InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Dr_Ernie

Dr_Ernie Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Nee, bjorn insinueerde dit.

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De KLM Schengen lounge is vanaf heden weer open tot 21.00 uur. (Of minimaal sinds gisteren).

Maar voor de hongerige onder ons, ik had gisteren een pitstop van 15 minuten, dus voor mij was een kopje koffie voldoende, het aanbod van eten was minimaal, en hoorde het personeel aangeven dat dit alles was voor de rest van de openingstijden, en het was 16.15...
    Ik neem aan dat dit 'opstartproblemen' zijn, maar een beetje een aanfluiting was het wel.

Daarnaast een ergernis van mij, om alle passagiers van 1 koffie machine gebruik te laten maken klinkt uit het oogpunt van het personeel dat je aan het eind van de dag minder hoeft schoon te maken handig en te begrijpen een uur voor sluitingstijd, maar niet 5 uur van te voren natuurlijk, kan je ze beter op marktplaats gaan zetten.

MoonJ, VinceG, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    En dat wordt dan een van de weinige advertenties waarbij ‘zo goed als nieuw, weinig gebruikssporen, altijd binnen gestaan’ echt van toepassing is. Mon Dieu wat zitten veel van die dingen in beide lounges al lang op de reservebank zeg.

VinceG, lloydje33, stefan_vdb en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds besmet raken en besmettelijk zijn

DirkOnTour vindt dit leuk.
  5. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan uit ervaring zeggen dat dit niet klopt, ik heb de route namelijk al twee keer bewandeld de afgelopen paar maanden.

Eerste keer: 14 dagen in Mexico gehuisvest en vervolgens geweigerd op een vlucht naar LA. Het systeem van de CBP weigerde check-in, omdat de dag van aankomst in Mexico niet meetelt. De daaropvolgende dag konden we wel vliegen.

Tweede keer: 3 weken in Istanbul/Dubai, vervolgens vlucht DXB-JFK genomen. Tijdens de check-in zijn ze meerdere malen door mijn paspoort gegaan om alle stempels te controleren, daar werd zeer streng op toegewezen.

Overigens werd ik beide keren op de Amerikaanse grens zeer kritisch over mijn bezoek ondervraagd.

VinceG en arjen05 vinden dit leuk.
  6. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ja leuk dat iedereen dit blijft zeggen maar laat deze statement die veel te kort door de bocht is toch eens achterwege. Ja, het is niet 100% waterdicht maar verkleint drastisch de kans op besmetting en besmettelijk zijn. Met het dragen van een autogordel kan je bij een ongeluk nog steeds door de voorruit vliegen, alleen verkleint het enorm de kans dat dit gebeurt. Dus dragen we de autogordel toch?

Testen is ook niet 100% waterdicht. Hebben we wel weer gezien bij TvT

Javadest, BartF, Daan3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Wat valt er niet te kloppen aan mijn verhaal? Ik vertel puur dat ik minimaal 10 mensen ken die geen enkel probleem hebben gekregen aan de grens hierover. Een deel ging met de auto van uit Mexico maar een deel ook met het vliegtuig uit CUR - MIA. Maar vertel ook erbij dat het een gok blijft. Ik zou het zelf niet doen. Misschien dat ze jou extra controleren gezien je eerdere confessions op het forum hier?:D

Javadest, BartF, Miya en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Lees net dat er binnen een paar dagen duidelijkheid komt voor EU reizigers naar de VS. Bron RTL Nieuws n.a.v. een ontmoeting tussen Merkel en Biden.

Carel1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  9. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ahh gaan we daar weer over beginnen! :rolleyes:

Overigens is de landsgrens tussen Mexico en USA al sinds vorig jaar maart dicht.

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Heb je een link? Kan het niet vinden maar dit zou toch wel heel fijn zijn!

Grapje moet kunnen toch. Voor niet-essentieel is het dicht ja, echter op een ESTA zijn ze binnen gekomen en volgens mij is er geen non-essentiele reden te bedenken om met een ESTA binnen te komen. Zal dus eens vragen hoe ze dat gedaan hebben. :)

11. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Staat in het liveblog
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...nabesmettingen-liveblog-coronacrisis-covid-19

VS wil grenzen snel weer openen voor EU-burgers
    De Verenigde Staten denken erover na om de reisbeperkingen voor mensen die uit de EU reizen op te heffen. Al sinds het begin van de coronacrisis, mag er vanuit de EU niet naar de VS worden gereisd.

Tijdens een ontmoeting in het Witte Huis had de Duitse bondskanselier Angela Merkel de kwestie aan de orde gesteld.

"Het is nu aan de gang", zei de Amerikaanse president Biden over discussies binnen de betrokken overheidsinstellingen over het al dan niet opheffen van de inreisbeperkingen. Biden verwacht binnen enkele dagen meer duidelijkheid te kunnen geven.

MoonJ vindt dit leuk.
  12. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    ESTA geeft alleen aan of je naar de USA mag reizen maar zegt volgens mij niks over of je binnenkomt. Dat zijn 2 verschillende zaken. Op een ESTA binnenkomen bestaat dus niet.

13. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Iemand een coronatest geprobeerd bij HealthCheckCenter? Wij krijgen een email van SecuMailer, waar we een SMS moeten aanvragen om het bericht te mogen lezen, en de knop werkt niet. En we willen toch echt onze testresultaten om het land uit te mogen, en weinig zin om de hele familie naar nog een ander testcenter te slepen :)

14. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Andere browser, zonder adblock proberen.

15. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Been there, done that :-(

16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Op weg naar de luchthaven in Düsseldorf, lees ik opeens dat naar Frankrijk de test vanaf morgen nog maar 24 uur geldig is... Ook fijn zonder vooraankondiging of 'grace period' gewoon direct invoeren.
    Maar omdat ik nu wel klaar ben met de auto naast Düsseldorf ook nog eens Parijs te doen, even kijken wat opties waren, en dat is in Duitsland uitstekend geregeld, overal de mogelijkheid om een gratis 'Burgertest' te doen, dat is een antigen sneltest, en je kan vooraf of ter plekke een afspraak maken, en ik kon direct terecht.
    17 in plaats van de geadverteerde 15 minuten wachten, en ze printen het ook nog voor je uit.
    Wel een tip, op de luchthaven willen ze je naar de betaalde antigen test € 29 sturen, in de stad is het echt voor iedereen.

Volgens de medewerkster had ik die test overigens niet nodig, wan tik vertrok uit Duitsland, maar ik wil elke discussie voor zijn in Parijs, ik heb niet zoveel tijd, en ze geloven vast niet dat ik netjes op de luchthaven in Schiphol ben blijven wachten voor mijn vlucht morgenochtend, daarvoor woon ik iets te dicht in de buurt.

VinceG, Fripsmaster en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. FlyBlue

FlyBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Ik zit volgende week met dezelfde uitdaging maar dan vanuit Milaan naar Parijs. Heeft iemand suggesties waar je makkelijk een antigentest kunt regelen op de dag voor vertrek?

18. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Vlieg je vanaf Malpensa? zo ja, dan zijn er 3 mogelijkheden op de luchthaven zelf.

Rapid tests at Malpensa • Cost: 50 euro • Where: Check in area N.18 • When: 4 hours before departure • Reservations: - San Donato Group website, by selecting this link. - GSD App, by downloading the dedicated San Donato Group app and selecting the service "Rapid antigen test for Sars CoV-2 detection (Delivered at Malpensa Airport)" as the location Palazzo della Salute. • Reservations must be made by the day before the date of departure. • Only for passengers who are not in possession of the fiscal code, the reservation can be made by email by writing to [email protected] within 24 hours before the departure time of your flight. • In case of impossibility to proceed with the booking in the manner indicated, it is mandatory to go to the test point at the airport 4 hours before the scheduled time of departure. • Opening hours: 09:00 (except Tues., Thu., Sat.) • Closing time: 17:00 • Cost: 50 euro •

Where: parkinGO Malpensa, via del Gregge, Vizzola Ticino • When: 3 hours before departure • Notes: Other locations on https://www.parkingo.com/it/test-rapido-covid

Ferno Farma.Co Pharmacy
    • Cost: 25 euro • Where: Malpensa T1 Air Terminal - floor 0 - Arrivals Area • Rapid test by appointment • Information and reservations, telephone: 02 585 80 287

FlyBlue, VinceG en MoonJ vinden dit leuk.
  19. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    En dit kan je zomaar vinden door even te googlen. Sommige mensen nemen daar niet eens de moeite voor :(

FlyingDutch en Tim82 vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Google kan je wel veel vinden, maar ik hecht ook wel veel waarde aan ervaringen van andere reizigers.
    Die informatie kan je dan gebruiken om bevestiging te krijgen of je wat je zelf hebt gevonden klopt, een soort extra bevestiging.

Helaas heb ik zelf ondervonden dat in de huidige tijd de informatie tegenstrijdig is en je toch zelf op onderzoek moet, nu heb ik in de landen waar ik veel kom gelukkig ook wat lokale contactpersonen die wat voor mij kunnen controleren, maar uiteindelijk moet je het dan toch zelf doen. Eerlijk is eerlijk, inmiddels in Turkije, Oekraine maak ik mij compleet geen zorgen, het wordt wel een keer tijd voor een positieve test dat ik er wat langer kan blijven. Maar 71 testen later en ik blijf negatief.

Waar ik wel benieuwd naar ben Oekraïne is op de groene lijst gezet door de EU, maar Nederland blijft stug volhouden dat het een oranje gebied is, nu is dat allemaal prachtig en ik blijf wel door al die hoepels springen, maar het slaat natuurlijk nergens op, hier heb je meer besmettingen in één dag dan daar in 2 weken, en er zal best wat onderrapportage zijn, maar niet zoveel om dit te blijven rechtvaardigen.

Deel Deze Pagina