InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Dit is dan ook nog helemaal niet besloten. Wat je leest is wat een bepaalde groep graag wil op basis van uitgaven daar en heeft niets met risico mitigatie te maken.

    Uitsluitend de centrale overheid kan dergelijke beslissingen nemen, maar men hoopt dat de centrale overheid dit over zal nemen.

    Dat is ook het probleem op Bali: iedereen roept door elkaar heen. Vooral Bali is (vrijwel volledig) afhankelijk van toerisme. Andere delen van de archipel een stuk minder.

    Vanuit het niets is nu ineens weer de regel geïntroduceerd dat een airline maximaal 90 passagiers mag vervoeren per vlucht. Dit terwijl het land dagelijks 1500 business visa en 500 family reünie visa verstrekt aan buitenlanders. Tel daar de eigen bevolking die in het buitenland bij op en je hebt weer een nieuw probleem. Zit ook geen eenduidige strategie achter.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand of er al leuke zomerse bestemmingen zijn buiten Europa voor de wintermaanden, zonder Covid restricties en waar hooguit een vaccinatie voor nodig is? Dus zonder PCR test / quarantine / werkgeversverklaring / speciale reisverzekering etc.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    ABC eilanden?

    Edit: zonder PCR test zei je.

    Dan denk ik alleen MEX.
     
    FlyingFonz en Bosbewoner vinden dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    MEX... en meen dat Cancun nu in de promo zit.
     
    Bosbewoner vindt dit leuk.
  5. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Egypte
     
    Bosbewoner vindt dit leuk.
  6. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Moet je voor ABC zowel vacci als PCR test?
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Jep!
     
  8. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor de tips. Cancun is dan idd een mooie promo deal.
     
  9. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Hi all!
    Mijn aankomende reis is naar Athene in Griekenland gepland. In m'n voorbereiding lees ik dat er random entry tests gedaan worden.

    Wie heeft er ervaring mee (worden er veel mensen getest, of sporadisch?).

    Ik vlieg met AF van CDG naar ATH, en ben volledig gevaccineerd.
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Een nieuwe dag, een nieuwe aankondiging ten aanzien van Bali.

    Vanaf 14 oktober weer internationale vluchten toegestaan op Bali (Ngurah Rai) volgens minister Luhut Pandjaitan.

    Acht dagen hotel quarantine ongeacht land van herkomst of vaccinatie status blijft verplicht (vaccinatie is überhaupt een verplichting voor Indonesië, geen uitzonderingen).

    Het zou gaan om vluchten vanuit meerdere landen, waaronder Zuid-Korea, China, Japan, Abu Dhabi, Dubai en ook Nieuw-Zeeland.

    Visa on Arrival blijft vooralsnog opgeschort, evenals de uitgifte van toeristen visums.

    Bron. (In Bahasa Indonesia).
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Er worden best hoop mensen getest. Ik was er 2 maanden terug toen ging het denk om 1 op de 4 reizigers. Ik niet, mijn partner wel. We zijn alletwee gevaccineerd... Mocht het je geruststellen, het was alleen een keelswab.
     
  12. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik was in de zomer werden er ook best wat mensen getest. Wij hadden geluk en werden er niet uitgepikt. Mocht zelfs via ‘Goods to declare’ in een keer doorlopen naar de exit.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik was 2 weken geleden op Kefalonia, geen enkele test gezien, alleen documents check.
     
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    En vanuit het niets was daar de beperking tot maximaal 90 pax, om "nieuwe varianten tegen te gaan". Maar zo snel is deze beperking ook weer afgeschaft (gelukkig).
    FB_IMG_1633408122867.jpg
     
    MoonJ en Timo vinden dit leuk.
  15. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Wij waren er in augustus. We zwaaiden enkel met ons (geprinte) formulier van de Griekse healthdeclaration, en konden zo door, maar aan de linkerkant van het halletje waren een rij test locaties opgesteld waar het best wel druk was
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat zou mij dus totaal niet geruststellen. Ik ga van die keelswab altijd honder keer kokhalzen, terwijl de neusswab stiekem lekker kriebelt en alleen een paar traantjes oplevert...:D
     
    BartF vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Toch zal men van het hele quarantaine af moeten als je open gaat voor toeristen.
    Een goed voorbeeld is hierin wel Turkije, uiteindelijk liggen ook daar de lijken niet op straat en is wel aantrekkelijk voor toeristen.
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Ja ik heb liever vandaag dan morgen dat zoveel mogelijk landen openen voor toeristen zonder quarantaine.

    Men is in Indonesië best huiverig voor het heropenen van de grenzen. Gelet op de gebeurtenissen in de zomer ook wel begrijpelijk.

    Kom zelf net terug uit Turkije. Is natuurlijk niet te vergelijken met Indonesië (zowel qua gezondheidszorg als vaccinatiegraad), maar ze hebben absoluut een bijzondere aanpak gehad ten aanzien van toerisme. Dat is me vorig jaar erg goed uitgekomen omdat ze open waren voor iedereen. Ook nu is er geen nee te koop, dat legt ze waarschijnlijk geen windeieren.
     

Deel Deze Pagina