Vanmorgen weer eens een eerste vlucht sinds tijden.... op Schiphol 0 controle, in Parijs nu 0 controle.... heb mn paspoort, formulieren en corona app voor niks bij mij lijkt het wel Herkennen jullie dit? Groeten vanuit de nieuwe AF lounge CDG *zwaai
Ja, ik kon bij BCN ook zo doorlopen. Terwijl ik een paar dagen later een foto met een behoorlijke rij zag bij de corona controle op BCN.
Het was pas op de plek tussen de terminal en de bagage. Dus als je in de terminal blijft zou er niks aan de hand moeten zijn. Al weet ik niet hoe het met je boardingpassen zit, want die kan ik momenteel niet via de app krijgen.
mijn ervaring (n=35) 80% van de tijd komt het niet als eerste. en in zeker 30% van de gevallen komt het zelfs als laatste. (vooral op schiphol!)
Op ARN deze week ook geen enkele check. OSL was wel check waarna mensen gescheiden werden in gevaccineerd en ongevaccineerd. Daarna werd nog een keer je vaccinatiebewijs gecheckt en je paspoort. Daarna kreeg je een briefje dat je van covid test uitgezonderd was. Na bagage afhalen werd je gecheckt of je een briefje had of dat je doorgestuurd moest worden naar het testcentrum.
OW top . En vervelend voor je... ik gebruik blind mn telefoon,.. dat zou weer voor wat verwarring zorgen als dat niet zou kunnen
Zo dan! die pakken het grondig aan... kunnen die Fransen wat van leren... hier in de Lounge nemen maar weinig mensen het mondkapje serieus... zou dat onder "placeren" vallen?
In de oude lounge liep men rond en als het mondkapje niet op was werd je daarover aangesproken. Maar niet als je aan het eten en drinken was, wat die regel als je zit natuurlijk een beetje onzinnig maakt. In de nieuwe lounge zag ik dit soort controles niet meer in de lounge en ook de aankomstcontrole was verdwenenen, ook in Frankrijk kan men de tijd kennelijk beter besteden.
Ik zou het eerlijk waar graag willen doen, beetje bagage inladen, heerlijk lijkt me dat, geen stress, gewoon bagage die op een karretje staat scannen en inladen.
De tijd dat mensen geloven in het mondkapje is ook wel voorbij. Het wordt een beetje een papieren regel, je ziet het overal gebeuren dat men het niet meer serieus neemt, niet op perrons, steeds minder in treinen en ook op luchthavens wordt het minder, vooral de manier waarop men het draagt. Het is namelijk geen speerpunt voor handhaving, want zelfs speciale controleteams in het ov doen in stationsgebieden terughoudend optreden. En op luchthavens is het actief controleren van de KMAR geen instructie. Zie het als de avondklok, veel media aandacht bij de invoer, controle acties en wat al niet meer, maar in die tijd dagelijks op pad en geen enkele keer gestopt, je zag het elke dag drukker worden. En als de urgentie weg ebt past het gedrag zich ook aan, gelukkig maar, want veranderingen komen namelijk nooit als iedereen zich netjes aan de regels houdt.
Ik denk dat er best een hoop factoren stress geven daar. Er zullen wel leidinggevenden in je nek staan te brullen dat het allemaal sneller moet en als je naar de wc wilt dat maar even moet ophouden want "de werkachterstand is al zo hoog". De werktijden zullen ook lang niet iedereen aanstaan, halverwege de nacht opstaan om tegen een hongerloontje te gaan staan beulen. Ik geef mezelf een week tot ik zou afhaken.
Dat had ik dus ook altijd. Wellicht dat ik de afgelopen 2x geluk heb gehad dus. Blijft frustrerend als eerst een hele rits priority koffers komen om dan te moeten wachten tot ongeveer het laatste. Je gaat haast twijfelen of je koffer is achtergebleven
Ehm ik bedoel dus dat mijn priority gelabelde bagage niet achteraan de priority rij komt, maar zelfs achter aan de non-priority gelabelde bagage!
Hey allemaal! ik had een vraag over het reizen, wat is er nu allemaal nodig om vanaf Nederland>Frankrijk>Spanje (AMS-CDG-BCN en terug), ik wil 1 oktober daar naar toe gaan om zo ook me status te behouden en verblijf er 3 dagen. ik begrijp nu dat ik het volgende nodig heb: - Vaccinatie bewijs (of negatieve PCR test) - Corona check app - Gezondheidsverklaring ik hoor graag of ik het een beetje goed gesnapt heb
En niet onbelangrijk, de corona app werkt alleen als deze met internet verbonden is, ook al geüploade vaccinatiebewijzen of testbewijzen zijn anders niet zichtbaar. En dat slaat natuurlijk nergens op, nu heb ik ook de Duitse app en daar zijn ze wel zichtbaar. Want daar stond ik dan met een kapotte sim.. de ingeving Duitse app kwam niet gelijk. Gezondheidsverklaring hoeft bij de KLM niet, en dat is ook een van de meeste wassen neus regels van allemaal, naar dat bewijs is echt nog nooit gevraagd.
Je moet ook de Spain travel Health app invullen en een QR code aanvragen als je in Spanje wilt verblijven.
Ik heb altijd een papieren versie bij mij en die gebruikte ik eerst. Maar die had inmiddels een staat dat ik die heb weggegooid, want ik was volledig digitaal over. Het eerste wat ik vanochtend heb gedaan is een nieuwe papieren versie geprint.
Bedankt allemaal voor de reacties, zo kom ik weer een heel eind! soms vind ik het maar lastig met al die verschillende regels