InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    In Polen inderdaad, een echte 100% controle, die was ik even vergeten.
    Spanje zit ik binnenkort, daar kan ik niet terecht met mijn nl app?

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Spth app downloaden, hierin moet je je eigen qr uploaden.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    via https://www.spth.gob.es/ wat informatie verstrekken en dan krijg je een extra QR code die je bij aankomst kan/moet laten zien, los van de QR code die je al hebt .... Van de 2x nu 1x gecontroleerd bij mij...

Amsterdam, lloydje33, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    ik hoefde zelfs alleen de mail van de spth te laten zien.

lloydje33, Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ben ik heel somber als ik vermoed dat over een weekje de lounges op Schiphol weer dichtgaan ivm een lockdown?

6. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Welke lounges? Want ook in de vorige lockdown zijn de lounges eigenlijk niet dicht geweest.
    Wel wat beperkter in openingstijden, simpelweg omdat er minder vluchten waren, maar ze waren niet dicht en er was altijd een (KLM) lounge beschikbaar.

Daarnaast, wat me nu opvalt is dat in de hele discussie reizen niet aan bod komt, en ik vermoed dat dit komt door de afspraken die in Europa maar ook bijvoorbeeld met de VS, UK en Australasia zijn gemaakt om dit vanaf November weer mogelijk te maken, als je ziet wat er allemaal aan boord zit uit diverse landen en continenten die veelal ook doorvliegen, dan heeft de lockdown van lounges geen meerwaarde, de reizgers blijf je houden, maar zijn dan in de terminal en maken daar gebruik van je horeca voorzieningen, en dan krijg je er dus extra passagiers bij die van dezelfde voorzieningen gebruik kunnen maken, en de overheid wil vooral bij KLM natuurlijk nog wel wat rendement uit de staatssteun zien dus is ook niet genegen om hard in te grijpen, naast dat dat ook heel lastig is door de Europese afspraken.

Wat betreft dat laatste, nu vlieg ik zondag terug uit Kyiv, via Amsterdam naar Dusseldorf, Nederland ziet Oekraïne als een zeer hoog risicogebied, en dan moet je testen, ook al ben je gevaccineerd, maar voor Duitsland geldt die regel niet, en ik moet voldoen aan de Duitse inreisregels en heb dus geen test nodig.
    Je komt dan in een ontzettend grijs gebied of je wel of niet moet testen, want ik kom wel binnen een week terug in Nederland, maar niet direct, en dan val ik onder grensverkeer, waar geen testverplichting geldt, en gezien de hoeveelheid van mijn trips en de aard ervan val je ook daar onder de uitzonderingen.
    Maak één Europees beleid in plaats van deze lappendeken. Nu komt er sowieso wel een test in verband met richtlijnen bij mijn werkgever door de vele reizen, maar niet specifiek bij vertrek uit Kyiv, dat doe ik liever bij aankomst in verband met mogelijke consequenties.

Tim82, VinceG, SvnKngs en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Gisteren na landing gaat begint een 'Hollander' in de stoel voor mij luidkeels te bellen met een collega, tegen wie hij vertelt dat hij die ochtend nog een sneltest gedaan had "want zijn hele familie 'het' de corona. Maar gelukkig negatief getest." :confused:

8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Had hij wel netjes het mondkapje even op de kin geschoven zodat hij goed kon bellen?

Grouchy, jphorn, Javadest en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Ik vrees dat ik dit vooroordeel niet kan ontkrachten...

lloydje33, Carel1, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De media roeptoetert van alles, maar een vliegverbod betekent niet dat er geen vluchten gaan. Enkel dat niet EU onderdanen of partners, ouders of kinderen daarvan, niet mogen afreizen.
    Klinkt natuurlijk wel goed een regering die daadkracht toont door het afkondigen hiervan, het hebben over verplichte quarantaine en dubbele testverplichting terwijl gevaccineerden NIET in quarantaine hoeven en weliswaar omdat ZA op de lijst zeer hoog risicoland is geplaatst vanaf morgen ook gevaccineerden een pcr test van 48 uur of antigeentest van 24 uur oud bij vertrek moeten hebben, is dat natuurlijk bij lange na niet zo strikt zoals het in de media doet voorkomen.

