Ook te vaak meegemaakt. En typisch altijd op Schiphol. Nooit ergens anders. Op sommige luchthavens plaatsen ze de koffers zelfs al naast de band op een rijtje. Misschien een mooie add-on op Privium
Op BCN stond mijn priority koffer zo snel op de band dat ik vervolgens nog een half uur op mn vooraf geboekte transfer mocht wachten, die ik wat ruimer had ingepland
Ik kwam van de week uit Gran Canaria terug ... Swissport had nagenoeg geen personeel, dus hebben we anderhalf uur midden in de nacht op onze koffers moeten wachten ... en je raad het al, onze koffers kwamen maar niet. Wat bleek? Waren ze met een andere vlucht meegegaan en stonden ze dus twee banden verder ... Thanks Swissport! Voor de mededeling ...
Retour van CUR naar AMS via PTY is veel goedkoper. Iemand ervaring met een transfer op PTY de laatste tijd? Enige beperkingen ivm Covid?
Die transfer was nooit heel zaligmakend, maar als je een goed boek bij je hebt komt het goed. Los van Covid vertrekt die vlucht naar PTY zo'n 8u eerder op CUR en is de aankomsttijd gelijk aan de directe vlucht, dus je laatste dag op CUR eindigt 's morgens al ipv 's avonds.
Wij hadden de route CUR-PTY-AMS-BIO 2,5 week geleden. Op Curaçao en in Panama onze vaccinatie bewijzen moeten laten zien. That’s it. Ook als Amsterdam je eindpunt is, is dat voldoende mits je max 12uur in transit bent in Panama.
'Advies verre reisbestemmingen verandert' Reizen naar vrijwel alle verre landen wordt nog altijd afgeraden, maar dat gaat mogelijk snel veranderen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken werkt aan een herziening van het mondiale negatieve reisadvies, schrijft De Telegraaf. "Het virus gaat niet meer weg. Je kunt de wereld niet op slot houden en we onderkennen het belang van reizen", citeert de krant een woordvoerder van het ministerie. Die voegt eraan toe dat de veiligheid van de reiziger en de Nederlandse volksgezondheid gewaarborgd moeten blijven. Voor oranje landen geldt het advies om er niet naartoe te reizen, tenzij strikt noodzakelijk. Momenteel is vooral buiten Europa vrijwel de hele wereld oranje, of rood.
Fijn dat wij daar misschien een eerste stap in maken. Waardoor andere landen ook hun houding veranderen. Persoonlijk had ik er geen probleem mee als een land oranje was. Het probleem zit erin dat je andere landen niet in komt, of in quarantaine moet. Fingers crossed dat we een trend maken
Werd ook eens tijd. Ik ga over een maand naar Peru en ondanks dat de besmettingen daar een factor 10 lager liggen dan in Nederland is het nog oranje. Ik wil juist snel kunnen zien of er echt gevaar is in een land in plaats van alles maar op oranje
Canada heeft vandaag de grenzen geopend voor reizigers uit Europa. Europeanen kunnen weer op vakantie of op zakenreis in het land, mits zij volledig gevaccineerd én negatief getest zijn. KLM laat in een reactie weten daar erg blij mee te zijn, en biedt deze maand 22 vluchten per week aan naar Canada.
Ja dat merk ik. Mijn vlucht voor zaterdag naar Calgary was eerst leeg en die begint nu aardig snel op te vullen Kan iemand toevallig zien hoeveel er nog beschikbaar is in BC op de KL0679?
Ik vrees van niet, want zodra bestemmingen 'open' gaan is het direct drukker in de vliegtuigen omdat er natuurlijk ook nog wat uitgesteld reisgedrag is wat snel oppikt als een bestemming open is omdat dan ook de 'brave' mensen gaan reizen die eerst thuis zouden blijven. De tijd dat het echt rustig was in de vliegtuigen is voorbij, althans op de gangbare routes, als er nog restricties op zitten, dan kom je nog wel eens een leeg toestel tegen.
Zeker in mei vorig jaar toen ik weer op Schiphol kwam na afwezigheid van een maand en later op Stockholm Arlanda, een soort ghosttown met allemaal gesloten winkels. Achteraf gezien een heel bijzondere periode om mee te maken, maar op het moment zelf toch veel onzekerheden over de nabije toekomst, achteraf gezien heel onterecht, want lockdowns van passagiersvluchten zijn uitermate goed voor de prijzen in mijn sector.
Ja ben ik met je eens. Oslo is nog een van die weinige "spookvliegvelden" Ik was enigzins verbaasd over de oase van rust na verder weer drukke vliegvelden gewend te zijn.
Wat ik wel grappig vindt is de onwetendheid van de gemiddelde burger die netjes thuis bleef in de lockdown, vorig jaar zag ik het op Amsterdam drukker en drukker worden, en ik dacht toen ik de rij zag bij de paspoortcontrole van Schengen naar Non Schengen in oktober, laat dit maar niet naar buiten komen, en zie daar, de media pikt het op. Familie en vrienden vragend, en ik aangeven, ja jullie worden door de mainstream media volgehouden dat vliegen niet mogelijk is en niemand het doet, maar ik ervaar dat toch echt anders, dus die beelden zijn dan wel een momentopname tijdens de ochtendpiek, het gebeurde wel degelijk. Na de invoer van de dubbele testverplichting werd het wel weer wat rustiger, en in het begin dacht ik dat dit lastig uitvoerbaar was, maar als je zoals mij naar relatief dezelfde bestemmingen moet wordt ook dat routine, en als je het eenmaal een keer gedaan hebt zie je eigenlijk hoe gemakkelijk het is en hoe snel je de resultaten kunt hebben in het geval van mijn bestemmingen, en dan zie je dat langzamerhand meer mensen dat ontdekken dat het toch weer drukker wordt en dat de rode, oranje, gele en groene adviezen niets voorstellen, maar het doel is bereikt, de gezagsgetrouwe burger bleef thuis en dat was het doel, 80-20 regel.