https://www.ad.nl/binnenland/valse-...-in-omloop-artsen-reageren-geschokt~a049e666/ Kan het zijn dat een lid van dit forum een handeltje is begonnen? Ik meende pas in een ander topic iets gelezen te hebben wat hier sterk op lijkt.
Hoe zit het -over het algemeen- met de reisverzekering wanneer je naar een oranje gebied gaat? Dan heb ik het niet (alleen) over de mogelijk kosten van Covid, maar stel voor, je breekt een been?
Strikt genomen is er bij een negatief reisadvies geen dekking van de reis- of annuleringsverzekering. Sommige verzekeraars bieden wel dekking voor niet-COVID gerelateerde zaken. Check dit bij je verzekeraar. Je zorgverzekeraar betaalt wel voor spoedzorg tot het bedrag wat dezelfde behandeling in Nederland zou kosten, ongeacht reisadvies. Bij sommige zorgverzekeraars is er ook een dekking voor kostprijs als je een aanvullend pakket hebt.
Nee, dat was ik. Ik zag een business opportunity n.a.v. dat topic (aangezien m'n omzet op andere gebieden aardig is teruggelopen). Heb je er een nodig? Laat het me weten. Goede kwaliteit voor een schappelijke prijs. /s
Ik ben recent overgestapt naar Univé precies vanwege het ‘wat als ik een been breek’ verhaal. Die kwam als goedkoopste uit de vergelijking en dekt bij vertrek naar oranje landen alles behalve Covid. Wel zo prettig. Op hun site https://www.unive.nl/calamiteiten/coronavirus kun je verschillende situaties terugvinden over gele/oranje gebieden en gevolgen voor annulering e.d. Dat ligt soms wat ingewikkelder. Interpolis gaf aan dat ik niet meer verzekerd zou zijn, omdat het land waar ik op vakantie was ineens oranje was geworden. Belangrijkste is dat bij Univé medische kosten en alle andere verzekerde onderdelen gewoon verzekerd zijn mocht je vertrekken naar een oranje land. Het kan zijn dat je via één of meerdere creditcards ook al verzekerd bent maar daar moet je even de betreffende voorwaarden voor doorkijken en evt een belletje doen. De maximale reisduur is bij mijn kaarten vaak niet lang genoeg dus vandaar dat ik een aparte reisverzekering ernaast heb.
Allianz dekt alles behalve Covid-19 gerelateerd. Dus als je je telefoon kwijtraakt, been breekt, etc ben je gewoon verzekerd!
Even een ander onderwerp. Ik dacht dat, na de retirement van de geliefde 747's, KLM met de Dreamliner zou gaan vliegen op Curacao. Nu zie ik dat ze dit al een tijdje met de 777 doen en dat de komende maanden ook wel zo houden. Iemand enig idee waarom en of de Dreamliner überhaupt nog ingezet gaat worden op Willemstad?
Ik ben vanochtend geland met de 787-10 uit Curaçao. Verschilt een beetje.. 777-300 heeft 64 stoelen meer dan de dreamliner en volgens mij zit 't 'm daarin.
Ah, zal inderdaad met capaciteit te maken hebben. Ik zit naar vluchten te kijken voor begin volgend jaar, en is allemaal met de 773. Denk dat ze dus aardig wat reizigers verwachten... Jammer, had graag in de Dreamliner willen zitten. Dan maar hopen op een aircraft change. Hoe vol zat jouw toestel ongeveer, kan je dat een beetje schatten?
Zelfde afgelopen week vanuit Amsterdam naar Curacao... En totaal geen aandacht voor de normale klant...
Wat een bizar goede baan heeft het vliegend personeel ook eigenlijk als dit een levensstijl is die je ambieert. Ik zat in het Papagayo hotel op Curacao wat schijnbaar dus ook het crew hotel van de KLM is. 10 uur werken om daarna 2/3 dagen lekker aan het strand te liggen in een prima hotel op kosten van de baas, je kunt het volgens mij slechter treffen. Vrienden/familie vlieg je in voor een sterk gereduceerd tarief (met een beetje geluk zelfs voorin). Moet toegeven dat ik af en toe toch wel wat jaloezie voelde... Ik bied mij bij deze aan bij de KLM tegen 30% minder salaris
Kreeg zojuist weer een mailtje van FB, miles kopen want bonus tot eind dit jaar. Vraag me af, zijn er onder de lezers nu echt mensen die miles kopen?
Ja. Maar geen Flying Blue Miles. De waarde per Flying Blue Mile is laag en de award mogelijkheden binnen het programma matig. Redenen om wel miles bij andere programma's te kopen zijn: - geen transfer mogelijkheid creditcard; - goede award chart; - mogelijkheid kopen voor gunstige prijs per mile en de mogelijkheid om een (veel) betere waarde er voor terug te krijgen.
Nee, ik koop even niets bij KLM, want ze zitten nog steeds op een aanzienlijk bedrag dat ik nog tegoed heb, en dat ik nog steeds niet heb mogen ontvangen. De KLM leg van die reis heb ik ontvangen, maar de aansluiting met een andere airline is nog niet uitbetaald, ondanks dat de gehele boeking door KLM werd ingeboekt en dus de betaling aan KLM werd voldaan. Zelfde geldt trouwens ook voor een aantal stoelen met beenruimte, die zijn ook nog niet gerestitueerd. ( wel om gevraagd dus, voor de goede orde). Heeft iemand wellicht ook ervaring hiermee? Reissom is betaald met AMEX. Heb ik nog opties om zelf iets te forceren?
Vliegtaks wordt toch ingevoerd? Tja alles moet natuurlijk wel gewoon betaald worden! Dan rijd ik maar vanaf Amsterdam naar Düsseldorf en gooi ik mijn tank daar lekker vol met Benzin. Doei!
dat moet je sowieso al doen, want dusseldorf is gewoon een fijnere luchthaven van schiphol, parkeren is er sowieso VEEEL goedkoper, en ik ervaar zelf een kortere doorlooptijd op dusseldorf dan op schiphol. In mijn situatie is het qua reistijd maar 15 min langer naar dusseldorf dan naar schiphol