Dank, het zou me normaliter weinig kunnen schelen, maar aangezien wij na aankomst nog 2 keer een PCR test moeten doen vind ik het wel prettig dat er een gedeelte is waar het "iets" rustiger is.
Yes, je kunt gewoon met Privium richting non-Schengen en dan bordjes volgen. Dan heb je de Aspire 41 lounge en de BA lounge naast elkaar. Pluspunt is dat Aspire 41 erg leuk uitzicht over Tarmac heeft! Verder geen boeiende lounge.
Kan iemand een onduidelijkheid m.b.t. reizen naar de UK (London) voor mij ophelderen? Wij willen eind november een kort weekend naar London (zaterdag vroeg heen, zondag laat terug). Er geldt voor UK nog steeds een testverplichting, maar dat mag nu ook een sneltest zijn op of voor Day 2. De dag dat je aankomt is Day 0 en vanaf daar begin je met tellen. Voor ons zou zondag dan dus dus Day 1 zijn. De goedkoopste tests (£0,95, via deze partij) doe je in een Ibis Styles of een Moxy op Heathrow. Maar mag dat ook meteen na aankomst op Day 0? Dat kan ik nergens echt terugvinden. Want wat ook onduidelijk is, is of je überhaupt alleen voor die test moet betalen, of dat je ook echt de uitslag moet afwachten. (bron) Iemand recent al naar de UK geweest die hier ervaring mee heeft?
Daar is al een topic voor, dus ik zou willen voorstellen vooral die te gebruiken en niet dezelfde discussie hier weer te voeren
Zelfde ervaring hierzo, veilig en wel aangekomen op de bestemming maar nooit iets gehoord. Nu ook al weer zes uur klaar met het uploaden van documenten maar nog niks gehoord. Voor de mensen waar het wel werkt, hoe lang duurt het voordat je bericht krijgt?
Bij mij is het tot op heden elke keer op de route BOD - AMS gelukt. Alle andere pogingen (via AF of KL) waren vruchteloos. Lukt het dan hoor je het meestal binnen een paar uur.
When you arrive in England – fully vaccinated After you arrive in England you must take a COVID-19 test on or before day 2. The day you arrive is day 0. Dit betekent dat je de test dus ook bij aankomst mag doen. https://www.birminghamairport.co.uk/testing-for-passengers-arriving-into-the-uk/ Arrivals Day 2 Antigen Lateral Flow Test – Walk Through Take this test on arrival up to day 2. This test can be taken in the ExpressTest terminal site, in Zone A and you can expect results within 40 minutes. Het is trouwens wel raadzaam om de test daadwerkelijk te doen, want als je bijvoorbeeld binnen een dag terug gaat en er geen exit controle in de UK is kan je bij een volgende binnenkomst een boete krijgen.
Ja, dat zijn we sowieso van plan. Het is alleen even uitzoeken wat het minst stressvolle en tijdrovende scenario is.
Ik lees net dat spoedtest.nl mogelijk hebt lopen frauderen. Nu heb ik daar volgende week aan afspraak staan. Weet iemand een alternatief dat tot wat later op de avond is geopend? De meeste aanbieders sluiten redelijk vroeg namelijk.
Ik vlieg volgende week naar de VS en was ook van plan om een antigeen test te doen bij spoedtest. Nu weet ik niet of dit wel verstandig is.
Zat gister zelf even te kijken naar een back-up als onze aanbieder de mist in gaat en kwam bij https://test2fly.amsterdam.
Wel een handige plek dit voor mij. Al vind ik de prijs behoorlijk hier als je het vergelijkt met andere aanbieders.
In de media staat dat er fraude is gepleegd met vaccinatiebewijzen. Het is mij onduidelijk of de testen voor reizen niet meer worden geaccepteerd.
Volgens mij verstekken ze idd geen QR codes meer, maar die heb je voor het buitenland niet nodig. Deze mail kreeg ik net van ze: Door het lopende onderzoek van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) naar onze samenwerking met de CoronaCheck-App zijn wij, Spoedtest.nl, tot nadere orde niet meer in staat om testresultaten om te zetten naar een coronabewijs in de CoronaCheck-App. Wel geven wij zoals altijd, een erkend internationaal geldig reiscertificaat met de benodigde informatie om te kunnen reizen. Kortom, geen QR-code maar wel een geldig internationaal test- en reiscertificaat.
Ik heb tot nu toe altijd kunnen reizen met mijn vaccinatiebewijs zonder te hoeven testen. Vraag mij af hoe ze de echtheid van een dergelijke test kunnen controleren als er geen QR of iets dergelijks op staat.
Kunnen ze niet, het is gewoon een wassen neus. Als ik een testbewijs kreeg waarop een QR staat werd deze niet gecontroleerd...
In Oekraïne is 1 keer mijn vaccinatiebewijs gecontroleerd door te scannen. Maar dat was eenmalig, in Kiev zelf waar je dit nodig hebt om restaurants binnen te gaan is het geen of een visuele check. Bij de rest van mijn trips is enkel door personeel van KLM naar de documenten gekeken…
Maar een internationaal reiscertificaat kan toch niet gescand worden, aangezien daar geen QR op staat.
In Portugal en Spanje zijn mn PLF's gecontroleerd (in LIS en VLC, afgelopen weekend terminal niet verlaten dus niemand tegengekomen), Portugal door iemand met een heul groot machinegeweer voor zn lichaam, noice.
Onze QR codes zijn meermaals gescant. aankomst Polen, aankomst Bucharest airport, vertrek CDG, hotels in Duitsland, en voor Spanje moet je de Spaanse app preppen met je QR.