Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

1. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    als je aankomt op het vliegveld en je koffer is er niet, kan je bij die balie waar je aangeeft hoe je koffer eruit ziet etc ook gelijk om geld vragen. Dit bieden ze meestal niet vanuit zichzelf aan

2. Peterrr

Peterrr Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt, goed om te weten voor hopelijk niet een volgende keer.

3. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Enig idee hoe dit zich verhoudt tot de uitkering van reisverzekering/American Express CC bij ontbreken van koffer bij aankomst. ... m.a.w zorgt een uitkering door een airline ervoor dat je niet meer kan claimen bij reisverzekering/AmEx? Als dat het geval is dan kan het de moeite waard zijn om iets voor te schieten en daarna te claimen bij je verzekering....

4. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik ben niet op de hoogte van die regels. De keren dat ik hier gebruik van heb gemaakt kwam mijn koffer een paar uur later aan. Wel met rond de 100 euro (of equivalent in een andere valuta) in mijn zak

5. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb geklaagd naar aanleiding van een vlucht van Dubai - Amsterdam, toestel was gewijzigd en kreeg een slechtere plek binnen Economy comfort toegewezen. Klacht ingediend, 5000 miles gekregen.

Laatst bewerkt: 2 sep 2015
  6. high_class

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wat is een slechtere stoel?

7. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Nouja, de stoel was het zelfde alleen de locatie was anders. Het was eerst een 747-400, die heeft 3-2 opstelling voor in Economy comfort. Daar zat ik helemaal rechts.
    Vervolgens werd het een 777 toestel met 3-4-3 opstelling en zat ik ergens in midden. Stuk minder comfortabel.

8. Jim_

Jim_ Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Werkt inderdaad echt goed, laatst ook 7500 miles gekregen omdat mijn schermpje het niet deed.. Vaker doen!

9. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Laatst KLM vlucht waar de lucht door de WC niet te harden was, klagen en kreeg vandaag 2500 FB award miles

10. Patrick Dijkstra

Patrick Dijkstra Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Op mijn laatste vlucht van AMS naar KRS was er een algehele vertraging door storm. Voor mijn vlucht was het slechts 45 minuten. Kreeg netjes een email van KLM met de mededeling van de vertraging. Kon kiezen tussen gratis maaltijd, kortingsvoucher van € 10,- of 2.000 award miles. Netjes in de lounge een briefje ingevuld voor de miles. Dag erna bedacht ik me dat ik een maand eerder een zelfde soort vertraging had maar een langere vertraging. Heb KLM telefonisch benaderd, uitgelegd en kreeg als geste 2.000 award miles op mijn account.
    Om on-topic te blijven, klagen helpt idd :)

Jan van Putten vindt dit leuk.
  11. Heb laatst ook geklaagd bij Emirates, ik vloog ams-dubai en mijn scherm werkte niet de eerste uren (toen maar naar achter in de bar) 2e vlucht dubai-jakarta deed weer mijn scherm het niet! Ik heb gevraagd of ze een aantekening wilde maken. Na een email aan emirates kreeg ik 20000 punten! Klagen helpt

high_class en Jan van Putten vinden dit leuk.
  12. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Na mijn teleurstelling van de nieuwe menu's van KL op de langere EU vluchten met custumer care te hebben gedeeld 8K FB miles ontvangen :p

FlyRicky, jongesander, Basjep en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Bij AA twee klachten ingediend.
    1. Op mijn DFW-HKG vlucht alle toiletten aan de rechter kan van het toestel kapot. Ik zat bulkhead direct achter J in de middelste rij. Plek is top met veel beenruimte. Helaas werd dit nu gebruikt om van de rechterkant van het vliegtuig naar de linker kant van het vliegtuig te komen. Met als resultaat dat 16 uur lang mensen tegen je benen aan lopen te schoppen als je ligt te slapen. Verschrikkelijk.
    2. Kapot IFE op LAX-MIA
    Binnen een uur antwoord. Compensatie: niks.......

Laatst bewerkt: 20 dec 2015
    high_class vindt dit leuk.
  14. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bij AA kunnen ze de afdeling customor relations inderdaad beter sluiten. Van goed lezen hebben ze nog nooit gehoord en compensatie al helemaal niet.

Executive platinum desk is wel veel beter. Zelf echter nog geen ervaring met het droppen van een klacht daar.

15. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja ik ga het ook nog via de EXP desk spelen.

16. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    In september had ik een layover op AUH van 15 uur. Kreeg echter ruimbagage niet op de band bij AUH aangezien het < 24 uur was. Gemaild en na herhaalde verzoeken om te reageren een 'slap' excuus gekregen. Hier op gereageerd en 7000 miles gekregen.

17. Daan

Daan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    2x koffer niet aangekomen op de terugweg: 7.5k per keer. De tweede keer wilde ze me in eerste instantie 2.5 geven, aangegeven dat de vorige keer 7.5 was en dit al de 2de keer was. Toen zonder verder moeilijk te doen naar 7.5 gezet.

1x 10k voor defect IFE in J op een longhaul vlucht. Systeem hielt er na ongeveer 1 uur mee op, met nog zo'n 11 uur te gaan. Gelukkig een nachtvlucht :)

Blijf het toch wel grappig vinden: gemiddelde ticket in economy levert tegenwoordig < 2000 (level)miles (excl. bonus) en een klacht over diezelfde vlucht levert > 2500 miles op. :D

18. Edwin

Edwin Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Een gemiddelde vlucht in Europa levert 188 miles op en 1 hotelrecensie op Tripadvisor 150 miles. Het eerste kost 109 EUR en het tweede niets. :eek:

19. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Maar een review levert weer geen segment op ;)

kevin990, Fripsmaster, MartinR en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. kevin990

kevin990 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    173
    Trofeepunten:
    268
    En ook geen level miles! Maar als je puur miles spaart om award vluchten te kunnen boeken, dan zijn er lucratievere manieren dan vliegen inderdaad....

Deel Deze Pagina