Thx, precies wat ik dacht. De vlucht had in september moeten plaatsvinden, dus valt onder de voorwaarden. Ik heb nogmaals een bericht via messenger gestuurd (heb helaas geen PA), als daar geen bevredigend antwoord op komt, dan zal ik het maar via de platinum lijn aankaarten.
Ik heb geen travelbudget . Maar dat houdt niet in dat ik onbeperkt kan uitgeven. Alles met mate en in de juiste prijs/kwaliteit.
Ben ik vandaag speciaal teruggelopen om een pen in mijn handbagage te doen, kreeg ik geen formulier meer om in te vullen naar Parijs. . En er was, maar dat is wel vaker zo ook geen controle meer op id en documenten bij aankomst. En op de terugweg controleert men uiteraard op ID maar geen coronabewijs bij de gate. En aangezien ik zowel heen als terug online kon inchecken en de boarding pass kreeg is er geen enkele controle uitgevoerd, of gebeurd dat bij de security check, want ik gebruik nooit de reguliere of priority op cdg maar die voor personeel.
Aankomende in Parijs, Toulouse of Bordeaux is mij nog nooit om het formulier of QR-code gevraagd. Echter op de terugweg wel, tijdens het boarden wordt af en toe naar de QR-code gevraagd.
Morgen voor het eerst weer naar VS sinds Covid. Test is negatief, nu hopen dat alles op vliegveld goed gaat. *Fingers crossed*
Ik krijg de melding: “Sorry, er is een onverwacht technisch probleem. Probeer het alstublieft later opnieuw of neem contact op met het KLM Contactcentrum.”
Geen last van. Vlieg al een paar weken met British Airways. Heerlijk! alle papieren online gecheckt binnen een paar uur en gewoon inchecken. Morgen naar Canada. Eens kijken of dat soepeler gaat dan met KLM 2 maanden geleden.
Vloog om 9 uur van BOG - ATL, kreeg echter om 6.30 e-mail dat ESTA was ingetrokken. Na 3 uur veel stress bij de balie en veel bellen wel mogen vliegen, maar was even echt niet leuk. Nu in NYC, blijft een geweldige stad. Ook echt heel goed weer, geen wolkje te zien en mooie foto's kunnen maken. Morgen door naar Vegas voor IMEX, iemand anders die toevallig ook komt?
Ik hoor net aan de balie bij BA dat het nog een aardig gedoe is met het reizen naar de VS. Systemen die nog niet goed werken of gesynchroniseerd zijn. En dat alle vluchten naar de VS vol zijn. Veel onduidelijkheid met welke papieren nodig zijn etc..... Dus neem je tijd als je naar de VS vliegt.
Iemand toevallig ervaring met het uploaden van documenten bij KLM om je boardingpass te krijgen? Mij wordt gevraagd om mijn vaccinatiebewijs maar is bijvoorbeeld een screenshot vanuit de qr app voldoende of is hier ergens een echt document voor?
En houd er vervolgens rekening mee dat je in de meeste gevallen niets terug hoort en je boardingspass dus ook niet wordt vrijgegeven. Het blijft een vreemd proces.
Top dat ga ik eens even bekijken! zoiets had ik inderdaad al ergens gelezen. Ik vlieg vanaf DUS en daar ging het vorige keer allemaal best snel en soepel. Mocht het dus niet lukken dan hoop ik dat het daar wel lukt!
Inderdaad. Ik had ze er op gezet en er werd bij het inchecken toch naar die documenten gevraagd. Nadat ik vroeg naar het nut van het uploaden kwam de dame achter de balie er achter dat ik ze inderdaad al had ge-upload... Toen was het ineens ok..
Vraagje: is er in de hoek bij de Aspire Lounge nog steeds een dedicated ruimte voor Premium Passagiers van Singapore Airlines?