelijk behalen van status om een lounge binnen te kunnen kwam ik toch een beetje bedrogen thuis. niets bijzonders behalve wat gratis eten en drinken. verder geen inspirerende omgeving als je het mij vraagt (schiphol lounges dan)
Klagen bij KLM doen we HIERRRR (klik) (Maar kan ook via social media, maar afhandeling duurt wat langer.)
Voor FB Silver hoef je nu niet meer je best te gaan doen. Dus moet je of 30 segmenten vliegen of 40k aan Level miles wil je een aardig status krijgen. Dan neem ik nog maar van dit soort gratis Award Miles zolang het mogelijk is.
Er zijn lounges waar men douche faciliteiten heeft, na een lange vliegreis zou je je eerst willen opfrissen voordat je je reis voortzet. Dat zou een reden kunnen zijn om bij aankomst van de lounge gebruik te willen maken.
En natuurlijk als je wat langer op vervoer moet wachten, of bijvoorbeeld met een alliantie verder vliegt waar je geen status hebt.
24 december ben ik via Frankfurt naar Washington gereisd met KLM. Nu wordt mijn koffer ondanks belofte vandaag niet geleverd maar pas morgen avond. Nu is het zo dat ik dan 3 dagen in dezelfde kleren loop als die ik tijdens de vlucht aan had (is niet prettig). Als ik morgenochtend nieuw ondergoed haal, broek en trui vergoed KLM dat dan? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Lang geleden wel is gehad en toen had KL het netjes afgehandeld. Mochten ze het niet doen check dan ook even bij je reisverzekering.
Misschien is het sowieso wijsheid je reisverzekering te bellen. Vaak vergoeden die dit soort ongemakken wel, los van de vraag of KL tot vergoeding over gaat.
Een belangrijk item van een (particuliere) verzekering is dat "de speciale verzekering voorgaat" en de "eerst aangesproken verzekering uitkeert". Als ze vinden dat KLM voor de kosten moet opdraaien dan kunnen ze het verhalen op hun. Laat je met zo'n verhaal dus niet afschepen.
Laatst was mn koffer niet meegekomen met mn klm vlucht vanuit Panama. Nu is het geloof ik wettelijk zo geregeld dat een airline primaire behoeften moet vergoeden bij vertraagde bagage op een outbound maar niet op een inbound. Toch maar aan kLM gevraagd of ik mn bonnetjes kon declareren en dat kon. Binnen een week stond het geld op mn rekening. Mn gold status heeft hier wellicht bij geholpen. Anyway thumbs up voor de klm in deze!
Weer een bevestiging van blijven klagen/vragen werkt. Mijn 15e vlucht een DL uitgevoerd door Westjet werd niet direct gecrediteerd ondanks mijn FB-nummer die ik in de Delta-app had toegevoegd. Na 2 weken request gedaan en kreeg al gauw een mail dat de vlucht werd bijgeschreven. Maar de vlucht werd maar niet bijgeschreven. Gelukkig half december wel (kreeg er ook nog 50% miels bij als Silver terwijl het mijn 15e vlucht was...). Maar mijn 16e en 17e had ik nog geen miles voor gehad. Claimt FB dat ik pas een week na mijn 16e en 17e vlucht Silver ben geworden. Weer vriendelijk aangegeven dat ik na mijn 15e vlucht Silver had moeten worden maar omdat zij er een week over doen, ik hiervan de dupe niet mag zijn, en nog geen uur later ook voor vlucht 16 en 17 de 50% extra Miles gehad.