InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...ervalt-voor-security-panoramaterras-weer-open

    Toch is het bijzonder dat het na de security wel moet, ik kan het bij de security scan en bij het boardingproces nog wel voorstellen, maar er zijn genoeg plekken op Schiphol waar je prima afstand kan houden en dan valt de steun van een dergelijke maatregel snel weg.
    Al ben ik echt werkelijk waar nog nooit aangesproken op het niet of niet correct dragen van het mondkapje op Schiphol, en ik behoor niet tot de mondkapjesfundamentalisten, ik doe deze op de belangrijke punten kennelijk op de juiste manier op. Ik kon mij wat meer vinden in het principe dat het echt alleen op de echt drukke punten geldt waar je wat langer in contact bent doordat je in een wachtrij staat.
     
    Vliegende_Keep en Carel1 vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Het is toch ook juist bij de bagage en check in het drukste? En daar hoeft ie dan niet op, apart.

    Ik vind het everigens prima hoor, elk moment minder een kapje op is natuurlijk fijn.
     
    Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ja bagage afgifte, zeker in de reguliere rij zonder sky priority, kan inderdaad ook druk zijn. Al was het natuurlijk daar ook al vreemd dat personeel geen mondkapje op hoeft (ook nu al niet) maar de passagiers wel.

    Maar zoals gezegd, het is geen Brussel Airport waar politie actief door de terminal liep om mensen te controleren op het correct dragen van een mondkapje. De KMAR boeit het niks, het is denk ik een taak van de Schiphol (beveiliging) medewerkers.
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Het is de afgelopen tijd sowieso in heel Nederland al een discussie geweest wie er verantwoordelijk was voor de handhaving van de mondkapjes.
    Op Schiphol liep Jan en alleman ook al zonder kapje rond idd.
     
  5. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Het is stap 1, en zsm stoppen met die smoelpampers. Alhoewel meeste KL en alle AF vluchten tot nu toe nadat het gordijntje dichtging iig in J redelijk pampervrij waren tot de landing.

    Denk dat 99% van de cabin crew er ook wel klaar mee is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ligt natuurlijk ook aan de bemanning. Want ook daar heb je natuurlijk de mondkapjesfundamentalisten die er echt meerdere omroepberichten aan wijden.
    En je hebt crew die ze ook onder de neus dragen, of gewoon zelf als ze voorin of achterin zitten het kapje af hebben, niet meer dan terecht overigens, maar vervolgens het vuil gaan ophalen zonder dat masker op en pas bij rij 15 opeens realiseren van oei geen kapje op en deze dan alsnog ophalen.

    Maar zoals gezegd, ik kom de vluchten wel door, en ben nog nimmer aangesproken tijdens de vlucht, dus ik zal het kennelijk goed genoeg doen, de truc is op de belangrijke momenten zoals veiligheidscontrole, uitdelen van eten, en controle voor de landing het juist te dragen, daarna, zeker als er niet direct iemand naast je zit dan kan je er op een wat meer relaxte manier er mee omgaan.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vanmorgen was mijn AF-butler bij de ingang als een tiran de mondkapjes aan het controleren. Het moest per se zo'n blauw-witte zijn. Alle andere keurde hij af en duwde een blauwe mondkapjesdoos onder hun neuzen. Een pax met zwarte stoffen kap glipte er doorheen maar hij holde er meteen achteraan "Monsieur! Monsieur!"
    Ik was verder de enige vóór het gordijn en de butler bleef me vervolgens de hele vlucht champange voeren. Mondkapje is hierdoor de hele vlucht af gebleven.

    ps waar zit een godesnaam de knop om de toilet door te spoelen in de Embraer 190? Ik heb gezocht en gezocht maar hem niet kunnen vinden...
     
  8. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dus je hebt een mooie dampende Bolus achter gelaten voor de tiranieke Butler?
     
  9. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Daar moet je dus die butler voor roepen
     
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    20210926_192019.jpg

    Het toilet in de lobby van Mercure hotel Bucharest city. Iets TÉ coronaproof. Keuze stress bij het handen desinfecteren...:cool:
     
    arjen05, Javadest, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Doen jullie ook allemaal echt het mondkapje dan helemaal af, of houden jullie hem op de kin om dusdanig te laten zien dat hij wel aanwezig is?:D
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Volledig af
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Bij de KLM is het volgens de regels niet toegestaan om het mondkapje op deze wijze te dragen, wanneer je aan het eten bent dan moet deze volledig af zijn en in een daarvoor bestemde plaats opgeborgen.
    Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om het mondkapje onder je kin te doen.

    De gedachte hierachter is dat je op die manier de bemanning makkelijker kan maken om dit te controleren, hij is of goed op, of af, maar het gevolg is dat je daardoor natuurlijk ook wat gemakkelijker langere periodes zonder zit omdat je niet tussen elk slokje het mondkapje op hoeft te doen.

    https://www.klm.nl/information/faq/airport-on-board

    U mag tijdelijk uw mondkapje afzetten om te eten en te drinken. Zet uw masker alleen af en op door het elastiek aan te raken. Bewaar het op een schone plek (bv. in de originele verpakking of een schoon plastic zakje). Het is niet toegestaan om het mondkapje onder uw kin te schuiven of op uw hoofd te zetten.
     
    Daeni en Carel1 vinden dit leuk.
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hmm, maar dat zou betekenen als ik straks in J longhaul vlieg en een drankje naast mij heb staan, in principe hem kan opbergen tot het drankje op is? Want lijkt me niet dat je hem tussen elke slok in elke keer op of af moet zetten, alhoewel dat eigenlijk wel het beleid zou 'moeten' zijn...

    Hoop dat je gelijk hebt, want longhaul zorg ik altijd voor non-stop refills!:D
     
    Daeni en Carel1 vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb het mondkapje in ieder geval niet op tijdens het drinken, en ik deed al niet een blikje in een keer opdrinken voor corona, en nu is die drijfveer er helemaal niet.

    Ook mijn ozzietukker appeltje eet ik rustig op. En ik zal het goed doen en binnen de regels want ben nog nooit aangesproken.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Op GOT > CDG (AF) en CDG - AMS (KL) heb ik hem eigenlijk alleen op gehad bij instappen/uitstappen en door het gangpad lopen naar toilet..daarna lag hij eigenlijk op mijn laptop. Ook de Butler die als een tiran tekeer ging tijdens het instappen tegen de pax over de mondkapjes liet me gewoon zitten zonder kapje. Daar op GOT liepen de Zweden trouwens massaal zonder mondkapje rond.hoewel het volgens mij wel officieel verplicht was.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Bali voorlopig nog niet open voor Nederlanders.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Men roept van alles daar, alles kan dagelijks wijzigen. Thebalisun is helaas niet echt een betrouwbare bron.

    Twee weken geleden was - redelijk vanuit het niets - ineens de mogelijkheid om een visum aan te vragen terug.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Bijzonder is dat men kiest voor Rusland,. Engeland met hele hoger cijfers, en daarbij ook nog Duitsland die op dit moment slechtere cijfers heeft dan Nederland, de eerste 2 doen niet echt aan Corona regels en Duitsland is wel heel streng op papier, maar in de praktijk in de achterstandswijken hebben die strenge regels niet veel effect.

    Maar ik verwacht eigenlijk nog wel een aanpassing, want een Thailand gaat ook open, en een Indonesië heeft toeristen ook gewoon nodig voor de lokale bevolking.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  20. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Wat een argument lol
     
    Javadest vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina