InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    lloydje33, Carel1 en arjen05 vinden dit leuk.
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat mag inderdaad, maar voor een overnachting in een hotel is er nog steeds een testverplichting helaas.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dat mag, en inderdaad vanaf 1 juli gratis om te testen in Nederland, en belangrijker, ook Nederland accepteert vanaf 1 juli Antigen testen bij terugkomst van maximaal 48 uur oud net zoals de rest van Europa.
    Zo moest ik nu uit Lissabon een relatief dure PCR test doen, de antigen test was 1/3 van de prijs...
    Het is dat mijn werkgever alles betaald, maar anders waren dit dure grappen. Daarnaast is er toch altijd de 'stress' dat de PCR test niet op tijd binnenkomt, tegenwoordig mag deze 72 uur oud zijn, maar de antigen test geeft binnen het uur antwoord.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Thanks! Maar...als ik het zo lees...dan hoef ik geen test te doen bij terugkomst. PS. Vlieg donderdag 1 juli om 07.00 's ochtends dus ja...49 euro betaald, schappelijk. Over het testen bij terugkomst lees ik dit.

    Terugreis naar Nederland vanuit geel gebied
    • U hoeft geen coronatest te laten zien.
    • U hoeft niet in quarantaine.
    • Als u bij een overstap in Athene (oranje gebied) de luchthaven verlaat, dan gelden de regels voor terugkeer uit een oranje gebied.
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Uit een geel gebied hoeft dat niet, maar als regels kort geleden veranderd zijn dan komt het voor dat men bij het boarden er toch naar vraagt. En dat kan natuurlijk een stressmomentje opleveren.

    Goed nieuws overigens mocht je via Athene vliegen, die wordt vanaf morgen ook geel, net zoals Brussel. Dat laatste is vooral omdat die PCR verplichting met vertrek Brussel echt nergens op sloeg, er is werkelijk waar niemand die enkel Brussel - Amsterdam vliegt, dus dan ben je al uitgezonderd van de PCR test, en geldt enkel de toegangsvoorwaarden voor de eindbestemming.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand hoe je op dit moment van Nederland naar de USA kan reizen? 14 nachten op de Antillen (Sint Maarten) overnachten, of is er een ‘makkelijkere’ mogelijkheid?

    Hopelijk wordt de travel ban snel opgeheven…
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Volgens mij zijn er uitzonderingen als je een Visum hebt (geen ESTA) en als je familiebanden hebt. Daarnaast heeft US embassy lijstje met uitzonderingen. Anders blijft idd de 14 dagen buiten Schengen over.
     
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143

    Officieel 14 nachten in bijvoorbeeld Mexico of de Caribbean ja, echter hoor ik dat er weinig op gecheckt wordt vooral als je uit Mexico komt. Velen die ik ken zijn na 2 overnachtingen in Mexico al door de border heen gekomen. Of je de gok zelf wilt wagen ligt natuurlijk aan jou.

    En anders wachten tot 6 September, ziet er naar uit dat dat de datum wordt van restrictie vrij reizen. Maar dat duurt nog twee maanden dus.

    https://www.travelinglifestyle.net/us-reopening-borders-to-tourism-who-can-enter/
     
    VinceG, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor jullie reacties. In het artikel hebben ze het over het VK. Anders zou ik nog wel tot 6 september kunnen wachten.

    Gelukkig is de Mexico / Caribbean route er nog.
     
  10. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Wat denken jullie. Kunnen we deze zomer nog op vakantie? Nu we in 10 dagen van 550 positieve testen naar 3650 zijn gegaan, zal dat in dit tempo de komende week wel doorstijgen naar boven de 10k+. Ik verwacht dat de meeste landen dan met een quarantine plicht gaan komen voor Nederlanders.
    Zo zonde dat we na 1 week versoepelen in plaats van naar groen weer naar dik rood gaan volgens de Europese regels.
     
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Waar haal je uit het artikel dat het alleen over het VK gaat? Ik lees toch echt iets anders. Ik zie het VK niet eens genoemd worden. ;)

    [​IMG]
     
    VinceG vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Maar de Delta variant is here to stay, en Duitsland versoepelt voor India en VK dus ook daar is deze al aanwezig.

    De data uit het VK is heel waardevol, het is wel duidelijk welke groep geraakt wordt en welke groep niet.
    Vaccinatiegraad is inderdaad nog net te laag maar de groepen die echt beschermd moeten worden zijn nagenoeg beschermd.

    Bij een Belgische jongerenreis zijn alle 39 deelnemers besmet, maar geen van hen heeft iets van serieuze klachten, dat is uiteindelijk waar het om gast.
     
  13. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat er nog best een grote groep zich niet veilig voelt met deze besmettingscijfers. Er zijn bijvoorbeeld in de 60-65 groep nog wel veel die op de 2e astra prik wachten, omdat daar 3 maanden tussen de 2 prikken zit. Ook die op Pfizer hebben gewacht uit deze groep, wachten nog op de 2e prik.
    Volgens rivm.nl leidt tot 1 op de 5 positieve testen tot long covid klachten, vaak niet ernstig, maar die kunnen wel maanden aanhouden of chronisch worden.
    Voor de reizigers is het vooral vervelend dat als er hier zoveel positieve testen zijn, veel landen in plaats van versoepelingen met extra (quarantine) maatregelen gaan komen vermoed ik.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2021
    FlyingFonz en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  14. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik dacht dat het de bedoeling was om met een vaccinatiepaspoort zonder testen of quarantaine weer te kunnen reizen. Maar nu lees ik toch iets over verplichte pcr-testen voor reizen naar de VS.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Elk land kan aanvullende eisen stellen.
     
  16. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Terug naar normaal reizen blijft dan ver weg. Het is ook geen motivatie voor mensen om zich te laten vaccineren. Hoe zinnig is het om bij gevaccineerden nog te blijven testen?
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Kan voor sommigen idd een reden minder zijn om te vaccineren, maar je laat je toch vaccineren voor je gezondheid?
     
    stefan_vdb, arjen05, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Op dit moment kan dat nog vrij zinnig zijn. In veel landen is nog een hoog aantal besmettingen.

    Met name de Delta variant doorbreekt vaccinatie nog wel eens, waardoor je toch besmet kunt raken. Je kunt het virus dan ook weer overdragen, volgens mij is nog onbekend hoe de viral load dit dan gemiddeld met zich mee kan brengen.

    Met grote delen van de wereld die niet gevaccineerd zijn, hoge aantal besmettingen en nieuwe mutaties zal testen nog wel even de norm blijven vrees ik.

    Veel landen kom je zonder volledige vaccinatie echter simpelweg niet binnen, dus als reismogelijkheden voor jouw een motivator is voor vaccinatie zal dat nog steeds zin hebben.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  19. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb nergens gezegd dat reizen voor mij de motivatie is voor vaccinatie. Het is frustrerend dat ik sinds begin Februari volledig gevaccineerd ben en eigenlijk sinds 3 weken er wat aan heb mbt reizen.

    Daarnaast moet men omdenken waarbij het dan gaat om het aantal hospitalisaties en niet om het aantal infecties. Als men de mogelijkheid heeft gehad om zich te laten vaccineren (zeker in ontwikkelde landen) zal men de keus moeten maken om na vaccinatie geen aanvullende eisen meer te stellen zoals een pcr-test.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2021
    Javadest en MoonJ vinden dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Even voor alle zekerheid: dat stelde ik ook niet. Ik zei "ALS dit een motivator...".
     

Deel Deze Pagina