InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wat zijn jullie favoriete/meest comfortabele mondkapjes?

    Ik merk dat ik bij die 'surgical masks', gewoon die je in dozen van 50 koopt, gauw irritatie achter mijn oren krijg / t schuurt vanwege 't touwtje bij vluchten. Hebben jullie een favoriete, stoffen mondkapje die jullie gebruiken voor lange afstandsvluchten die het minst trekken/schuren aan je oren en een beetje los zit zodat je niet een enorme zweetbek na 5 minuten hebt?

    Ik laat me graag wat aanraden!
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik kies voornamelijk voor chirurgische kapjes. Ik heb van de week nieuwe besteld bij bol.com en hiervan zijn de lusjes vrij lang, hierbij kan ik de lusjes ook nog een keer "kruizen" waardoor ik nog een beetje frisse lucht via de zijkanten krijg.

    Die FFP2 dingen vind ik echt verschrikkelijk.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Heb je een foto toevallig ervan?
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ze zaten helaas niet in een doos, dus een foto heeft niet echt zin. Of bedoel je de kapjes zelf? Zijn gewoon van die standaard dingen die je overal ziet. Alleen het probleem is vaak dat elke batch weer een beetje verschilt qua afmeting enzo.
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah ja, die standaard kapjes vind ik dus juist vervelend haha. Probeer daar een alternatief voor te zoeken, begint vaak echt te irriteren achter mn oren die touwtjes..
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Bij mn kapper, toen je nog een kapje op moest, deed ze met een soort speld die touwtjes achter mn hoofd vastmaken. Niet dat je nou een speld mee moet smokkelen maar je kan bijvoorbeeld earsavers aanschaffen.
    Ga naar bol.com en zet dit in het zoekveld:
    Mondkapje / Mondmasker Verlenger Earsavers
     
    VinceG vindt dit leuk.
  7. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga inderdaad naar DUB maar dat is pas in december. Ik zit nu te stressen over trips via CDG of AMS (waar dan ook naar toe). Maar als het opgelost wordt met een formulier aan boord dan ben ik al minder gestressed. Omdat we van onze vrienden meer en meer te horen krijgen dat je met de auto binnen de EU nagenoeg niet wordt gecontroleerd wil mijn vriend alles binnen EU met auto doen..grrr
     
  8. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Als je een chirurgisch mondkapje die een beetje strak zit eventjes correct omdoet en daarna bij één oor voorzichtig los doet dan blijft ie redelijk goed zitten zeg maar. Maar dan wel met genoeg beweegruimte om wat vrijer te ademen. Eventueel tussen de koptelefoon te bevestigen als je die op hebt. Succes!
     
  9. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    De nieuwe (dunnere) versie van het Under Armour sportsmask. Kost wat, maar zit prettig, ook als je een groter hoofd heb zoals ik en bijvoorbeeld van Adidas flaporen krijg. Verder heeft Oakley een masker waarbij de elastieken achter je hoofd zitten en dus niet achter je oren. Verder zitten die FFP2-maskers die in Duitsland verplicht zijn trouwens op de langere termijn prettiger dan de chirurgische.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  10. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Hoewel ik geen fan ben van OTA's toch even een shout out naar Expedia! Had in maart 2020 een vlucht naar MAD, vlucht werd gewijzigd en ik heb alternatieve vlucht afgewezen. Air Europa zette zonder mijn toestemming boeking om in voucher die na 12 maanden refundable is. Heb het maar gelaten voor wat het was, maar wil nu ruim een jaar later de terugbetaling van de voucher regelen.

    Air Europa geeft nergens thuis: bellen sta je > 2 uur in de wacht (fijn dat T-mobile na 2 uur gesprekken automatisch verbreekt...), op social reageren ze niet en nergens op de site is info te vinden over het aanvragen van de refund. De wanhoop nabij dus maar met Expedia gebeld om hen te vragen te ondersteunen, en dat verloopt probleemloos. Lang verhaal kort: zij gaan de terugbetaling regelen met Air Europa, zonder administratiekosten. Top!
     
    Urbanjazz, MoonJ, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Mijn Duits FFP2-masker uit Duitsland zat toch te strak tijdens de Krakow run die ik momenteel maak. Een ongelukje bracht uitkomst. Cola (zonder suiker) kwam op het gezichtsmasker. Was gemakkelijk weer droog te maken. Sindsdien zit ie goed. Een ander idee, maar je staat wel voor lul, is om als je een koptelefoon draagt, elastiekjes niet over je oren te doen, maar over koptelefoon. Het derde idee zag ik op de voorste rij: heel langzaam over je drankje doen, of heel veel bestellen, zodat het masker niet eens op hoeft. tja…
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2021
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Die FFP2 maskers zijn in Duitsland niet verplicht op luchthavens of aan boord van Duitse maatschappijen. Wel doen ze hun best om het zo onduidelijk mogelijk te omschrijven en de FFP2 maskers te benoemen zodat je die daardoor wat vaker ziet.
    Een kleine tijd waren ze officieel verplicht in het openbaar vervoer, maar aangezien het personeel van de trein zelf met een chirurgisch masker of een katoenen lap variant liepen heeft men maar afgezien van een discussie, al had ik niet het idee dat men er echt mee bezig was.
     
    Ruut en Tim82 vinden dit leuk.
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik had idd gelezen; Wir empfehlen ein FFP2 Maske. Maar omdat op een bepaald moment was gezegd dat het verplicht was, en je daarna niet meer hoorde dat het niet meer zo was, dan lees je daar idd zo overheen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Het viel mij in Berlijn sowieso al op dat de meeste toeristen met ee ffp2 liepen en de Berliners zelf met een stoffen kapje :D
     
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    In m’n KLM trip via CDG staat in de app;
    The French authorities require you to wear a surgical face mask on flights to and from France. Before your flight with KLM, also check TravelDoc for more information about your destinations travel measures.

    Dit zijn toch de gewone “type I, II en IIR mondkapjes” of verwachten ze iets anders? Dat is niet die “toeter” toch?
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Correct, die (meestal) blauw witte inderdaad!
     
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Merci :)
     
  18. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    en als je AF vliegt en je maskertje is niet goed krijg je aan boord een nieuwe.
     
    Urbanjazz en Thijsk vinden dit leuk.
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Kijk, hier heb ik nu wat aan voor mijn eventuele KRK run, dank u!
     
  20. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Op Praag kom je zonder FFP-2 masker niet bij de security, of je dan eerst er even eentje, voor veel te veel geld, uit een automaat wilt trekken...
     

Deel Deze Pagina