InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    @Krabnov die Ieren toch.. Geen idee of Trump dit rapport persoonlijk geschreven heeft, maar de VS hebben 0 COVID verspreidingen aan boord van vluchten geregistreerd.

    ‘To date, the Centers for Disease Control and Prevention has not confirmed a single case of COVID-19 transmission on a U.S. airplane.’

    ‘The risk of COVID-19 transmission onboard aircraft [is] below that of other routine activities during the pandemic, such as grocery shopping or eating out’

    187 pagina’s leest wat minder lekker weg, maar daarna ken je wel de risico’s :)

    https://npli.sph.harvard.edu/crisis-research/aviation-public-health-initiative-aphi/
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  3. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Dan moet je nu maar is kijken. Vlieg bijna wekelijks Air Europa AMS-MAD en ben voor een enkeltje soms wel 25 euro kwijt. KLM - met zelfde vliegtuig en zonder wifi - is 5x zo duur.

    [​IMG]

    Overigens @StinusPax de lounge in MAD is inderdaad gewoon open, momenteel gaan alle vluchten via T4 dus kom je uit in de VIP Plaza Mayor.
     
    StinusPax, lloydje33, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    AMS-MAD ja, maar als je een overstap in MAD toevoegt, is UX altijd veel duurder dan de concurrentie.
     
  5. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Thanks!! Blij dat die daar open was. Helaas LPA was wel dicht, maar dat is ook meer een museum dan een lounge.

    Ja de VIP Plaza was open. Goed aanbod aan Spaanse lekkernijen en drankjes. Beetje klein maar wel heel prettig.

    Ben heel benieuwd of Air Europa binnenkort echt van alliantie gaat wisselen. Zou balen zijn.
     
    jesse01 vindt dit leuk.
  6. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Je hebt gelijk. Enige nadeel met HV en meeste vakantievluchten is dat de kans op cancellation op dit moment iets te groot is. Service aan boord bij UX bestaat in Y ook helemaal niet. Maar wel prettig was dat ze alle middenrijden vrij hadden gelaten. Best prima vluchtje, en ze hebben best wat nieuwe kisten.
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil de komende maand een paar dagen naar Portugal, regio Lissabon, maar lees dat er een lockdown is? Maar die geldt niet voor toeristen? Beetje vaag allemaal, wil voor 30 oktober wel de 15% extra cashen. Weet iemand meer?
     
  8. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Het makkelijkste is om de reisapp BZ te bekijken, want de tekst laat zich niet kopiëren. Lissabon en omgeving is normaal heel erg leuk, maar nu even niet. Ik had een reservering voor kerst staan, maar mijn heenvluchten (AF) werden er vorige maand al uitgegooid. Porto en omgeving is ook oranje en de besmettingen lopen momenteel flink op (boven de 4000 p/d).
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    I know, maar ben benieuwd hoe de lokale autoriteiten met de situatie omgaan.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Voor zover ik begrepen heb is het in de regio rond Porto inderdaad in een paar gemeenten waar van 23 oktober tot 29 oktober de mensen verplicht thuis moeten blijven.

    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/portugal/reizen/reisadvies#anker-coronavirus

    Tevens mag er van 30 oktober tot 3 november niet tussen gemeenten gereisd worden. (Enkel noodzakelijke verplaatsingen). Dit in verband met Allerheiligen en om zo reisbewegingen te voorkomen.
    Voor zover ik begrijp zou je dan, als je in Lissabon bent, wel daar de straat gewoon op kunnen alleen Lissabon niet uit.
    Moet waarschijnlijk volgend weekeinde ook net buiten Lissabon zijn, dus ik hou het in de gaten, mijn reis is wel noodzakelijk, althans, voor mijn werkgever, wat mij betreft doen we Portugal niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
     
  11. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Gaat weer lekker he bij de koninklijke. Als de prinsjes niet instemmen met de voorwaarden van de steun/lening dan zitten we mooi met de miles/status/tegoeden.
    Heb altijd gescholden op de AirFrance perikelen maar bij ons is het dus niet anders
     