Ik stoor mij gigantisch aan het door de media afdwingen van ‘verstandige’ besluiten en de beeldvorming die dan wordt gemaakt terwijl het feitelijk gewoon onjuist is en echt een ‘windowdressing’ maatregel is voor de publieke opinie

12. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Die nieuwe variant lijkt dermate meer besmettelijk (2 weken nadat deze voor het eerst werd gevonden is het al de meest voorkomende variant daar) en we staan al op de rand van code zwart. Ik ga ervanuit dat nu ook de reisregels vanavond aangescherpt gaan worden.

Laatst bewerkt: 26 nov 2021
  13. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ze maken er een hele show van op Schiphol door bij iedereen na aankomst een pcr test af te nemen en tot die tijd moeten ze afgezonderd blijven.
    Ongetwijfeld omdat men niet wil dat we net gelande passagiers in het journaal mogen zien zegge. dat er geen controle of iets was. Maar het virus is al in Europa en de passagiers via een tussenstop zijn al vrolijk ongetest in Nederland, dus echt compleet voor de publieke opinie, niets meer, niets minder.

Aanpassen van deze regels is een juridisch proces en de huidige regels zijn opgesteld op basis van medische adviezen en niet de media.

Ruut vindt dit leuk.
  14. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Als ze het niet serieus nemen zal de lobby tegen vliegen alleen maar toenemen.

15. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Risico mitigatie is geen risico eliminatie toch? Afremmen is het minste wat geprobeerd kan worden en dat is wel het effect van dergelijke maatregelen.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...uidelijk-afrika-en-nederland-blijven-mogelijk

Maar de actie van vandaag bij de 2 aankomende is echt voor de media en om lastige vragen te voorkomen.
    Want zoals gesteld het ‘vliegverbod’ is geen vliegverbod, de Zuid Afrikaan die op safari wil in Nederland als toerist die kan nu inderdaad niet gaan…

Mijn probleem is dat ik vanuit het oogpunt van mijn werk regels en procedures beoordeel en alles wat schijn is, daar gaat een streep doorheen, je doet iets goed of je doet niets. Maar goed dat zal ongetwijfeld vanuit mijn visie zijn, en er zal een wat afschrikkende mitigerende boodschap vanuit gaan, maar zo kijk ik er niet naar.

Ruut vindt dit leuk.
  17. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt er inderdaad op dat het voor de show is. In dat geval boek ik ook voor December nog een leuk tripje.

18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Jeujj, boardingpass voor FLR gekregen na OLCI zonder iets te hoeven uploaden. Dat is 2 uit 2 binnen een week.

19. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Bastard.... alles geupload. Geen BP. Net bij inchecken gevraagd, ja meneer er zit een algehele blokkade op de passen. Maar ik hoef van u helemaal niks te controleren (qr of qr spanje), dat laten wij aan Parijs over.. like.. wtf waarom heeft je mij dan niet online mn pas.... alleen de terugreis vanavond stond/staat in mn app... wel weer 2 papieren versies mee voor vandaag...

TimH vindt dit leuk.
  20. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Nou het was duidelijk niet voor de show aangezien 10% terug kwam met een positieve test.
    Ik ben het vaak met je eens, maar dit keer echt niet. Dit was de beste en de enige reactie. Dat het vast al wel buiten zuidelijk Afrika aanwezig is zal best, maar laten we hopen dat dit geïsoleerde gevallen zijn. Anders had je nu 61 mensen in Nederland rondlopen en die zijn er nu wel uitgehaald.
    Vluchten zullen wel gaan, maar er zal wel degelijk extra testen en Quarantaine nodig zijn. Ook voor gevaccineerden. Dat is op het moment gewoon de realiteit waar we mee te maken hebben.
    En ja het beleid is niet waterdicht en zwabbert alle kanten op en we zijn weer eens te laat. Maar dit was de juiste actie.

Overigens op MUC 100% controle door de polizei van passagiers uit hoogrisico gebieden (dus ook Nederland). AMS-MUC-SKG-MUC-AMS zowel op heen- als terugreis alle papieren laten zien.
    Ook bij het inchecken bij Lufthansa ondanks dat alle papieren waren geüpload in het systeem en goedgekeurd. Dus je kunt het net zo goed niet doen.

Deel Deze Pagina