Zojuist bericht gehad vanuit KLM over een wijziging. Betreft onze vluchten van de kerstvakantie richting SCL. Uit het bericht blijkt dat ze komende tijd (onder voorbehoud van wijzigingen ivm positief herstel qua reismaatregelen) tot maart niet meer vliegen naar SCL, werd ook telefonisch bevestigd door KLM. Ik vroeg hoe ze ons op de eindbestemming gaan krijgen, aangezien ze ons nu tot EZE hebben om geboekt. Hier had de mevrouw aan de platinum lijn nog geen antwoord op. Iemand wellicht tips hoe dit zo handig mogelijk aan te pakken? Heb namelijk weinig zin om na zo'n lange vlucht nog eens aantal uren te moeten wachten op een overstap...
Op de KLM website staat nu dat er technical issues zijn bij het customer contact center. Hebben ze dat de hele week dan al?
Zoals @Bijzonderetickets ook al aangeeft moeten ze je gewoon kunnen omboeken via CDG met AF. Eind januari van dit jaar ben ik, nadat Nederland het vliegverbod had ingesteld, zonder problemen omgeboekt en heb er zelfs nog, voor mij en mijn medereiziger, een €50 voucher van Air France voor gekregen omdat we op de terugreis vanuit SCL een aantal uur moesten wachten op CDG. Service zoals het hoort. Van Air France dus, KLM bood alleen een welgemeend excuus aan.
Het kan nog veel erger. Ik vloog afgelopen maand naar Aruba waar je 2 opties hebt; - vooraf testen met een PCR test van 72 uur - na aankomst in quarantaine en daar een test afnemen Bij aankomst moesten we natuurlijk door de paspoort en PCR test controle waarbij iedereen op elkaar gepropt stond in een kleine hal waarbij dus de een kwart (schat ik) geen PCR test had gedaan en de 3/4 zonder verder controle vervolgens hij eiland onveilig mocht maken
Ik vlieg meerdere malen per jaar naar Aruba dus de 2 opties zijn mij bekend. Wat bedoel je met 3/4 die vervolgens zonder controle het eiland onveilig mogen maken?
Ik bedoel dat diegene die een test vooraf hebben gedaan en vervolgens een uur zij aan zij met de ongetesten in het halletje staan vervolgens daar natuurlijk geïnfecteerd kunnen raken maar op geen enkel punt meer enige controle zullen ervaren Het is gewoon een heel dom idee om de 2 groepen eerst met elkaar te mixen.
Ok op die manier. In het toestel zitten ze dan ook nog eens bijelkaar. Laat me in de regel ook op de airport daar testen omdat het hier vaak veel duurder is. Mocht ik hem hier nu voordeliger vinden dan doe ik het in NL.
Dan doen ze dat op Bonaire beter, daar vindt de PCR test controle nog buiten plaats voordat je het luchthaven gebouw betreedt, dus iedereen staat lekker onder de luifel in de tropische pasaat wind te wachten. Zo klaar, maar misschien kwam dit ook omdat we als eersten uitstapten Mijns insziens kan dit ook niet anders omdat het terminal gebouw simpelweg te klein is voor dit soort afhandelingen wanneer er een aanzienlijk deel van de pax uit een 777 stappen.
Nieuws n.a.v. persco vandaag: https://nos.nl/artikel/2390926-kabi...roen-of-geel-streep-door-meerdaagse-festivals 1. Alle landen EU weer op groen/geel -> Dat is handig, want dan dekken onze reisverzekeringen (of AMEX überhaupt) weer reizen! Ook evt. quarantaineplicht. 2. Meer regels vanaf 8 augustus om NL in te reizen. Je hebt een QR code nodig (gevaccineerd/hersteld), of een PCR(48hr)/antigeentest(24h) nodig. Ingeënte mensen worden wel aangeraden te testen na aankomst in NL.
https://www.reuters.com/world/us/ex...ons-citing-delta-variant-official-2021-07-26/ Voorlopig nog even niet naar de US.
Erg jammer, ik heb letterlijk vanmorgen nog een hotel geboekt voor in oktober. We wachten wederom maar weer af..
Amex heeft overigens een uitzondering gemaakt (al laatste paar maanden) voor alle verzekeringen met betrekking tot de kleuren.
Kun je nog ergens de vlucht beschikbaarheid / stoelen checken? Ik deed dit altijd via BCD travel maar die doet het ineens niet meer…
De seatmap van KLM zegt weinig over de beschikbaarheid (vlucht kan uitverkocht zijn maar nog niet iedereen heeft een stoel gekozen). Ook kan het zijn dat er stoelen geblokt zijn op de seatmap van KLM, terwijl deze in werkelijkheid niet bezet zijn. In Expertflyer kun je heel veel extra informatie vinden overigens, zoals beschikbaarheid van award tickets.