InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ja, klopt
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou ik was maar kort op IJsland en dan vooral voor werk, maar heb 2 keer gelegenheid gehad om een goede wandeling te maken door Reijkjavik en Keflavik en het enige dat ik hoorde was Amerikaans Engels. Ja de Amerikanen gaan zeker massaal naar Ijsland, maar ik denk ook genoeg die doorreizen naar Europa.
    Covid kan niet echt een reden zijn, want dan zouden niet alle check in balies open zijn. Dus het was gewoon enorm druk.
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    We kunnen deze Tread / Group op het forum sluiten lieve mensen.
    Heb zojuist de eerste nagel-knippende-vrouw in de lounge gezien. Dan weten we hoe back to normal het weer is :confused:
     
    beuse242, Timo, VinceG en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Het getuigt van goede hygiëne om niet met lange nagels naar het buffet te lopen :D
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Nagel bijten gaat ook lastig met mondkapje natuurlijk
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Blij dat ik m’n prakje al op heb :Do_O

    Groot voordeel van COVID. Eten wordt voor je opgeschept en niet iedereen zit met z’n vingers “per ongeluk” aan het eten.
    - appeltje voelen
    - sandwich terugleggen
    - graaien in bakje peterselie voor de soep
    - pancakes met je handen pakken

    We gaan weer van self-“service” naar “service” ;)
     
    beuse242, VinceG en arjen05 vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mag hopen dat het niet de teennagels waren ;):eek:
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dat doen we alleen in de trein dacht ik? :D
     
    Daan3 en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.972
    Trofeepunten:
    298
    Toch is Air France in de lounges alweer over naar self service, en KLM zal wel niet lang op zich laten wachten.
    Wat ik vooral vervelend vindt is dat de appel die de medewerker pakt altijd de appel is die ik zelf nooit zou kiezen...

    Als je er goed over nadenkt is een buffet natuurlijk nooit helemaal schoon, maar ik heb geen smetvrees.
    De sandwiches die men maakt vindt ik trouwens wel beter dan voorheen, maar wat ik dan weer niet snap is dat in de Non-Schengen lounge er maar één plek is waar je zelf drinken kan pakken, bij de andere is het bediend, maar in de Non-Schengen lounge kan het alleen maar zelf, dus echt consistent is het beleid niet.
    Geef mij maar gewoon de mini blikjes die men heeft bij de Air France lounges.
     
    VinceG, lloydje33, Tommy en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.972
    Trofeepunten:
    298
    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...d-op-schiphol-voor-niet-opvolgen-coronaregels

    Ik zat niet op deze vlucht, maar de latere vlucht uit Kiev, en ik vond het al bijzonder dat het KLM personeel aan boord, die overigens het inlevingsvermogen van een stoeptegel hadden, diverse a4tjes met de final notice last warning in zulke grote getale aan boord hadden, want ook op deze vlucht zat een groep orthodoxe joodse meiskes, en men riep een keer in het algemeen om dat ze op moesten nadat het eten was uitgedeeld, gingen vervolgens door de cabine lopen en begonnen met uitdelen.
    Ik vond dat wat overdreven, maar het is duidelijk welke instructie ze hadden met deze wetenschap.

    quote;
    Volgens de woordvoerder zijn er door de huidige coronaregels in de luchtvaart specifieke momenten waarop er gegeten kan worden: "Er zijn op deze vlucht twee servicemomenten en een opruimmoment. Dat zijn ook de momenten dat passagiers kunnen eten. Eigen consumpties mogen dan ook gegeten worden."
    unquote.

    Nou van deze regel heb ik nog nooit gehoord, het klopt dat er tegenwoordig weer 2 servicemomenten zijn, maar niet dat dit de enige momenten zijn dat je wat mag eten, je kunt immers ook nog later wat drinken krijgen en mijn meegebrachte appel of eventueel zakje chips eet ik altijd wat later in de vlucht en daar heeft nog werkelijk waar niemand wat van gezegd, en het is nou ook weer niet zo dat ik 1 vlucht per jaar maak...
     
    Thijsk, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Die appel is voor jou wel een dingetje hè Ozzy:D
     
    Godenzoon14 en Ozzietukker vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Covid heeft absoluut ook zijn voordelen! ;)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mijn moeder zei vroeger altijd dat je daardoor natuurlijke weerstand opbouwt :D
     
    VinceG, lloydje33, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Hulp gevraagd;
    Transit Panama, minder dan 6 uur.
    Wel of geen PCR test nodig?

    Start; Curaçao, eindpunt Amsterdam.
    >> Nederland vraagt geen test (we zijn gevaccineerd). Curaçao is geen risico gebied en de transit is minder dan 12 uur.
    >> Websites Panama is enorm vaag. Sommige plekken staan dubbelzinnige teksten. Copa airlines zegt dan weer dat niet nodig is.

    Ik heb al Traveldoc bekeken van KLM maar dat klopt niet eens voor Nederland dus dat vertrouw ik niet.
    Hoor graag of iemand het lukt duidelijke informatie vandaan te toveren :)
     
  15. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
  17. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.972
    Trofeepunten:
    298
    Dit is wel een lastige, Panama staat op het lijstje zeer hoog risico gebieden, waar dus ook voor gevaccineerden een test noodzakelijk is, 24 uur anitgen of 48 uur PCR.
    Nu geldt dat niet voor de overstap binnen 12 uur als je de luchthaven niet verlaat, maar als je opnieuw in moet checken, dus je kan niet airside blijven is het officieel geen overstap en zal bij het inchecken voor de vlucht in PTY je een PCR test moet kunnen laten zien, vergeet ook niet je quarantaine verklaring in te vullen.

    Wat trouwens wel weer mooi is, die quarantaine hoef je niet te doen, als je weer kunt aantonen dat je maar maximaal 12 uur daar was en je de luchthaven niet verlaten hebt, want airside is hierin weer geen verplichting.

    Ik zou in dit geval trouwens altijd voor de PCR test gaan, heb het één keer in CDG niet gehad omdat ik in transit was en deze niet nodig had, maar het koste mij bij de boarding gate nogal wat stress, en nu kan ik in CDG bij weigering ook nog gewoon in een auto stappen, in PTY gaat dat weer niet natuurlijk.
     
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    - Voor NL regels is de PCR inderdaad niet nodig.
    - Voor transit is de Panama regel blijkbaar ook dat je geen pcr nodig hebt.

    Echter om het verplichte formulier in te vullen moet je een Panamees adres ingeven. Wat wij dus niet hebben aangezien we in transit zijn o_O Dit gaat de boeken in als mens erger je niet 2.0 :D
     
    MoonJ, beuse242, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina