Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Bewaar ook je bonnetje van je treinkaartje. Vaak is KLM coulant in het vergoeden van een treinkaartje.
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    daar was ik al bang voor ;-)
     
  3. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ik was niet geheel duidelijk, het treinkaartje was al door KLM op Schiphol geregeld en betaald. Dank voor de tip!

    Anderen ook dank voor de informatie, ik had inderdaad meerdere uitgevallen vluchten gezien die dag.

    Verder zijn we eruit. Gisteren gebeld door een behulpzame aardige dame van KLM. Ze gaf inderdaad aan dat het annuleren om technische redenen was en ik recht had op compensatie (ik had dus 3 uur en 12 minuten vertraging). Het volgende is me toegezegd als compensatie voor de uitgevallen vlucht en de vlucht daarvoor die ook wat vertraging had plus wat operationeel onaardige mensen op Bologna airport:
    1. Een KLM voucher ter waarde van EUR 350,- of EUR 250 cash.
    2. De miles en het segment voor de gecancelde vlucht.
    3. 4000 award miles.
    4. Eventueel gemaakte kosten voor het later aankomen van de bagage (ong 48 uur), maar dat was in mijn situatie niet aan de orde. Ik heb namelijk geen extra kosten gemaakt.

    Voor de duidelijkheid, het gaat dus om alle vier deze zaken en niet om een keuze. Ik ben daarmee akkoord gegaan want ik vond het een redelijk vorstelijke compensatie. Ik heb gekozen voor de voucher. Muv de 4000 award miles, dat kon 48 uur duren, heb ik alles ook al binnen.
     
    FlyingFonz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat lijkt me een prima compensatie en het tweede puntje, miles en segment voor de gecancelde vlucht, triggert het volgende bij me. Ik had eerder dit jaar een vlucht BCN-CDG-AMS geboekt (ivm gunsteriger prijs en vliegtijd). Bij aankomst op de luchthaven in Barcelona bleek dat BCN-CDG dusdanig vertraagd was om operationele redenen, dat de overstap niet haalbaar was. Ik ben daarop op een directe vlucht BCN-AMS gezet, met latere aankomsttijd van mijn oorspronkelijke traject, maar zeker geen >3u.

    Ik heb hiervoor 1 segment gekregen en een lager aantal miles dan oorspronkelijk voorzien. Als ik de omboeking niet had geaccepteerd, was ik overigens wellicht 3u+ later aangekomen en had ik wel 2 segmenten en miles en vergoeding, maar daar zat ik op zondagavond laat niet op te wachten.
    Gezien @likes2fly het niet gevolgen segment incl. miles is aangeboden, denken jullie dat het de moeite waard is KLM om mijn ontbrekende segment en miles te vragen?
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Nee heb je, ja kun je krijgen :) Customerservice en aftercare is uitstekend geregeld bij KLM en zoals je in dit topic wel gelezen zult hebben, meestal ook niet te flauw. Waarschijnlijk zul je de compensatie wel krijgen.
    Ik heb soortgelijk een tijdje geleden gehad: omgeboekt op een rechtstreekse vlucht ipv via CDG vanwege de stakingen bij AF. Wat veel erger was, was dat mijn nieuwe "ticket" in een lagere boekingsklasse was en veel minder levelmiles. Na contact servicedesk gewoon mijn org vluchten (en miles) op mijn account bijgeschreven gekregen.
     
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben eergisteren voor 't eerst weer met KL gevlogen, EY geboekt. Bij het wegrijden van de trappenwagen ontdekten ze een deuk. Uur extra aan de grond gestaan...daardoor connection in AUH naar BAH gemist. Werd omgeboekt om een vlucht van 2 uur later van Gulf. Opzicht geen probleem, maar ineens -natuurlijk- geen lounge toegang meer, geen meal vouchers, helemaal niks. Denk dat ik gewoon bij EY moet zijn toch? Aangezien de boeking via hun loopt. Heb daardoor een optreden gemist...dus was allerminst blij ;)
     
  7. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Dat wordt dus voor jou nooit meer KLM en gewoon weer vliegen vanaf Dusseldorf?
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    I
    Ik weet zeker dat je je ontbrekende segmenten krijgt. Twee voorbeelden: ik had AMS-FCO-BUD geboekt met het eerste segment met KL. Die werd geannuleerd en werd ik op een rechtstreekse KL vlucht gezet. Miles en segmenten van originele boeken gekregen. Vier maanden geleden: LHR-CDG-AMS-GLA. Door vertraging op LHR haalde ik op CDG mijn vlucht niet naar AMS. Uiteindelijk omgeboekt direct vanuit CDG naar EDI. Heb zowel busreis naar GLA als de gemiste segmenten alsnog gekregen.
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zou in dit geval geen probleem mogen zijn. In deze situaties vraag ik meestal aan de agent die me rebookt om een aantekening te maken dat ik graag ‘original routing credit’ wil voor die reservering. Dan gebeurt het eea meestal al automatisch (andere maatschappij dan KL maar wat ik huit ervaring heb gezien is dat de procedure/regels ongeveer dezelfde zijn)

    KL gewoon even bellen en aangeven dat je you were ‘involuntary rerouted’ en graag ORC wil voor je reservering.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2017
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Absoluut
    absoluut haha...!
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  11. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Goedemorgen,

    Afgelopen vrijdag een klacht ingediend bij KLM i.v.m. dat mijn bagage wel als priority is gelabeld maar vaak niet zo wordt behandeld. Ja, ik weet het, er zijn grotere (en belangrijkere) problemen in de wereld ;). Maar het viel mij op, dat mijn bagage vaak als laatste op de band kwam. Of het toeval is, ik weet het niet.

    Maar wilde bij KLM er toch een melding van maken, zodat zij bij luchthavens daar men op kan "aanspreken". Van de KLM een keurige reactie gehad, met excuses, en ik heb 7.500 miles gestort gekregen. Is een leuke geste, hoefte voor mij niet per se, maar ben er alsnog blij mee.

    Het scheelde wel dat ik FB Gold was. In de bewoordingen van de mail kon ik daar wel uithalen dat ze daarom de miles cadeau gaven.

    Al-met-al prima geregeld door de KLM.

    Wouter
     
    ErwinLansing, Denzi en jongesander vinden dit leuk.
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    In het kader van de vertraging met KLM van AUH waardoor ik mn vlucht mistte naar BAH en daardoor 2 uur later aankwam; netjes gebeld en ze vroegen wat ongeveer de kosten waren van de wachttijd. Met 35 euro geschat en dat vonden ze redelijk, dus werd het meteen in orde gemaakt. Kan ik goed mee leven!
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  13. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    jongesander vindt dit leuk.
  14. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Onder het mom van klagen werkt, afgelopen weekeind zou ik 6 vluchten maken richting florida en weer terug. Eerste vlucht kwam met 45 minuten te laat aan op Dusseldorf en vervolgens werd de verwachte vertrektijd steeds later. De vlucht is vertrokken om 18:45 terwijl de vertrektijd 14:35 was. Uiteindelijk zou ik al mn aansluitingen missen dus had ik Delta gebeld. Zij hebben de volledige ticketprijs vergoed. Vervolgens heb ik ook contact gezocht met KLM. Van KLM kreeg ik de keuze voor 600 euro cash of 800 euro voucher. Uiteraard de 800 voucher, dat kunnen we wel weer gebruiken. Ook alle gemaakte kosten verder, zoals een hotelovernachting en eten en drinken, c.a. 57 euro in totaal, vergoed gekregen.

    Enige is waar ik nu mee zit, ik ben aan het kijken voor een vlucht naar Amerika vanaf Brussel in business class. Op google flights krijg ik deze telkens voor 1450 tot 1650. Zodra ik op de website van KLM kom stijgt die prijs naar ruim 6000. Iemand enig idee hoe dat zit en of daar iets aan te doen is?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Op klm.be vanaf ZWE vind ik ATL voor rond 1500.
     
  16. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Voorbeeldje, van 2 op 3 september kun je naar amerika vanaf brussel vele vluchten vinden voor leuke prijzen, bij een groot aantal staat de klm prijs er dan onder maar als je automatisch via google naar klm gaat krijg je die 6000+ prijs. Ook op klm.be krijg je dit soort belachelijke bedragen eruit.
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    IMG_5825.PNG
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  18. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Vertrekkende vlucht
    za 2 sep.
    [​IMG]
    08:05 – 09:00
    Brussels Hoofdstedelijk Gewest (BRU) – Amsterdam (AMS)
    KLM 1722 · Business Class · Embraer RJ-190
    Uitgevoerd door Klm Cityhopper
    Gemiddelde beenruimte (84 cm)
    0u 55m

    Overstap in Amsterdam AMS
    1u 00m

    [​IMG]
    10:00 – 12:38
    Amsterdam (AMS) – Salt Lake City (SLC)
    Delta 57 · Business Class · Airbus A330
    Ligstoel
    10u 38m


    Overstap in Salt Lake City SLC
    4u 18m

    [​IMG]
    16:56 – 17:38
    Salt Lake City (SLC) – Phoenix (PHX)
    Delta 5783 · Business Class · Embraer RJ-175
    Uitgevoerd door Compass DBA Delta Connection for Delta Air Lines
    Standaard verstelbare stoel
    1u 42m

    Terugreis
    zo 3 sep.
    [​IMG]
    13:20 – 19:55
    Phoenix (PHX) – Atlanta (ATL)
    Delta 1772 · Business Class · Boeing 737
    Standaard verstelbare stoel
    3u 35m

    Overstap in Atlanta ATL
    2u 35m

    [​IMG]
    22:30 – 12:45+1
    Atlanta (ATL) – Amsterdam (AMS)
    KLM 622 · Business Class · Boeing 777
    Ligstoel
    Nachtvlucht
    8u 15m

    Overstap in Amsterdam AMS
    55 m

    [​IMG]
    13:40+1 – 14:30+1
    Amsterdam (AMS) – Brussels Hoofdstedelijk Gewest (BRU)
    KLM 1725 · Business Class · Fokker 70
    Uitgevoerd door Klm Cityhopper
    Gemiddelde beenruimte (81 cm)
    0u 50m


    € 1.661
    Boeken met KLM
    Gepromoot als KL 1722, KL 6027, KL 7816, KL 7129, KL 622, KL 1725


    Dit schema is via google te vinden. Op de KLM website vind ik deze ook maar dan ineens voor ruim 6100 euro. Iets als dit zou ik best willen boeken tegen de google prijs maar om de een of andere reden lukt dit niet echt....
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Via momondo.de en daarna seat24.de kom ik op 1620 eu. Maar of je alsnog een error krijgt bij afrekenen??

    IMG_5826.JPG

    En je kan je voucher niet gebruiken...
     
  20. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Dat is natuurlijk net wel de bedoeling haha, vandaar dat ik ook opzoek ben naar hoe het kan dat er zo'n groot verschil in het google bedrag zit en klm zelf terwijl google linkt naar KLM.
     

Deel Deze Pagina