InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Zou tijd worden ook, je wordt om 13.45 al de lounge uit gebonjourd, en vanaf 13.30 geen eten meer verkrijgbaar, tja dan kom ik net die lounge binnen, en ook drinken pakken kon eigenlijk ook niet meer...
     
  2. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    F3614F53-96BB-44EA-993B-5E82FBDE4EFB.png

    hmm zou ik La Première kiezen voor deze KLM vlucht…? :)
     
    MoonJ, Thijsk, Erwin en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Mooie prijs maar niet doen. Twee stuks handbagage vind ik aan de karige kant voor La Premiere.
     
    Javadest, FlyingFonz, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    mooie prijs? 1M miles voor een vluchtje van 2u? En dan ook nog in een vliegtuig waar geen LP class is.
     
  5. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Check je sarcasme-meter even… ;)
     
    MoonJ, EvdP, Timo en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Nog een vraagje omtrent corona test eisen etc. Heb gesproken met KLM en zij vertelden mij dat de aerodoc website aangeeft dat je vanuit LHR nog steeds of 72u PCR + 24u sneltest of 24u PCR test moet hebben. Heb het zelf ook gekeken en zie dat soms voorbij komen. Andere keren staat er helemaal niets over covid eisen.

    Wat ik wilde weten is wat de ervaringen zijn als de aerodoc info niet up to date is met bijv rijksoverheid.nl? En is er een kanaal om KLM dit te laten aanpassen?

    KLM stuurde ook een e-mail met oude informatie van de Britse overheid wat sinds 17 mei niet meer geldt.

    Ik dacht het allemaal te snappen en georganiseerd te hebben, maar er is veel conflicterende informatie...
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Traveldoc loopt regelmatig enkele dagen achter als er een wijziging vanuit een overheid komt. Weken vertraging is wel zorgelijk.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Klm.travelaero loopt inderdaad soms enkele dagen achter. Dat komt natuurlijk ook door wijzigingen die verwerkt moeten worden.
    Dat maakt het allemaal niet makkelijker, zeker ook omdat bijvoorbeeld in oude reserveringen nog de regels staan van op het moment van uitgeven van je ticket terwijl dat allang weer aangepast is.

    Nu ben ik niet zo onzeker, vlieg bepaalde routes ook wel vaker maar voor de incidentele reiziger kan het natuurlijk erg lastig overkomen.

    Wat trouwens wel een hele fijne regel is, de 72 uur PCR test naar Nederland voor de niet extreem hoog risico landen en geen antigeen test van 24 uur vooraf verplichting meer, dat maakt het toch wat makkelijker, ik doe liever direct de PCR test op bestemming zodat ik zeker weet dat ik deze heb dan altijd maar afhankelijk zijn of ik het resultaat krijg als ik het korter van tevoren doe. (Al is dat laatste nog niet voorgekomen, het is toch een onzekerheidsfactor).
     
  9. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik geloof wel dat het soms achter loopt, maar als ik dezelfde check doe voor bijv JFK vertrek naar AMS staat er wel de juiste info.

    Alleen voor UK is het advies dus nog het 'oude'. Of ik zie iets over het hoofd?
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De UK staat inderdaad niet op de lijst van zeer hoog risico gebieden. Dus dan zou de 72 uur PCR testverklaring voldoende moeten zijn.

    Net even de voorwaarden zitten lezen voor binnenkomst in UK, deze zijn niet mals, vooral het verplicht vooraf hebben van een test package voor 2 tests bij terugkomst.
    Wat wel opvalt, voor de Britten zelf zal de border official vrij eenvoudig kunnen nagaan of deze uit een land komt die op de verplichte hotel quarantaine lijst staat.
    Voor Europese staatsburgers licht dat lastiger als men een paspoort en ID heeft, en voor mensen zoals mij met 2 nationaliteiten, onmogelijk.

    Maar nu snap ik de uittocht uit Portugal wel, het lijkt een stuk minder vrijblijvend, ik weet dat de opvolging of men echt thuis blijft nagenoeg nul is, maar de 175 pond test package die je moet hebben hakt er natuurlijk wel in, dat kan in Nederland gratis bij de GGD, dat laatste is veel vestandiger, want hoewel ik niet in quarantaine hoef, laat ik mij na dag 5 wel testen omdat dit kan.
     
  11. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ja, dat is toch gek?

    Woon zelf in 't VK en idd, de eisen zijn niet mals. Flink wat testen en flink wat £

    Vwb het nagaan van waar je geweest bent, moet je een formulier invullen met allerlei details. Je kan dat natuurlijk niet naar waarheid invullen, maar dan riskeer je een boete van £10,000..
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ja maar de controle mogelijkheid voor de Britse overheid voor EU onderdanen is echt beperkt tot in ieder geval 21 september 2021, uiteraard met je inkomende vlucht kunnen ze ook zien of je eventueel een aansluitende vlucht had.
    Tevens heeft je paspoort natuurlijk ook e.e.a. weg, maar het is ook weer niet zo dat men zonder de stempel in je paspoort dit soort zaken kan zien, zeker niet de persoon die achter de immigratie counter zit. Als jij dan met het reisdocument komt die je niet hebt gebruikt bij een land die op de hotel quarantaine bestemming staat houdt het al snel op.
    Bij aanvullend onderzoek en medewerking van andere landen kan er natuurlijk wat meer naar boven komen, maar voor zo'n onderzoek moet men een reden hebben, en er is bij aankomst nu in de UK best wel wat druk bij de immigratie dat een 100% controle echt niet mogelijk is.

    Dat gezegd hebbende, de Nederlandse oplossing is een stuk relaxter, paspoortcontrole duurt nog steeds de 30 seconden die het voorheen ook al deed. Af en toe een Marechaussee bij de gate, maar NL ID kost of 1 seconde, of als er iemand van Frontex bij staat 10 seconden, (want dan moet voor de vorm de procedure doorlopen worden), en de eventuele GGD medewerker die er stond kon goed de data lezen op je PCR printje.
    Die van de GGD heb ik trouwens niet meer gezien de laatste tijd, zeker nu de verplichting voor transfer passagiers eraf is, lijkt het mij dat ze alleen nog zullen staan bij de zeer hoog risico vluchten.
     
  13. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels is Traveldoc bijgewerkt, maar had ik m'n slot gemist om de 72u oude test te doen. Net de same day test gedaan, hopelijk is ie negatief :)
     
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Net bekend dat vanaf 1 Juli kan je dus gelukkig vrij reizen als je gevaccineerd bent binnen alle 27 landen van de EU! Dan word je niet aan test en quarantaine restricties onderworpen. Alleen blijft nog steeds wel het ingewikkelde probleem dat elk land hun eigen restricties hebben voor reizigers uit non-EU landen. Ik dacht bijvoorbeeld dat het algehele inreisverbod voor de EU nog gold, alleen opent Spanje nu haar grenzen voor Noord en Zuid Amerika voor volledig gevaccineerde toeristen?

    Ik kwam namelijk op de Maldiven erachter dat sinds 1 Juni de quarantaine plicht gold als ik terug zou keren. Mijn terugreis stond gepland via Qatar naar CDG, vervolgens met AF naar AMS. Omdat de Maldiven niet op de 'zeer hoog risico lijst' van Frankrijk stond, kon ik zo terug de EU binnenkomen, bagage oppikken, inchecken en vliegen naar AMS.

    Nu heb ik dus de quarantaine plicht omzeild, omdat ik in de Schengen Zone aankwam in Nederland. Best krom, gezien er geen rechtstreekse vluchten zijn vanuit de Maldiven naar NL en zo dus in principe niemand word gecontroleerd op de Quarantaineplicht (die overigens best onzin is uit voor reizigers uit dit land, maar dat terzijde). Want als ik via Qatar direct naar AMS had gevlogen, dan had ik een reiziger geweest uit Qatar, welke geen zeer hoog risico land is en ik dus ook niet verplicht in quarantaine had gehoeven.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Die quarantaine plicht in Nederland was eigenlijk bedoeld voor ergens maart en voor alle landen in de 'oranje' zonde, maar dat was politiek en juridisch niet haalbaar.
    Er is nu een compromis gekomen die compleet nutteloos is in uitvoering, ja als je rechtstreeks uit Rio naar Nederland vliegt moet je in quarantaine, maar als je een overstap hebt in Amsterdam en dan naar Düsseldorf vliegt dan zit je al in de situatie die jij omschrijft.
    De verplichte PCR testen die voor 'Oranje' gebieden nu ook gelden als je met de auto, fiets of benenwagen de grens over wandelt (op dit moment nog België) zijn daar ook een verlengde van, het idee is dan namelijk dat men aan de hand van het testresultaat kon zien waar je geweest was.
    Maar voor bovenstaande gold weer dat hier het uitgangspunt was dat je het digitaal moest invullen, maar dat werd na kritiek al direct afgeschaald dat het ook op papier mocht.

    Maar goed het klinkt lekker, quarantaine plicht, vliegverbod (Die werkelijk waar niets voorstelt omdat EU onderdanen uitgezonderd zijn en de huidige EU regelgeving niet EU onderdanen buiten de EU toch al niet toelaten).
    Nu is het mijn werk om juist kritisch te kijken naar procedures, maar dit is niet een klein beetje tekortkomend, dit is een complete gatenkaas waar de persoon die al netjes als advies in quarantaine zou gaan nu een verplichte quarantaine krijgt, maar de persoon die het wil ontlopen dit dusdanig eenvoudig kan doen dat men zelf ook wel weet dat het niks voorstelt maar het was politiek afgesproken dus voer je het maar in....
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Ik merkte dat KLM nu ook aanbiedt om digitaal je PCR testen etc. te controleren. Voorkomt oponthoud op de luchthaven!

    upload_2021-6-11_21-57-31.png
     
    MoonJ, Urbanjazz, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Interessant, ik heb deze uitnodiging nog niet gehad en zie het ook niet op de website.
    Nu heb ik er bij vertrek op Schiphol niet zoveel last van, maar zou handig zijn als ik op een outstation ook gewoon online in kan checken en mijn boarding pass dan ook daadwerkelijk digitaal krijg. Moet nu vaak vroeger dan gewenst aanwezig zijn om de documenten te controleren.
     
  18. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Heeft iemand hier ervaring met klagen over een aircraft change bij Air France?

    Donderdag veranderde een A350 met nieuwe business class in een 777-300 in een 2-3-2 configuratie met angle flat stoelen. Kortom van het nieuwste naar het oudste product dat ze aanbieden. Nu vliegen we vanavond weer terug naar CDG, heeft dezelfde situatie zich voorgedaan..

    Dit terwijl bij het boeken van deze reis, het vliegen van de A350 juist een grote factor was.

    Mijn vraag is dus: heeft het zin hierover te klagen bij Air France en zo ja, is er dan kans op compensatie?
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De vraag is hoe belangrijk ze je klacht vinden, m.a.w. hoe schatten ze de passagier in als waardevol voor de toekomst.
    Er zit geen factor van vertraging in, en het inzetten van de 777-300 heeft vooral een commerciële reden, vracht of aantal passagiers en stoelwijzigingen zijn altijd voorbehouden aan de maatschappij.

    Proberen kan geen kwaad, als je nog enige status hebt wil men nog wel eens een vergoeding geven, in het verleden ook gehad, maar dat had toch altijd wel te maken dat ik niet in de vlucht zat ik oorspronkelijk geboekt had.
     
  20. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt voor de info! Ik ben na deze trip platinum en mijn metgezel ook, de tijd zal het leren of dat enige invloed zal hebben. Niet geschoten is altijd mis!
     

Deel Deze Pagina