InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    bij Kuchnia Brawaty, Piotra Wysockiego 41, 30-001 Kraków hebben ze heerlijk perogies die je mee kunt nemen.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Please, door Corona is al zo veel sprake van verdeeldheid. Als je iets ter discussie wilt stellen ok. Maar moet het dan meteen op deze manier?
     
    VinceG, jesse01, stefan_vdb en 13 anderen vinden dit leuk.
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ze vallen in het ziekenhuis dood neer in Polen, maar jij bent een betalende Premium Member bij InsideFlyer. Dat is nóg sneuer: betalen om chagrijnig te zijn op een forum.

    Als je op een vliegforum anderen gaat aanmoedigen om niet te vliegen, zou ik willen zeggen: choose your battles en ga lekker klokjes handelen. Houd er wel eentje voor jezelf, zodat je kunt zien hoe laat het is: tijd om uit te checken! Doei!
     
    SanderDb, MoonJ, stefan_vdb en 16 anderen vinden dit leuk.
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Wat een trieste reactie zeg. Je kan het oneens zijn met iemand, maar dit is echt zo sneu..
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik las een post van jou waar je begin oktober aankondigt binnenkort naar Portugal te gaan. Begin oktober waren de cijfers alweeer aan het stijgen. Als je echt zo'n moraalridder bent komt dit op z'n minst wat hypocriet over..
     
    Ambtenaruh, Thijsk, Krabnov en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Typisch dat het negeren van de regels en/of dringende adviezen hier zoveel bijval krijgt. Sommigen gaan dan zelfs op zoek naar posts op deze of andere fora in een poging om je af te zeiken. Ook voor jou: Wees maar trots op jezelf. Of ga eens wat nuttigs doen in je plaatselijke ziekenhuis in plaats van business developen.

    Ik was een paar weken terug inderdaad in Portugal. De Algarve was toen en nu geel en evenmin was er toen een advies om niet te reizen. Mocht je dat verschil met de situatie in Polen niet begrijpen, dan kom je meerdere opzichten wat tekort.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
  7. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Klinkt inderdaad supernoodzakelijk en overtuigend, sorry.
     
  8. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Je hebt een punt, maar als je gisteren het nieuws over ambulances in Polen hebt gezien waar mensen met een beroerte niet meer werden toegelaten tot het ziekenhuis (en daar dus letterlijk dood gingen) omdat die al vol liggen met coronapatiënten, dan heb je wel heel weinig benul van of gevoel voor wat er gaande is.
     
  9. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    “Je hebt een punt, maar...” getuigt wederom van niet willen luisteren.

    Het lijkt wel of je het niet wilt begrijpen. Geef wat je wilt ontvangen. Je boodschap is misschien een diamantje, maar de verpakking een strontzak. Vind je het dan gek dat iedereen z’n neus dichtknijpt en jouw mooie diamantje niet ziet? Doe ff relaxt man. Met een respectvolle toon krijg je zelf ook reacties op een normale toon en heb je kans dat je wél doordringt bij gekkies die naar oranje landen willen vliegen.
     
    MoonJ, VinceG, Javadest en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    1: je spreekt van negeren van regels.. Welke regels negeert hij? Welke regels overtreedt hij? Ik kan ze niet vinden... Hoor het graag van je.

    2: Dringend advies: zeker, er is een dergelijk dringend advies, maar dat was er ook al eerder, ook voor gele gebieden. Onze PM adviseerde ons om niet noodzakelijke reizen naar gele gebieden vooral goed te overwegen, maar waarschijnlijk was dit reisje desalniettemin noodzakelijk voor jou #hypocriet

    3: Je weet niets van mij. Jij weet niet of ik een dokter of vuilnisman ben, dus waarom zou je opmerkingen over business development en dergelijke maken? Dit bevestigt voor mij hoe ondoordacht jij jouw eigen ongefundeerde aannames de wereld in helpt.

    4: fatsoen: je mag van mening verschillen, maar ik begrijp niet waarom je het zo ongelofelijk op de man speelt.

    5: Ik laat het hierbij, ik wens je alle gezondheid toe.
     
    Javadest, Ambtenaruh, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Jij bent wel de laatste die iets mag vertellen over respect, spiegelbril. Door dit soort egoïstisch gedrag zitten we nu mede in deze kl*tesituatie. Bijzonderetickets zegt iets zonder persoonlijk te worden, dus daar wil ik dan best normaal op reageren. Maar als je je eigen belang zo laat prevaleren boven (en potentieel ten koste van) het algemeen belang, dan houdt de softe aanpak een keer op. Als je de shit ook eens van dichtbij gezien had zou je daar waarschijnlijk wel anders over piepen.
     
  12. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    In mijn naaste omgeving zijn mensen overleden aan het virus. In mijn naaste omgeving zijn mensen wiens behandeling voor een ernstige ziekte opnieuw wordt uitgesteld. Ik zie het van dichtbij. Maar nogmaals: je toon.
     
    beuse242, Ambtenaruh, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Het ging niet over jou, maar nu je er toch over begint: Ik was al terug uit geel gebied voordat die oproep kwam, dus met hoofdletters HYPOCRIET blijven roepen slaat als een tang op een varken. Bovendien was het daar, zoals je ook in het verslag over Albufeira op de hoofdpagina kunt lezen, beter georganiseerd en veiliger dan hier, zowel qua maatregelen als qua aantallen besmettingen. Er is een reden waarom pakketreizen naar oranje gebieden wel geannuleerd worden en die naar gele niet. Als jij je verantwoordelijkheid in het grotere geheel niet ziet, dan is het lullen tegen een dichte vliegtuigdeur. Maar deze discussie lijkt verder net zo zinvol als in gesprek gaan met 300 gasten onder een viaduct met ieder een cilinder lachgas achter de kiezen, dus ik laat het hier maar bij.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Nogmaals: je toon.
     
    beuse242, MrEhrmantraut en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Lees je eigen bijdragen even terug alvorens een ander de les te willen lezen. Maar ik las dat er hier mensen tranen in de ogen kregen van een landing van een 747, dus misschien is dat een veiliger onderwerp om over te discussiëren.
     
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Toon!
    Snap je dan niet dat ik het met je eens ben, maar dat dat een verdomd lastige positie is omdat jij je zo horkerig uit?
     
  17. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Mand!

    Overigens verwacht ik dat het in de Algarve ook op een gegeven moment mis gaat. Niet door hun eigen gedrag, maar omdat het gebied nu overspoeld gaat worden door Fransen en Spanjaarden die de maatregelen in hun eigen landen ontvluchten. Daar zullen ongetwijfeld een aantal het virus mee importeren, met alle gevolgen van dien. Over Spanjaarden kan ik niet echt oordelen, maar Fransen zijn echt de hel als het aankomt op afstand houden, maskers en desinfecteren.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
  18. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat ik je begrijp. Je wilt een duidelijke mening verkondigen en voorkomen dat iemand je aardig gaat vinden. Dat lukt.
    Ik stel daarbij vast dat je zelf doet wat je de Corona-reis-gekkies verwijt, namelijk niet luisteren naar een goedbedoeld advies.

    Overigens ben ik zelf geen haar beter.

    Tot slot wens ik dat deze Coronapandemie, inclusief alle negatieve effecten ervan, snel achter de rug is.

    Fijne avond!
     
    beuse242, Carel1, MrEhrmantraut en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Voor iemand die mijn premium status en lidmaatschap op een ander forum erbij sleept heb je een bijzondere manier gevonden om mij te framen. Zoals ik in het voorbeeld van Bijzonderetickets aanhaalde kan het ook normaal.
     
  20. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Sorry hoor, maar mijn gedrag is niet goed te praten.
     
    Javadest, beuse242, MrEhrmantraut en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina