Ik kan me niet anders voorstellen. De piloten zullen een beetje inbinden, de kamer zal wel wat water bij de wijn doen en dan kan iedereen het als een overwinning verkopen
Hmm. Ik heb wel eens nagedacht wat er zou gebeuren met Flying Blue als (a) KLM wordt opgeheven of (b) KLM en Air France uit elkaar gaan. Het zou een lastige keuze worden als ik moest kiezen tussen (1) lid blijven bij KLM of (2) lid worden bij Air France. Wat zouden jullie doen?
Als KLM wegvalt zie ik persoonlijk geen reden om bij Skyteam/AF te blijven. Denk dat ik dan voor Oneworld/BA zal kiezen.
Als KLM en AF uit elkaar zouden gaan, maar wel lid blijven van Skyteam verandert er niet zoveel. In dat geval zou ik voor KLM kiezen.
een statusmatch aanvragen bij Delta , en voor m'n europese meuk BA/OW. zijn vaak paar tientjes goedkoper op mijn routes en het "EBC" van BA is net iets beter dan dat van AF/KL
Denk dat ik dan toch ook voor KLM kies. Qua statusvoordelen op Europese vluchten heb ik daar meer aan. Ik dacht aan Air France omdat die vaker goede promo awards hebben. Technisch ben ik long-haul al over naar BA/AA/OW, puur voor de earnings. Voor long-haul business class is meer RDM wel veel belangrijker voor mij. Maar ik vind het revenue-based Flying Blue programma ook niet zo slecht voor Europese vluchten. Voor USA-vluchten kun je evengoed nog met KLM in C vliegen met redelijke earnings als je op DL-vluchtnummers boekt. Al met al valt het nog best mee nadat Flying Blue revenue-based is geworden. Maar ja, als je bij de concurrentie bij *A kijkt, een LH P-klasse vlucht levert maar 100% RDM als je het bij UA crediteert... ervan uitgaande dat je geen status hebt. Betere opties zijn er ook (SQ) maar dan vervallen je punten na een aantal jaar...
Ik wilde voor dit weekend een parkeerplaats op Schiphol reserveren... Volgensmij gaat hier iets mis heb het nog nooit zo goedkoop gezien. Heb het in ieder geval maar gelijk betaald en geboekt...
Keurige prijs inderdaad! Mijn parkeer-travel-hack: P&R Nieuw Vennep. Eerste dag gratis. Tweede dag: €1,35, derde dag ook €1,35. Pas vanaf dag 4 ga je per uur betalen (€ 2,42). Slechts tien minuutjes met de trein. Ideaal voor (lange) weekendjes weg dus!
Precies, zo lang beide Skyteam zijn, zal het wel mee vallen. Ik vlieg meer KLM dan AF, dus de keus is makkelijk. Anders is de optie natuurlijk nog altijd om over te stappen op SAS nu ik naast de hub in Kopenhagen woon. Het aantal directe vluchten is een voordeel, maar de service en het Eurobonus programma lopen ver achter KL/AF en FB.
Ok vraagje. Ik heb een aanvraag voor werk in Dubai met nye en dat ben ik nu aan het overwegen. Directe vlucht met EK is gewoon erg duur en kan niet alles declareren. Indirect (bijvoorbeeld met LH of TK) is meer dan de helft goedkoper. Dat wil zeggen overstap (maakt me nog niet heel veel uit) maar vooral ook wel het dilemma over hoe dit aan te pakken. Ik weet bijvoorbeeld dat een PCR test op de heenweg verplicht is, maar op de terugweg niet. TENZIJ ik wellicht via (bijvoorbeeld) Frankfurt vlieg? Kan iemand me daarin helpen?
Allereerst dit is natuurlijk een zeer actueel onderwerp en regels veranderen dagelijks. Volgens deze website van Emirates heb je een test nodig bij aankomst in Dubai en kun je er een nodig hebben bij vertrek naar een land welke hier om vraagt. In jou voorbeeld reis je via Frankfurt en vlieg je dus vanuit Duitsland. Duitsland vereist een test voor aankomende reizigers uit risicogebieden maar heeft een uitzondering voor TRANSFER passagiers. Je kunt dus zonder test terug naar NL. (uiteraard wel de 10 dagen quarantaine advies vanwege risicoland UAE) Last but not least check altijd de lokale regels op de site van Buitenlandse zaken. En ook hier weer verandering kan altijd plaats vinden.
Heeft iedereen hier eigenlijk al kunnen lachen om Twan "zeg 't maar, links of rechtsaf?" Huijs? https://twitter.com/Buitenhoftv/status/1321169622792572930?s=20
Dank voor de link, had dat gemist. Gewoon beschamend... Ben wel blij dat hij Y vliegt, want uiteindelijk betaalt de belastingbetaler zijn ticket. Dan inderdaad maar lekker achterin het vliegtuig. En als er zo weinig mensen in die kist zitten (zo te zien een 777), kun je met 4 midden-stoelen ook gewoon platliggen.
Haha wat een idioot! Geniaal. Van bronnen heb ik vernomen dat iedereen bij de NPO met een lengte onder de 1,80 economy vliegt.
Duidelijk geen frequent flyer. Hij had moeten zeggen 'goedemorgen collega, hier is een zak drop'. Technisch gezien inmiddels nog waar ook, dat van die collega.
Iemand enig idee hoe met het volgende omgegaan zal worden? 3 nov: Het coronavirus is in Nederland en veel andere landen nog niet onder controle. Blijf deze winter daarom zo veel mogelijk thuis. Maak en boek geen reizen naar het buitenland, tenzij strikt noodzakelijk Zouden ze gaan controleren op Schiphol, of blijft het net als de thuis quarantaine een "dringend advies"?
3 nov: Het coronavirus is in Nederland en veel andere landen nog niet onder controle. Blijf deze winter daarom zo veel mogelijk thuis. Maak en boek geen reizen naar het buitenland, tenzij strikt noodzakelijk Zouden ze gaan controleren op Schiphol, of blijft het net als de thuis quarantaine een "dringend advies"? Lijkt me niet zo moeilijk toch? Als je voor je werk of voor een noodgeval naar het buitenland moet ga je. Voor de rest blijf je gewoon lekker thuis en neem je je verantwoordelijkheid. Daar is toch geen Polizei voor nodig om je daar op te wijzen?
Op Rijksoverheid.nl kun je alles vinden. In het document ‘Factsheet Reizen in Coronatijd’ staat het volgende: “De reisadviezen zijn niet bindend. Het blijft de verantwoordelijkheid van uzelf en van de reisorganisatie om een reis wel of niet te laten doorgaan.”