InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Je moet bij binnenkomst inderdaad een barcode scannen, maar een stoel krijgen met bijbehorend nummer?
    Dat heb ik nog niet meegemaakt en ben er toch alweer een aantal keer geweest, wel zag ik nummers op de tafeltjes staan inderdaad maar daar heb ik niets mee gedaan.

Het scannen is zoals gezegd in Duitsland trouwens ook een wassen neus, want je scant de QR code, daar ziet men nog wel op toe, maar het is niet zo dat de QR code scannen alleen natuurlijk genoeg is, dat kan gewoon met de camera van de telefoon, en dan gebeurd er niet zoveel natuurlijk...

2. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Het scannen van de QR heb ik niet gedaan, ik heb mijn gegevens ingevuld op een papiertje bij de balie. Het tafelnummer hoort bij de stoel. Ik kreeg van de dame met het clipboard namelijk te horen om niet van plaats te wisselen. Ik concludeerde daaruit dat mijn naam gelinkt was aan het tafel/stoelnummer.

Laatst bewerkt: 18 aug 2021
  3. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Je moet dus blijven zitten in de jonkerlounge? Ze komen dus langs met hapjes/drankjes?

4. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Er is een buffet, dus je kan gewoon lopen in de lounge. Geen table service.

5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    lloydje33, Fripsmaster, beuse242 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Zijn er hier mensen die naar Egypte zijn afgereisd in de afgelopen maanden en hun ervaringen willen delen? Ik zit te kijken naar een warm niet-Europees land voor in november en Egypte is er een van. Ook zitten Cancun, Curacao (jaja, misschien wil het Corendon Curio all-in resort) en Dubai op dat lijstje.

beuse242 vindt dit leuk.
  7. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Eerder deze week besloten heel stoer besloten met enkel onze NL app met bewijs van vaccinatie naar huis te vertrekken zonder dat er al teveel informatie beschikbaar is.

Zojuist ingecheckt aan de counter; CUR-PTY-AMS-BIO.
    Medewerker even de app gecheckt, ja hoor dat is prima. Sommige routes zijn blijkbaar makkelijk. Geen PCR, geen formulieren, nada :)

En uiteraard wel blij dat niet alsnog een drama werd :p

lloydje33 en beuse242 vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Nou dan zal dat het zijn, mogelijk moet je met die QR code ook iets invullen, als je daadwerkelijk de QR code gebruikt in een app waar je er wat mee zou kunnen.

Maar men kent mij wel daar, ik kom er bijna wekelijks, zit trouwens wel altijd op dezelfde plek, iets met gewoontedier, maar ik heb laatst een keer gewisseld omdat de zon iets te fel was en ik helaas niet in mijn toerist outfit met korte broek zat maar in compleet kostuum... maar daar is niets van gezegd.

Ik vind het aanbod van eten nog wel wat karig, zeker bij het ontbijt zou dat wel uitgebreider kunnen, ik bedoel het is niet zo dat Corona er voor zorgt dat men minder eet...

Fripsmaster vindt dit leuk.
  9. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Zelf ben ik er niet geweest, maar mijn zus verblijft er nu een aantal maanden voor haar studie. Ze woont in Caïro, maar is ook in enkele badplaatsen geweest. Haar conclusie was dat covid daar niet echt serieus wordt genomen door de bevolking. Op de foto's die ik van haar kreeg was te zien dat iets als afstand houden daar niet bestaat. De weinige toeristen die er zijn komen voornamelijk uit Rusland.

10. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben in juni naar Cairo geweest. Toen hadden ze mondkapjes plicht, maar die werd praktisch niet gehandhaafd. Voor de rest praktisch geen beperkingen omtrent covid ervaren. De meeste dingen in Cairo heb je in 2 dagen wel gezien, de meeste mensen reizen daarna af naar het zuiden (Luxor etc). Waar meer dingen uit de faro tijd overeind schijnen te zijn gebleven.

11. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het blijft spannend in deze tijden. Ik heb tickets geboekt om in December naar Peru te gaan om kerst en nieuwjaar met de familie van mijn vriendin te vieren. Benieuwd hoe de covid-regels tegen die tijd eruit zien.

Peru is momenteel als hoog risico gebied geclassificeerd (terwijl de besmettingen een factor 5 lager liggen) en zal dat waarschijnlijk ook wel blijven omdat er geen politieke drijfveer is om daar iets aan te veranderen.

Ik had toch wel gedacht/gehoopt dat na de zomer al deze onzin voorbij zou zijn, maar t zal nog wel een jaar langer duren

12. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Ja, maar mijn indruk is wel dat steeds meer landen kijken hoe ze kunnen leven met COVID. De tijd dat alle grenzen potdicht zaten lijkt gelukkig wel een beetje voorbij.

De maatregelen zullen nog wel even blijven inderdaad, maar we zijn al wel een stuk verder dan vorig jaar.

Hier overigens hetzelfde: wij zouden in oktober naar Indonesië, naar onze familie. Maar die grens zit helemaal dicht. Best vaak naar de ambassade geweest om alle documenten in orde te maken, maar helaas hebben ze het weer onmogelijk gemaakt. Zelfs familiebezoek is niet toegestaan.... Bijna nergens ter wereld is dat het geval. Om gek van te worden!

13. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Indonesië heeft wat ‘business’ visa in de ban gedaan omdat er nogal veel mensen via dit soort visa, geregeld door reisbureautjes binnen kwamen.

Voor mij zou het mogelijk zijn maar verplichte quarantaine van 7 dagen is het mij niet waard omdat dit effectief mijn trip zal zijn dan… Maar ik begrijp dat bij familiebezoek dit wel te overwegen is, maar beschikbaarheid vaccins is minder en een lockdown waar iedereen zich aan de regels houdt bestaat niet, shopping malls kan je prima sluiten maar men zoekt elkaar toch op.

14. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Jij hebt een KITAS begrijp ik?

Want momenteel is het niet mogelijk om met een visa binnen te komen, van welke soort dan ook (uitgezonderd diplomaten en humanitaire hulp). Alle soorten visa zijn in de ban gedaan, met name vanwege de PPKM daar momenteel.

Laatst bewerkt: 22 aug 2021
  15. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Bericht van Miles & More: status wordt (wederom) met een jaar verlengd, als geste :)

Grouchy, Carel1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Deden ze dat maar met de miles. Bij mij verlopen in september zo'n 20K miles....

17. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Is inderdaad zonde. Misschien wat kopen in de shop voor ze vervallen?

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Helpt helaas niet. Ze vervallen eind september en eind december weer zo'n 80k.

Moet nog een paar duizend punten voor twee J awards vanuit Azië naar Europa. Die boek ik denk ik eind september. Mocht het later nodig blijken om te annuleren dan kost me dat € 50,00 per award , waardoor de punten weer een kwartaal langer "houdbaar" zijn.

Maarja, het blijft vreemd dat de miles - in deze tijden! - vervallen.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  19. Timo

Timo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Gagnez en flexibilité, et en sérénité : Air France prolonge sa politique commerciale. Jusqu’au 31 mars 2022, tous vos billets sont 100% remboursables et échangeables !
    Plus d’informations ici https://bit.ly/3zgPfia

Nu is mijn Frans niet heel erg goed maar volgens mij verlengt AF de 100% ticket flexibiliteit tot eind Maart 2022.

Laatst bewerkt: 24 aug 2021
    arjen05, TimH en FlyingFonz vinden dit leuk.
  20. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Bij KLM zijn de voorwaarden ook aangepast. Tot eind maart :)

Deel Deze Pagina