InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist bericht gehad vanuit KLM over een wijziging. Betreft onze vluchten van de kerstvakantie richting SCL. Uit het bericht blijkt dat ze komende tijd (onder voorbehoud van wijzigingen ivm positief herstel qua reismaatregelen) tot maart niet meer vliegen naar SCL, werd ook telefonisch bevestigd door KLM. Ik vroeg hoe ze ons op de eindbestemming gaan krijgen, aangezien ze ons nu tot EZE hebben om geboekt. Hier had de mevrouw aan de platinum lijn nog geen antwoord op. Iemand wellicht tips hoe dit zo handig mogelijk aan te pakken? Heb namelijk weinig zin om na zo'n lange vlucht nog eens aantal uren te moeten wachten op een overstap...

2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Was een grapje, pssst, niet doorvertellen tegen de anderen hier hè;)

Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Ik zal m'n best doen ;):p

Ruut vindt dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    AF vliegt nog wel op SCL zo te zien. Kunnen ze je niet via CDG routen?

BartF vindt dit leuk.
  5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Op de KLM website staat nu dat er technical issues zijn bij het customer contact center. Hebben ze dat de hele week dan al? :D

Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Zoals @Bijzonderetickets ook al aangeeft moeten ze je gewoon kunnen omboeken via CDG met AF. Eind januari van dit jaar ben ik, nadat Nederland het vliegverbod had ingesteld, zonder problemen omgeboekt en heb er zelfs nog, voor mij en mijn medereiziger, een €50 voucher van Air France voor gekregen omdat we op de terugreis vanuit SCL een aantal uur moesten wachten op CDG. Service zoals het hoort. Van Air France dus, KLM bood alleen een welgemeend excuus aan.

VinceG vindt dit leuk.
  7. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het kan nog veel erger. Ik vloog afgelopen maand naar Aruba waar je 2 opties hebt;
    - vooraf testen met een PCR test van 72 uur
    - na aankomst in quarantaine en daar een test afnemen

Bij aankomst moesten we natuurlijk door de paspoort en PCR test controle waarbij iedereen op elkaar gepropt stond in een kleine hal waarbij dus de een kwart (schat ik) geen PCR test had gedaan en de 3/4 zonder verder controle vervolgens hij eiland onveilig mocht maken

8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik vlieg meerdere malen per jaar naar Aruba dus de 2 opties zijn mij bekend.

Wat bedoel je met 3/4 die vervolgens zonder controle het eiland onveilig mogen maken?

9. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Triggered in mijn brein altijd een deuntje..
    Iets met over varen :rolleyes:

Ruut vindt dit leuk.
  10. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik bedoel dat diegene die een test vooraf hebben gedaan en vervolgens een uur zij aan zij met de ongetesten in het halletje staan vervolgens daar natuurlijk geïnfecteerd kunnen raken maar op geen enkel punt meer enige controle zullen ervaren

Het is gewoon een heel dom idee om de 2 groepen eerst met elkaar te mixen.

MoonJ en michiel1 vinden dit leuk.
  11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ok op die manier. In het toestel zitten ze dan ook nog eens bijelkaar. Laat me in de regel ook op de airport daar testen omdat het hier vaak veel duurder is.
    Mocht ik hem hier nu voordeliger vinden dan doe ik het in NL.

12. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Dan doen ze dat op Bonaire beter, daar vindt de PCR test controle nog buiten plaats voordat je het luchthaven gebouw betreedt, dus iedereen staat lekker onder de luifel in de tropische pasaat wind te wachten. Zo klaar, maar misschien kwam dit ook omdat we als eersten uitstapten :cool:
    Mijns insziens kan dit ook niet anders omdat het terminal gebouw simpelweg te klein is voor dit soort afhandelingen wanneer er een aanzienlijk deel van de pax uit een 777 stappen.

13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Nieuws n.a.v. persco vandaag: https://nos.nl/artikel/2390926-kabi...roen-of-geel-streep-door-meerdaagse-festivals

1. Alle landen EU weer op groen/geel
    -> Dat is handig, want dan dekken onze reisverzekeringen (of AMEX überhaupt) weer reizen! Ook evt. quarantaineplicht.

2. Meer regels vanaf 8 augustus om NL in te reizen. Je hebt een QR code nodig (gevaccineerd/hersteld), of een PCR(48hr)/antigeentest(24h) nodig. Ingeënte mensen worden wel aangeraden te testen na aankomst in NL.

14. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
  15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
  16. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Amex heeft overigens een uitzondering gemaakt (al laatste paar maanden) voor alle verzekeringen met betrekking tot de kleuren.

Urbanjazz en VinceG vinden dit leuk.
  17. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Kun je nog ergens de vlucht beschikbaarheid / stoelen checken? Ik deed dit altijd via BCD travel maar die doet het ineens niet meer… :(

18. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Expertflyer werkt nog prima

19. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Voor mij als leek.. wat is het voordeel hiervan t.o.v. bijvoorbeeld de eigen seatmap van KLM?

20. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    De seatmap van KLM zegt weinig over de beschikbaarheid (vlucht kan uitverkocht zijn maar nog niet iedereen heeft een stoel gekozen). Ook kan het zijn dat er stoelen geblokt zijn op de seatmap van KLM, terwijl deze in werkelijkheid niet bezet zijn.

In Expertflyer kun je heel veel extra informatie vinden overigens, zoals beschikbaarheid van award tickets.

Laatst bewerkt: 27 jul 2021

Deel Deze Pagina