Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.486
    Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Wat Denzi zegt. Bij Delta je klacht neerleggen en zeker een follow up doen!
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    760
    Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Ben er vrij zeker van dat KLM de klacht behandeld ook als Thijs de klacht bij Delta heeft/gaat indienen:
    Aannames hierzo: Thijs heeft geen adres in de USA maar één in NL/DK en/of een 0074 issued ticket met pax data aangeleverd door KLM & Thijs is FB lid en geen SkyMiles lid.
     
  3. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    IDD, het is een KL ticket, ben FB Platinum en woon in Denemarken.

    Bij Delta stond in het systeem dat ik Deens was en ik toonde een Nederlands paspoort dus ik werd de toegang tot het toestel ontzegd. Na lang emmeren kon ik mee op de volgende vlucht.
     
  4. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    NL Platinum lijn zit in Amsterdam en Enschede bij Cygnific. Veel AF callcenters zitten in Praag (Duitse Platinum lijn bijvoorbeeld ook)
     
  5. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    klagen werkt helaas niet altijd. Mijn vlucht naar Bogota had bijna vier uurtje vertraging bij vertrek, en 2:53 uurtje bij aankomst (KLM had een foutje met het vliegtuig, we moesten uitstappen en een nieuwe baordden). Klacht ingediend. Reactie: het was minder dan 3 uur, maar we geven 7500 FB miles. Ik ben een beetje teleurgesteld. Ik ben PLAT, en reisde WBC. De compensatie is niet genoeg voor een extra bagage binnen EU...
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Waar je wellicht in deze situatie gebruik van kan maken (ik weet niet of je dat al hebt gedaan), is dat de totale vertragingstijd wordt gemeten tot wanneer de eerste deur van het vliegtuig open gaat.

    Ik citeer uit dit artikel wat op de frontpage heeft gestaan:
    Hopelijk kan je hierdoor alsnog die zeven benodigde minuten er bij sprokkelen:rolleyes:
     
    petercs, FlyingFonz en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  7. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    ik dnek dat ik alles geprobeerd heb, maar ze zijn echt streng. Dit is van gisteren:

    "Thank you for your reply. In regards to your request for compensation, KLM stands by its original position. This file will now be closed. Any further correspondence will be filed, and will remain unanswered.

    We regret your dissatisfaction in this case.

    Kind regards,

    PASSENGER BUSINESS


    Helen Bal
    Customer Care
    KLM The Netherlands"


    (eerste bericht een weekje geleden: "Your request for compensation
    Flight KL 749 arrived in Bogota with a delay of 2 hours and 53 minutes. The EU regulation determines that a passengers are entitled to compensation if they arrive with a delay of more than 3 hours and if the airline can be held responsible for the delay. As in this case the arrival delay was less than 3 hours compensation is not due")

    Hebben jullie ook de ervaring dat KLM de laatste tijd strenger is? Een jaar geleden ik heb 5000 FB miles en een flesje wijn ontvangen voor een defecte armleuning (VIE-AMS) of 150EUR voor een vertraagde EU vlucht (mist op Schiphol), maar nu ze zijn niet zo genereus
     
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Mogelijk klaag je te veel? Ik denk dat iemand hier voorheen had gezegt dat elke medewerker bij KLM een bepaalde discretie heeft afhankelijk van de type klacht. Hierbij zullen ze vast wel naar je geschiedenis kijken?
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Mocht je naar aanleiding van mijn vorige reactie uiteindelijk toch meer dan drie uur vertraging hebben opgelopen: nieuwe case openen.
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.486
    Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Dit dacht ik eerst ook. Maar als ik 4 uur vertraging had bij vertrek en ik kom aan op bestemming binnen de marge van 3 uur vertraging, dan zou ik zelf geen klacht indienen. Natuurlijk, vertraging is nooit leuk, maar het moet mijns inziens wel gegrond zijn. En KLM heeft dit geval een poot om op te staan. Maar het kan zijn dat ik de enige die geen klacht zou sturen bij minder dan 3 uur vertraging.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2017
    DirkOnTour en Daeni vinden dit leuk.
  11. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    hoi Denzi, ik weet het niet, maar moeglijk. Dit jaar ik had al een vertraging, een geannuleerde vlucht en een beschadigde bagagestuk (péus nog deze vertraging). is het veel of niet? 36 segmenten had ik tot nu
     
  12. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook een klacht ingediend, vrijdag (23-6) teruggevlogen van Bologna via AMS naar Düsseldorf. Dat was in ieder geval de bedoeling. De KL1861 AMS-DUS was echter gecanceld, zoals nog een paar KLM-vluchten zag ik. De enige optie die mij werd voorgeschoteld was een trein nemen. Hierdoor was ik precies 3 uur en 12 minuten te laat op Düsseldorf Airport. Even kijken wat daar uit gaat komen.
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In dat geval is de eerste vraag:
    Waarom was de vlucht gecanceld?
     
  14. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dat is ook mijn eerste vraag, want daar werd niets over aangegeven. Zelf kon ik in ieder geval niets vinden betreffende slecht weer of iets dergelijk.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Code:
    KL1861/23JUN AMS-DUS (Dusseldorf) Booked: XX
     KL1862/23JUN DUS-AMS Booked: XX
    o Cancellation. Flight segments are cancelled for technical reasons.
     
    likes2fly vindt dit leuk.
  16. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dankje. Overigens die dag wel meer vluchten gecancelled (KL1684, KL1542, KL1740). Maar ik heb geen idee hoeveel vluchten er 'normaal' op een dag gecancelled worden.
     
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    waar kan je dit zien?
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat wil ik ook wel weten.
    Technical reasons geeft overigens niet echt informatie.
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Nergens in het openbaar. ;)
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Die dag was grote ellende. Volgens mij is er op de EU vloot ook al lang een kist uitgevallen, wat voor veel equipment wijzigingen zorgt.

    Code:
    Flight segments cancelled for today 23JUN during the night for crew reasons:
    o KL1739/KL1740 AMS-LUX AMS (Luxemburg)
    o KL1541/KL1542 AMS-LBA-AMS (Leeds Bradford)
    o KL1413/KL1414 AMS-LYS-AMS (Lyon)
    o KL1489/KL1490 AMS-HUY-AMS (Humberside)
    o KL1333/KL1334 AMS-AAL-AMS (Aalborg)
    
    The following flights for today were cancelled yesterday due to due to impaired ground handling as a result of adverse weather conditions, ATC restrictions and crew reasons:
    o KL0922/23JUN INV-AMS (Inverness)
    o KL1348/23JUN BLL-AMS (Billund)
    o KL1750/23JUN BRE-AMS (Bremen)
    o KL1000/23JUN LHR-AMS (London)
    o KL1952/23JUN ZRH-AMS (Zurich)
    o KL1210/23JUN KRS-AMS (Kristiansand)
    o KL1058/23JUN CWL-AMS (Cardiff)
    o KL1554/23JUN TRN-AMS (Turin)
    o KL1314/23JUN BOD-AMS (Bordeaux)
    o KL1212/23JUN TRF-AMS (Sandefjord)
    o KL1720/23JUN BRU-AMS (Brussels)
    o KL1866/23JUN STR-AMS (Stuttgart)
    o KL1350/23JUN PRG-AMS (Prague)
    o KL1684/23JUN BIO-AMS (Bilbao)
     
    likes2fly en Fripsmaster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina