Moskou ook weer in lockdown....Onze optredens in de Baltische staten zijn voor 2022 per direct weer geschrapt. Ik vrees dat ons Tournee in 2022 ook weer gedeeltelijk in het water valt...
Ik ben ff het spoor bijster omtrent Corona apps etc, dus even een vraag: De komende weken moet ik best vaak overstappen op CDG, moet ik hiervoor nou ook een app of formulier invullen als ik overstap op een andere vlucht? Respect voor de mensen die vaak reizen en dagelijks/wekelijks zo'n app moeten vullen met informatie, wat een drama blijft dat toch
Volgens mij niet als je met AirFrance of KLM vliegt. Bij mij werd er de laatste keren niet om een formulier gevraagd. Het kan geen kwaad om voor de zekerheid 2 formulieren mee te nemen die je eventueel ter plekke in zou kunnen vullen.
Voor elke dag dat ik langs CDG kom heb ik in m'n mapje al een verklaring van erewoord erin gestopt... samen met de PLF's van Polen, QR-codes van Spanje, gezondheidsverklaringen voor Schiphol (vertrek en transfer)... alleen voor Zweden (nog) niks.... Mappie is best dik aan het worden (inclusief meerdere nog niet ingevulde versies mocht er wat veranderen in routing, zitplekken enz enz etc...) De droom van elke autist dit
Officieel moet je een verklaring op Erewoord hebben, op Brussel is de enige keer dat ernaar gevraagd is, waarna ik een ingevulde versie zonder handtekening en datum liet zien, want de vlucht naar Frankrijk vertrekt vanaf Amsterdam, en je mag het formulier pas invullen voorafgaand aan de vlucht, dus dan kan ik dat niet al doen op de luchthaven van Brussel. Ik heb één formulier, en die is inmiddels in een staat, ondanks dat deze in een plastic mapje zit, dat deze eigenlijk vernieuwd moet worden, maar uit principe doe ik dat niet, iets met think before you print en safe trees. Op Schiphol of in Parijs is mij werkelijk waar nog nooit om dat formulier gevraagd, niet bij aankomst en ook niet bij transfer. Bij transfer buiten Schengen naar een 'onveilig' gebied in Frankrijk moet je nog een iets ander exemplaar hebben, heb ik uiteraard bij me, maar bij de paspoortcontrole transfer wordt daar niet om gevraagd, ook logisch, want volkomen nutteloos bij een transfer controle, want ga je transferpassagiers vragen om dat formulier, en als ze deze niet hebben, laat je ze dan niet in het non-schengen gedeelte komen en dwing je ze in Frankrijk te blijven, waar ze mogelijk niet aan alle inreisvereisten voldoen?
Ja ook dat probleem heb ik bij de pastoor neergelegd...geen extra vrije dag dit jaar! Daar moet ie echt iets aan doen.
Ja ik dacht dat het een soort officieel document was, maar vond het maar een amateuristisch in elkaar geknutseld word documentje.
Verhuis maar naar Polen. Als een officiele feestdag op een zaterdag valt, krijg je een andere dag vrij ter compensatie
Voor de liefhebbers even een update aangaande Bali. Sinds kort kunnen mensen uit 19 landen naar Bali op vakantie. Nederland staat niet op deze lijst. De toeristen uit de landen die wel op de lijst staan moeten eerst een visum aanvragen. Ook moeten ze met een directe vlucht naar Bali. Lastig voor mensen uit Liechtenstein. Je moet volledig gevaccineerd zijn en een PCR test doen voor vertrek. Bij aankomst moet je vijf dagen in quarantaine en worden er nog twee PCR tests afgenomen. De quarantaine hotels zijn echt ontzettend duur, vele malen duurder dan een normale overnachting bij het betreffende hotel. Na dag vijf quarantaine mag je vrij bewegen op Bali. Mondkapjes zijn verplicht, ook buiten en zelfs op het strand. Het is niet toegestaan om het eiland Bali te verlaten. Tot nu toe zijn er nog geen vluchten geland en de eerste vluchten die voor November op de planning staan zijn al weer geannuleerd. Kortom, het heropening plan is nog niet zo succesvol en ik betwijfel of het onder deze condities succesvol zal worden. Vooral omdat andere landen gewoon betere condities hebben. Zelf heb ik een verblijfsvergunning en had ook een vlucht naar Bali. Maar helaas: alleen mensen met een toeristen visum mogen landen op Bali. Mensen met een Indonesisch paspoort, Business Visa of een verblijfsvergunning kunnen alleen via Jakarta of Manado het land binnenkomen. Gelet op de quarantaine prijzen op Bali ben ik er niet rouwig om en heb mijn vlucht omgezet naar Jakarta. Maar voor airlines gaat dit waarschijnlijk ook niet werken, ondanks het feit dat Ngurah Rai hoge kortingen op de landing fees geeft. Alles overziend nog een lange weg te gaan voor Bali. Het enige voordeel is dat het binnenlandse toerisme wel weer vrij goed op gang komt. En mensen die via Jakarta zijn binnengekomen kunnen na hun quarantine alsnog naar Bali vliegen natuurlijk.
Thank voor de update @Bijzonderetickets , in dezelfde categorie maar dan 20.000km verderop: Curaçao opent volgens de officiële persconferentie overmogen voor reizigers met de EU DCC QR code, dus onder andere de Nederlandse app. Dat was tot voor kort alleen met een PCR 48h of antigen 24h test, en dus niet op basis van vaccinatie (ingezetenen uitgezonderd). Vanaf overmorgen mogen zowel ingezetenen als buitenlanders reizen met de EU QR code. Enige slag om de arm is dat vorige week op de officiële persconferentie werd aangekondigd dat het dragen van mondkapjes in supermarkten/ horecagelegenheden etc. niet langer verplicht zou zijn per enkele dagen later, wat een dag later weer gecorrigeerd was gezien de wetgeving niet was aangepast. https://gobiernu.cw/corona-virus-nieuws/djabierne-22-di-oktober-2021-2021-anunsionan-publiko/
Heeft er iemand toevallig goede ervaringen met een aanbieder van sneltesten/antigeentesten inclusief reiscertificaat? Voor mijn reis naar de USA is een antigeentest voldoende maar zie door de bomen het bos niet meer en ook spreken recensies elkaar flink tegen.
Ik heb altijd wel goede ervaring bij https://coronalab.eu/ via ANWB is het €34,- of €49,- voor PCR test. https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/coronatest