  12. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    "This is your captain speaking"
    - Fluitconcert

    Is een technisch faillissement eigenlijk makkelijk te realiseren, in de zin van de zaak op papier te laten ploffen, maar alle verplichtingen met uitzondering van die betreffende de piloten weer over te nemen? Kunnen die piloten elkaar in een race naar de bodem bevechten qua arbeidsvoorwaarden om weer aan de bak te komen. Ik denk dat er momenteel namelijk behoorlijk veel meer piloten dan in te vullen banen zijn...
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Wie betaalt, bepaalt. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als de piloten het financiële tekort van KLM zelf crowdfunden, zodat ze helemaal zelf bepalen wat hun salarissen worden en hoe vaak ze met de kids business class kunnen vliegen.
     
    westi, VinceG, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Hoop niet dat het zo ver komt, kan het me eigenlijk ook niet voorstellen maar ja, alles is mogelijk. Als de KLM ( nu 25000 werknemers) bijvoorbeeld albert heyn zou zijn ( 100.000 !!) waren ze al lang failliet en het is denk ik die gepriviligeerde positie die sommige werknemers doet denken dat ze wel heel speciaal en onmisbaar zijn.
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Kabinet laat KLM toch niet failliet gaan. Heeft Wapke eerder gezegd. Ze zijn nog even met de verkiezingen bezig. Weten ze bij KLM ook wel.
     
    Thijsk en beuse242 vinden dit leuk.
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Tsja met die miljardensteun hebben ze de stuurknuppel uit handen gegeven en zijn ze niet longer 'in control'.
    Pijnlijk voor KLM dat FNV en VNV zeggen niet te kunnen voldoen aan de voorwaarden die Hoekstra stelt voor de staatssteun.
    Dit speelt al maanden. Ze grijpen in vergelijking met verschillende andere luchtvaartmaatschappijen minder hard in. Er is nog geen zicht op herstel en voor je het weet moet er nog een ronde komen.

    Failliet laten ze KLM misschien niet gaan. De kosten moesten omlaag en als het zo niet lukt dan zijn massaontslagen ook een optie.
    Wat een ^%Y%$*! tijd
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2020
    Thijsk vindt dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Miles en status blijf je dan bij AF houden. Ik denk en hoop overigens dat er nog wel verder onderhandeld zal worden.
     
    Thijsk, ErwinLansing en beuse242 vinden dit leuk.
  18. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk het ook. Zou er morgen alsnog een akkoord gepresenteerd worden? Vlak voor de aandelen markt weer van start gaat?
     
  19. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Kabinet laat KLM toch niet failliet gaan. Heeft Wapke eerder gezegd. Ze zijn nog even met de verkiezingen bezig. Weten ze bij KLM ook wel.

    Weet ik niet zo zeker... De KLM begint een enorm probleem te worden met de steun voor 5 jaar van 3.4 miljard en een verlies in de eerste 9 maanden dit jaar van 1.6 miljard. Gaat hem niet worden he, daar moeten nog bakken met geld bij. Hoeveel is de KLM aan belastingsteun waard, welke prijs is nog acceptabel? Als de arrogante pilotencub het accoord opblaast is dat dan een politiek kado voor financien? en wat als KLM omvalt is dat een nationale ramp? wie/wat neemt de rol over? Kan er een herstart plaatsvinden als onafhankelijke club? Wat zijn de gevolgen voor AirFrance? Voor Schiphol? Huizenmarkt Amstelveen? Wie neemt de routes over? Europa Ryanair? Intercontinentaal een carrier uit het land van bestemming? Vragen vragen maar geen antwoorden. Hoop dat het met een sisser afloopt.
     
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Precies. Er zitter meerde partijen achter Flying Blue dan alleen KLM, hoewel het wel een van de grootste is. Ik ga er ook van uit dat het veel geblaat en weinig wol zal opleveren, want geen van de partijen is uiteindelijk gebaat bij een faillissement. Maar hoog spel is het wel.
     
    beuse242, Carel1, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina