InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij heb je weinig kans. Ik heb in ieder geval nog nooit ergens gezien dat dit je iets kan opleveren.

    Eigenlijk knap mal, want je boekt een bepaalde ervaring en die krijg je nu bij lange na niet. Als AF bij boeking al zou hebben aangegeven dat je 2-3-2 zou vliegen, zou je waarschijnlijk iets anders hebben geboekt - het is namelijk een stuk minder waar voor je geld.
     
  2. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Absoluut! De wijziging naar een 777 is niet per se heel erg, aangezien de meeste uitgerust zijn met een 1-2-1 configuratie, maar dit is wel een erg groot contrast vergeleken de business op de A350..
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zou het iig proberen. Aangeven dat je deze vlucht niet geboekt zou hebben als je had geweten dat het een vliegtuig met angle lie flat stoelen zou zijn. Die zijn niet de prijs van een business class ticket waard.
     
    Nielsdejongen vindt dit leuk.
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand ervaring met PCR test in Madrid, en evt. plek waar die betrouwbaar is?

    Edit: Is voor me vlucht MAD - AMS
     
    Max2000 vindt dit leuk.
  5. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb destijds een sneltest gedaan bij gesmedi en die kwam op de hotel kamer. Het lijkt mij dat de pcr ook op de hotelkamer wordt afgenomen. Ik vond het prima daar. Op de airport kan je ook testen, het leek daar wel heel druk.
     
    Tim82 en Miya vinden dit leuk.
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ook Gesmedi gedaan een pcr test. In de gang van mijn hotel. Contact via whatsapp maar de jongen die de test kwam afnemen was er een uur te vroeg. Toen was net de housekeeping bezig...
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bizar dat ze niet de pandemie-tijd hebben gebruikt om die laatste oude configuraties te retro-fitten. Je zou denken dat dat hét moment is om te doen...
     
    Bosbewoner en Nielsdejongen vinden dit leuk.
  8. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Hangt ook af van hoe lang ze er nog mee willen vliegen. Als dat niet erg lang meer is dan is het wel logisch om niet te doen. Anders inderdaad een mooi moment
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Of de wifi op long haul in orde te maken voordat ze intra-Europa gaan ombouwen. Maar is allemaal niet gratis natuurlijk en ik geloof dat het financieel even wat minder gaat :(
     
    MoonJ en Pictor vinden dit leuk.
  10. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Update: vandaag gebeld door KLM en als compensatie de keuze gekregen tussen een voucher of 25k miles per vlucht. Gekozen voor de miles optie
     
    VinceG, michiel1, MoonJ en 13 anderen vinden dit leuk.
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Voor de liefhebbers die het aandurven; ik zie voor komend najaar tarieven van 236€ vanaf AMS naar een aantal steden in de VS met zowel Skyteam als American airlines.
     
    MoonJ, Bjorn, Amsterdam en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Naar verwachting vanaf 1 juli geen PCR test meer nodig naar Bonaire voor volledig gevaccineerden. Ben je niet volledig gevaccineerd, of is de 2e vaccinatie minder dan 2 weken geleden, dan blijft de PCR test vereist.

    Spijtig genoeg kom ik net een dag tekort, verzetten van de 2e vaccinatie gaat niet omdat GGD vasthoudt aan minimaal 5 weken tussen de 1e en 2e vaccinatie :(:mad:
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  13. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Dat is goed nieuws voor mij!
    2e vacinatie op 27 juni, vertrek naar BON 11 Juli, en dat zijn precies14 dagen op mijn kalender.
    Het mag ook eens meezitten :):)
     
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik vlieg een dag later, maar krijg helaas mijn 2e vaccinatie pas na terugkomst uit Bonaire. Hopen dat de testverplichting er alsnog af gaat, want staan genoeg EU-landen op de lijst met 'laag risico' landen. Als ik de regels goed lees, dan geldt er voor die landen ook geen testverplichting voor 'ongevaccineerden'.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben het spoor een beetje bijster; wat heb ik nodig (met de huidige stand van zaken) om 1 nacht in Düsseldorf in een hotel te verblijven; ik ga er met eigen vervoer heen. Ik denk dat voor een korter verblijf dan 24uur geen test verplicht is, echter las ik dat in sommige deelstaten een hotel om een negatieve pcr test vraagt, maar welke dat zijn kwam ik weer niet achter. En ik weet niet zeker of hotels in NRW al open zijn voor niet essentiele verblijven? Iemand die weet hoe dat zit?
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ongeveer 2 weken terug vroeg het hotel om een PCR test voor verblijf. Die had ik voor een vlucht toch al, en ik verbleef werkgerelateerd, maar dat hoefde ik niet aan te tonen, een PCR test was voldoende.
    Overigens mag een antigeen test ook trouwens in Duitsland, die is in Duitsland zelf trouwens goedkoper, net zoals de PCR test dan in Nederland.

    https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus#032c609c

    Daar staan de regels voor onder andere verblijf onder een van deze kopjes
    HUIDIGE REGELS MET EEN INCIDENTIE VAN 50 TOT 35
    HUIDIGE REGELS ALS DE INCIDENTIE LAGER IS DAN 35

    Vakantieappartementen en campings mogen gasten ontvangen met een negatief testresultaat.
    Hotels mogen open voor gasten met een negatief testcertificaat zonder capaciteitsbeperking. De catering van de gasten is mogelijk zonder beperkingen.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  17. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Inmiddels mag je sinds dit weekend vrij heen en weer reizen, geen test, geen quarantaine meer...
    Als je de Reisapp van het Ministerie van buitenlandse zaken download ben je altijd op de hoogte wat de actuele stand van zaken is.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  18. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Tenzij je met het vliegtuig gaat. Dan moet zelfs de al drie weken volledig gevaccineerde reisgenoot van iemand die zich moet laten testen (want pas twee dagen voor vertrek 2e prik gehad) óók een test laten afnemen...
    Hoe verzinnen die beleidsmakers deze constructies toch??
     
    Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg komende donderdag, 1 juli, naar Kos (jee). Heb de eerste prik gehad, 2e medio juli. Ik zie staan dat je een PCR test (72u) of een antigeentest (48u) moet kunnen overleggen. Bij coronalab bieden ze een snelest aan voor 49 euro en een pcr voor 89 euro. Niet om die paar tientjes, maar ik neem aan dat ik dan morgen gewoon via coronalab de sneltest kan boeken, toch?
    [​IMG]
    Sneltest
    49,00

    [​IMG] Binnen twee uur uitslag
    [​IMG] Onder supervisie van een arts
    [​IMG] Incl. gratis reiscertificaat
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina