InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of je met OneWorld Sapphire (QR Gold) een gast mee mag nemen in OW lounges? Kan dat echt nergens duidelijk vinden.

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Yes dat is toegestaan. Check de site van OW voor uitzonderingen. Bij BA is het iedergeval geen probleem.

MoonJ vindt dit leuk.
  3. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Gister aan boord niets te merken van 101 jaar bestaan. Vandaag in de lounge een kleine blauwe cocktail.

Inderdaad een stille verjaardag. Sterkte KLM.

Thijsk, VinceG, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
  5. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
  6. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Arjan69, Pictor, westi en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
  9. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    De enige gele WBC bestemming Curacao zit voorin toch behoorlijk vol. En in de 777 in Covid tijd is het toch lekker als de stoel naast je niet bezet is.

10. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Alhoewel ik de verontwaardiging begrijp vraag ik me wel af in hoeverre de piloten zelf denken over alle salaris commotie. De vakbondsonderhandelaars zijn misschien beetje vervreemd van de huidige werkelijkheid geraakt en de piloten worden vervolgens scheef aangekeken.

Thijsk en arjen05 vinden dit leuk.
  11. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    KLM/AF is technisch failliet. De salarissen worden momenteel door de belastingbetaler betaald en dat daar bezuinigingen tegenover staan vind ik meer dan logisch. Om dat vervolgens te compenseren met gratis BC tickets voor piloten en familie vind ik ongepast. Wellicht kan dit volk overwegen om de tickets gewoon te betalen dan verdient hun werkgever ook nog wat. Ik ben ondernemer en geef een fortuin aan tickets uit, erger me al jaren aan KLM personeelsleden en familieleden die elkaar de BC in matsen, voor of tijdens de vlucht

12. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Precies dit. Opschorten van de IPB regeling, al dan niet tijdelijk, zal wel zoden aan de dijk zetten. Gezien die huidige situatie is er nu altijd 'plaats beschikbaar'.

Laat men gewoon voor de tickets betalen, dan brengt dit geld in het laatje. In feite kost ieder KLM vliegtuig dat nu opstijgt ons belastinggeld, dus als je het zo bekijkt is er 'geen plaats beschikbaar'.

Thijsk en arjen05 vinden dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    In feite niet toch, want vooralsnog is het een lening die verstrekt is?

beuse242 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  14. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Leningen worden niet altijd terugbetaald. Een vliegtuig dat voor minder dan de helft vol zit en toch vertrekt, kost geld.

15. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Dit soort issues zijn we meer gewend van Air France en de machtige vakbonden. In het huidige Corona tijdperk is het denk ik niet aan het publiek uit te leggen dat er überhaupt geprotesteerd wordt tegen salarisverlaging. De tent ligt aan de beademing van de belastingbetaler en gezien de huidige verslechtering van de omstandigheden is het maar af te wachten of de patiënt overleeft. De jaren tachtig en negentig zijn echt voorbij maar niet iedereen bij KLM is daar van doordrongen?

16. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Huisje 101 wordt een sterfhuisje.

chawa en Ruut vinden dit leuk.
  17. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand ervaring met het omboeken bij KLM voor vluchten na 30 november?
    Ik heb het outbound segment al in augustus gevlogen en wil mijn inbound van oktober naar december/januari wijzigen. Mijn inbound vlucht is geannuleerd en ben omgeboekt op een andere vlucht op dezelfde dag.

Moeten zowel de inbound als de outbound voor 30 november zijn voor gratis omboeken in dezelfde reisklasse?
    Hoe doet klm het met het tariefsverschil voor vluchten na 30 november? Dezelfde boekingsklasse of echt een tariefsberekening?

Bedankt!

18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik had vrijdag zowaar ineens een broodje eiersalade ipv de droge kaasboterham van de afgelopen maanden bij KLM. Mijn partner en ik waren alletwee die dag jarig ook, en ik zag op een gegeven moment de purser met 2 flesjes cava aankomen lopen en kreeg spontaan dorst, maar helaas beende ze ons voorbij. Had me wel een leuke verjaardagsgeste geleken ;)

beuse242 en VinceG vinden dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Gefeliciteerd alsnog! Voor wat het waard is.. als je jarig bent, ziet de purser dat 100% zeker op de iPad. Er hangen zelfs visueel slingers bij je naam. Als ze je niet gefeliciteerd hebben, was dat een keuze. Het is echt aan de purser wat ze ermee doen, maar een extra glaasje drinken of een kaartje had er toch wel vanaf gekund, ongeacht frequent flyer status. Zeker als je allebei jarig bent.

FlyingFonz, VinceG, Thom en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Waarom vraag je het niet gewoon aan de KLM zelf?

Javadest vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina