InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.195
    Trofeepunten:
    483
    Zodra je € 1500,00 hebt betaald met de kaart!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Dan ga ik ze morgen maar even bellen hoe het zit want ik ben er al ruim dubbel overheen. Eigenlijk een beetje bang omdat ik de FB kaart al had... Het zouden 2 aparte producten zijn....
     
  3. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Van de week zelfde gehad. Ze heeft me later over terug gebeld maar had ook te maken met de FB kaart. Ze zien het nu toch als 1 AMEX product ipv eerder gescheiden.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Ok... was er al een beetje bang voor. Ik wacht denk ik even met bellen tot na de 3e maand.
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Februari reis ik naar AUA. Voorheen ging dat steeds met de A330 en koos ik meestal stoel 10A om er zo snel mogelijk uit te zijn. Bij mijn komende reis is het de 777.

    Nu zie ik op de stoelindeling dat er voor Economy comfort nog een rij WBC zit. Vraag me daarom af welke uitgang er gebruikt wordt en of m'n plek op 10A dan wel een goed idee is? Heeft iemand tips?

    Schermafbeelding 2020-12-02 om 18.34.03.png
     
  6. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad. Dus 10C of 10D is misschien net iets sneller ;-)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Geweldig, was even bang dat er een andere uitgang gebruikt zou worden... Terugreis heb ik 10C ;)
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Qua beenruimte is eigenlijk 10K beter, ook als je geen lange benen hebt, want vanaf 10K kan ik zonder mijn medepassagiers te storen voor ze langs en naar de WC.
    Want ik heb de 'afwijking' dat als iedereen slaapt ik dan naar de WC moet en op deze manier hebben mijn 'buren' daar geen last van.

    Je bent zoals aangegeven op deze plekken echt wel als eerste na de Business het toestel uit, ook aan de rechterkant, soms doen ze de linkerkant via de eerste uitgang en de rechterkant via de 2de uitgang meer voorin, afhankelijk van hoe het toestel verbonden is met de terminal.
     
    VinceG en TimH vinden dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    In de A330 was ik altijd als eerste de tent uit... nu bij de 777 ging ik even twijfelen. Volgens mij heeft AUA maar 1 verbinding met het toestel dus die gaat via BC, prima.

    Voor wat betreft beenruimte vind ik deze plek geweldig met mijn 1.70 meter lengte ghehehe:cool:
     
    ppt vindt dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ook met 2 slurven ga je via BC naar buiten, tenzij je via nooduitgang glijdt ;)

    Meestal gaat in elk gang bij rij 6 (gordijntje) een stewardess staan om economy passagiers even tegen te houden tot business passagiers uitgestapt zijn. Qua economy is 10C/D meestal het eerst aan de beurt om uit te stappen, maar als 6C/D traag uitstappen kan 10 G/H net zo goed eerder zijn. Je praat over seconden, echte tijdwinst zit 'm in het nemen van de goede rij bij immigratie en de juiste documenten in je hand hebben.
     
    Tim82 en Ruut vinden dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Als het, zoals ik hoopte, via rij 6 gaat praat je inderdaad over seconden. Ik was even bang dat er halverwege in economy een deur zou worden geopend. In dat geval had rij 10 dus geen nut. Op de stoelindeling leek het erop dat er geen 'echte' doorgang was tussen WBC en Economy. Bedankt voor je reactie :rolleyes:
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat is overigens wel terechte angst, als ze halverwege economy een deur openen op de 777 ;)

    upload_2020-12-3_18-17-15.png

     
  13. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    En misschien is er nog een leuke upgrade mogelijk tijdens de checkin. Ga je dan voor rij 1 of rij 5/6...;-)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.114
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Ghehe... dat eerder op de terugreis want nachtvlucht. Vroegen ze de vorige keer 699euries voor en miles deed het toen niet. Vriendelijk voor bedankt.
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Heeft iemand recentelijk nog naar Toronto gevlogen met KLM? Zijn deze vluchten vol?
    Mijn werkgever wil dat ik in Januari ga, maar ik wil een argument hebben om WBC te vliegen.
     
  16. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    En wat is je argument dan? Er zitten andere mensen naast mij?
     
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Dat is exact het argument welke ik de afgelopen tijd bij mijn werkgever heb gebruikt. Die vond het wel een goed argument.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ongeveer 100 man in totaal. Een kennis vliegt voor KLM op de 777 en even nagevraagd wat zijn ervaringen zijn, zelfde geldt voor Sao Paulo zei ie.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik vind het een erg belangrijk argument. In WBC is de kans dat je elkaar aanraakt uitermate klein. In eco is die kans groot. Zeker als ik zie hoe vol KLM de toestellen propt. Ik kwam gisteravond terug uit Barcelona en het toestel zat ramvol. Ik zag het al aankomen en heb geupgrade naar BC. Heb je in ieder geval een beetje personal space.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Hoewel ik persoonlijk geen enkele angst heb voor Corona, (ik ben ook regelmatig bij de grens tussen Turkije en Syrië), moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook niet kon waarderen dat men opeens 2 mensen in Economy Comfort naast mij zetten die graag naast elkaar wilde zitten. (Dus ergens in het achterhoofd zit toch dat niet direct iemand naast je natuurlijk beter is).
    Nu ben ik assertief genoeg en begreep men dat ik dit zeer zeker niet ging waarderen en werd een passende oplossing bedacht.

    Als het noodzakelijk is dat je ergens moet zijn en je hebt klantcontact dan is het voor de werkgever ook wel handig om er alles aan te doen dat zijn personeel zo min mogelijk risico loopt, dan kan dat zeker een valide argument zijn, zeker ook met het oog dat zijn werknemer niet de klant besmet.
     
    VinceG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina