InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Naar mijn ervaring is KLM erg coulant als het gaat om wijzigingen van de reisdatum, zeker als er ook annuleringen of wijzigingen van de oorspronkelijk geboekte vluchten zijn geweest.

Als je meer wilt wijzigen, dan volgt meestal wel een nieuwe tariefberekening. Ik had HEL-AMS-DXB-AMS-HEL geboekt staan en wou vanwege de beperkingen in Finland de vluchten van en naar HEL laten vervallen. Door de wijziging van vertrekpunt moest er een nieuwe tariefberekening komen. Deze was dusdanig dat we de tickets hebben geannuleerd.

Zoals al gezegd, gewoon even bellen met KLM. Als je al concreet nieuwe data weet, dan kunnen ze het meestal direct aan de telefoon voor je regelen.

2. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    lloydje33, Sandor en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Als je naar Italië gaat moet je een negatieve COVID PCR regelen of binnen 48 uur een test afnemen in Italië. Nou vroeg ik me af of ik, als ik minder dan 48 uur in Italië blijf, kan voorkomen om een test af te nemen daar.
    Ik word voor mijn werk bijna wekelijks getest, maar ik krijg daar geen “verklaring” van.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik vlieg vrijdag naar FLR en op de airport kun je je niet laten testen. Volgens de ambassade moet je een non-covidverklaring kunnen overleggen, ook voor een short-stay.

Echter volgens de Toscaanse GGD hoeft dit niet als je voor werk kort in het land bent. Je dient je dan hier te registeren:
    https://www.prevenzionecollettiva.toscana.it/welcome/pages/segnalazione_estero.html

Ik heb het formulier ingevuld, bevestiging en de mail (screenshot) van de GGD uitgeprint. Ben benieuwd vrijdag.

Bijgevoegde bestanden:

• ggdI.PNG
      ggdI.PNG
      Bestandsgrootte:
      40,1 KB
      Weergaven:
      28
    Laatst bewerkt: 20 okt 2020
    Javadest vindt dit leuk.
  5. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben benieuwd naar je ervaring, ik zit in dezelfde situatie dat ik me niet kan laten testen op het vliegveld bij aankomst.

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik verblijf 46uur in Italië... Je kan je natuurlijk in NL laten testen met non-covid verklaring maar dat kost dan minimaal 125 euries. Vind ik teveel van het goede voor 2 dagen FLR. Daarnaast de betrouwbaarheid van de PCR-test...

Laat je weten of ik het land binnen mocht.

7. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Moet kunnen toch, dit zegt KLM:

• Passengers who have visited or transited through Belgium, Czechia, France, Netherlands, Spain or the United Kingdom in the past 14 days are required to present a negative result of a molecular or antigenic test for Covid-19 taken within 72 hours prior to arrival in Italy before boarding.

Passengers not holding a negative test result will be required to undergo a molecular or antigenic test within 48 hours after arriving in Italy. They must quarantine until the test result is out. This does not apply to passengers travelling for business or passengers who will stay in Italy for less than 48 hours.

Ruut vindt dit leuk.
  8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik neem aan dat de test door een erkend laboratorium gedaan wordt? Die moeten gewoon een verklaring af kunnen geven. Zeker als dit een commerciële partij is.

Ik vlieg zondagavond naar BLQ en doe zaterdagochtend een test. Zaterdagavond uitslag met verklaring. Kost wel eur 149,- Maar dat betaald de werkgever gewoon.

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Had geprint formulier voor short stay bij me maar op FLR werd geen non-covid gevraagd, paspoort, hoeveel dagen blijf je en ik stond buiten. Ging echt heel relaxed. Nu even genieten van een wijntje in het hotel

Bijgevoegde bestanden:

beuse242, Carel1, Javadest en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Voor wie binnenkort naar KRK gaat.... ik kreeg zojuist bericht dat ze per ingang morgen op code rood is gezet... dat betekent alle cafés en restaurant ook voorlopig dicht zijn. Net als hier
    dus alleen afhalen.

Ik ga morgen voor een weekendje heen.... omdat ik vorige maand tijdens mijn weekendje daar iets besteld heb voor mijn kat en die bestelling is inmiddels in Krakau ontvangen zet ik deze trip wel gewoon door... tis maar voor een kort weekendje.

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ja, saaie boel hier in Polen op het moment. En dan als ker op de taart ook nog 10 dagen quarantaine als je thuis komt.

12. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Morgen met de eerste vlucht van de KLM City(s)hopper van AMS - Poznan. Nog over na gedacht het niet te doen, maar hier in NL is ook niets te beleven en daar kan ik tenminste nog Perogies doen bij thuisbezorgd.PL

MVA20, Grouchy, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ze vallen er voor het ziekenhuis dood neer in Polen, maar jij gaat lekker de toerist uithangen in een land dat oranje is. Wees maar trots op jezelf.

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    tsja, als het je droom is pierogi te eten....
    bestel ze dan wel bij pyszne.pl, thuisbezorgd kennen ze niet ;)

15. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Iemand die klaagt dat mensen vliegen op een forum voor veel vliegers...

Overigens heb ik me eigen bedrijf in Polen, dus het is niet zonder reden.

MoonJ, MVA20, MrEhrmantraut en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ja want veelvliegen ontslaat je van elke verantwoordelijkheid of gezond verstand. Blijf lekker daar, zou ik zeggen.

17. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    I'm heb anders nog wel een goed recept voor je. Kun je ze zelf maken. ;)

Thijsk vindt dit leuk.
  18. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Kijk daar heb ik wat aan! Tips voor vulling zijn ook welkom.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ze hebben hier ubereats hoor ;). voor mij, het blijf een goed thuis gevoel hier. Wel druk overal politie’s en politie auto’s in centrum gisteravond.

20. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Je hoeft je niet te verantwoorden hoor...
    als een mens enkel zich bezig houdt met z’n eigen spiegeltje zouden er geen oorlogen zijn.

MrEhrmantraut, Thijsk, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina