InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dat is wel het voordeel van deze pandemie, want natuurlijk moet je door eventuele reisrestricties mogelijk wat gedwongen wijzigen, ik heb ook tickets kunnen wijzigen, annuleren en opnieuw boeken omdat net andere tijden of data mij beter uitkomen, iets wat in het verleden niet kon, althans niet met tickets in de goedkoopste categorie.

Dat is trouwens gelijk wel weer een probleem voor KLM in deze tijd, enerzijds wil je dat mensen vertrouwen houden en blijven boeken, maar voor mensen die toch wel blijven vliegen en ook tickets in een duurdere tariefklasse kochten omdat je deze kon wijzigen of annuleren die kopen nu ook de goedkoopste tariefklasse.

2. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Ja, het grootste zwaktebod blijft dat activiteit de geldigheid van miles niet verlengen. Heb me nog niet echt ingelezen in de nieuwe opzet van het programma, maar geloof dat ze vast blijven houden aan die beperkte houdbaarheid als je geen status hebt (?)

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  3. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Goed dat jullie het schrijven, daar was ik mij ook niet van bewust. Direct maar even al mijn miles omgezet in een kadokaart van bol.com

DirkOnTour vindt dit leuk.
  4. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Dat heb ik ook begrepen. Miles&More mijlen blijven drie jaar geldig en vervallen daarna met intervallen van een kwartaal. Het voordeel van het nieuwe M&M programma vind ik wel dat de Frequent Traveller status makkelijker gehaald geworden. Daar staat tegenover dat de status in het herziene programma nog maar één jaar geldig is ipv twee.

5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Een paar maanden geleden ook maar gedaan. Ik voorzag geen manieren om genoeg punten op korte termijn bij elkaar te sprokkelen om er iets anders mee te kunnen doen. Vrij waardeloze manier van het programma om punten te laten verlopen imho. Met de M&M cc was het nog te managen, maar sinds die is verdwenen is het lastig.

6. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Klopt, het zal nu op 8 intra-EU ec retourtjes uitkomen met bij M&M aangesloten maatschappijen (!) als ik het goed begrijp (5 qualifying points per vlucht, 80 QP nodig per jaar). In het verleden waren er 15 nodig (30 segmenten). Onder 'normale omstandigheden' (sic) haal ik die 8 retours zonder problemen.

7. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Helaas zijn die 80 QP maar de helft van het verhaal. Voor de Frequent Traveller status moet je na de update van het programma in totaal 160 QP halen, waarvan de helft bij maatschappijen die M&M (die 80 QP die jij noemt)als programma hebben. Met intra-EU retourtjes in Economy en je dan wel even bezig, tenzij je vluchten met een tussenstop maakt, maar er zijn wel trucs waarmee het sneller kan.

Het verschil zit hem tussen continentale vluchten en intercontinentale vluchten. Die laatste leveren veel meer QP op. Istanbul wordt als Europa gezien, en met een voordelige business class vlucht van Caïro naar Algiers via Istanbul met Turkish in Business hark je al 200 QP binnen. Een vlucht met LH van Amsterdam via Frankfurt naar Tel Aviv in Business levert 120 QP op. Vluchten tussen Europa en Noord-Afrika of Israël brengen je dus sneller naar de status voor een relatief laag bedrag.

8. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Aanvulling op het bovenstaande: Turkish heeft natuurlijk zijn eigen programma en voor de FT status zijn maar 80 van die 200 punten relevant, voor de Senator status is het interessanter. De route is wel een goed voorbeeld van waar de "makkelijk te grijpen" punten liggen.

9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Het viel me vandaag wel op dat op de monitoren boven de bagagebanden op schiphol niet meer staat aangegeven wat de verwachte aflevertijd is voor de bagage. Ik denk dat teveel mensen hier foto's van maakten om te laten zien hoe slecht het wel niet gesteld is met de bagageservice op Schiphol.
    :rolleyes:

Ruut vindt dit leuk.
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Ik herken me daar niet in.

upload_2021-8-27_15-36-39.png

Urbanjazz, VinceG, Timo en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ehm dit zijn foto's van 3 februari?
    Ik heb het over 2 uur geleden ;). Toen stonden er echt geen tijden bij op band 10.
    Vorige week nog wel, vandaag niet meer.

En nu valt het kwartje pas.....Jij bent zo een die deze foto's maakt. Maar ik ook hoor :D
    De laatste tijd heb ik er wel heel veel van, maar tot op heden van KLM nog geen enkele reactie.

12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Zoals je ziet in de screenshot was deze vlucht om 10.00u geland. Anderhalf uur later nog geen spoor van enige bagage, die was aangekondigd om 40 minuten daarvoor op de band te liggen. Dat vond ik wel een fotowaardige prestatie.

MoonJ, westi en VinceG vinden dit leuk.
  13. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Absoluut. Maar toen was het nog enigzins uniek. Nu is het zowat standaard en ook op Europese vluchten.

14. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    We hadden gisteren een positieve afwijking: aankomen op E, lopen naar bagageband en binnen 5 minuten de bagage :)

Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het valt mij inderdaad ook op dat er grote aantallen mensen om de bagagebanden staan maar geen bagage in zicht.
    Nu is mijn voordeel, ik reis zelf enkel met handbagage, en wat er eventueel als cargo mee is wordt op een andere manier uitgeladen..

Ik begreep dat er wat tekort is aan bagagemedewerkers, enerzijds omdat in begin van Corona er veel van deze medewerkers geen werk meer hadden, en nu alle sectoren last hebben om personeel te vinden, en daar komt bij dat voor Schiphol je dan ook nog bepaalde veiligheidschecks moet hebben gehad eer je aan de slag kan, en het salaris niet bijzonder hoog is voor dit werk.
    Ik zou persoonlijk trouwens direct aan de slag kunnen, heb alle benodigde papieren, en ik heb altijd al een beetje met bagage willen gooien, maar ik ben bang dat ik te duur ben....

Ruut, VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Mjah ik zou willen dat ik mijn toolbox van 22 kg als handbagage mee kon nemen :p Dus ik ben helaas verdoemd tot de bagageband.
    Mjah ze schijnen nu allemaal voor de GGD te werken. Is nu de grootste werkgever van NL ofzo. Vandaag stonden er 2 vlak voor de deuren naar de bagagebanden op een karretje met Coronatests te hangen. :confused: Volgens mij moeten ze deze actief uitdelen, maar ze komen alleen in actie als iemand er om vraagt. Ze vroegen hoeveel ik er wilde. Als ik 10 had gezegd dan had ik ze ook nog gekregen.....
    Geloof niet dat dit de bedoeling is...o_O

17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Is een speciaal topic voor hé, dit soort gedachtes.

lloydje33, Tim82, danfl44 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan nog wel meer redenen bedenken om je niet aan te nemen, opschepper.

lloydje33, Tim82, MichaelNight en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Anders ik wel.

20. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het voordeel van gold bij KLM is dat je een priority bagagelabel krijgt. In het verleden werd daar niets mee gedaan leek het, maar het afgelopen jaar (N=2) ging het wat beter en kwam het redelijk in het begin eruit

MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina