InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag weer een keertje ICA in business naar Curaçao was prima te doen en best lekker eten!

Bijgevoegde bestanden:

Rem76, MoonJ, beuse242 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Goed om te zien dat de catering weer richting het oude niveau gaat. De coq au vin is overigens best lekker, mijn persoonlijke WBC favoriet. Gaat goed met een glaasje champagne.

beuse242, ppt en Carel1 vinden dit leuk.
  3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Pre-departure drinks zijn ook weer terug ICA, afgelopen zondag nog niet, vandaag wel.

beuse242, Miya en MVA20 vinden dit leuk.
  4. Okeww

Okeww Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Schiphol overweegt weer om er klein Schiphol van te maken, H, G, F, en B pieren dicht....

5. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Terug vanaf Curaçao ook weer redelijk richting oude niveau! Alleen jammer dat er maar 1 soort wijn is uit kleine flesjes. En alles zit verpakt.

Ook voor de 1e keer in de 787-10, heel chill en mega goed geslapen!

Bijgevoegde bestanden:

MoonJ, beuse242, michiel1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ook ik heb me weer goed vermaakt onderweg naar Zweden! Er was op de heenweg maar 1 rij business en de purser had er overduidelijk zin in. "Champagne is lekker vooraf, ik zou witte wijn nemen bij het eten en na afloop koffie en rode wijn".

Bijgevoegde bestanden:

MoonJ, lloydje33, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Cabin crew in C bij AF kan beide kanten op: van net niet onbeschoft tot heel vriendelijk en behulpzaam. Ik heb beiden meegemaakt. Jij zat duidelijk aan de goede kant deze reis. Proost!

lloydje33, Carel1 en beuse242 vinden dit leuk.
  8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Moet jou nog verteld worden wat voor een corrupte boel de WHO is en je van hun 'bevindingen' en 'onderzoeken' echt niks aan moet nemen? De historie over hoe de huidige director-general op zijn plaats terecht is gekomen daar zegt al genoeg.

Ik ben blij dat het RIVM niet klakkeloos overneemt wat het WHO opdraagt/adviseert. Als mondkapjes daadwerkelijk effectief zijn, dan ben ik benieuwd naar jouw uitleg waarom het in Frankrijk, Duitsland, Belgie, Spanje, USA en nog tig andere landen waar je het verplicht bent overal te dragen, nog steeds enorm uit de hand loopt met besmettingen en doden. Ook gaat het gebruik van mondkapjes in het openbaar mensen veiliger laten voelen waardoor ze het afstand houden minder zullen doen, welke veel belangrijker is dan een onderkin-verstopper.

De filters in niet-medische mondkapjes, of beter gezegd door het gebrek aan filters in niet-medische mondkapjes (zowel single-use als stof) houden vrijwel geen deeltjes tegen. Zelfs ffp / CE gemarkeerde medische mondkapjes houden niet 100% tegen en zijn gemaakt om deeltjes tegen te houden die groter zijn dan het gemiddeld Covid-19 deeltje. Maar vooral niet-medische mondkapjes (die altijd van lage kwaliteit zijn) vergeleken met ffp's houden geen virusdeeltjes tegen. Grotere druppels van hoest en niezen komen erin vast te zitten waarna de virus particles zich alsnog makkelijk er door heen wurmen.

De WHO zegt zelf ook dat als maskers niet goed gedragen worden en op de juiste manier worden op en afgezet, ze juist een bron van infectie kunnen zijn. En we weten allemaal dat 99% van de Nederlanders geen idee hebben hoe ze 'juist' een mondkapje moeten opzetten, afzetten en vervangen. Of beter gezegd: 99% van de wereldbevolking.

Geschreven door yours truly, die universitair niveau biologie heeft gehad waar virologie een groot onderdeel van is. Hopelijk telt dat wel iets, ondanks dat ik niet bij de WHO werk...

westi, chawa en Ozzietukker vinden dit leuk.
  9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ja, een Zwits bedrijf had inderdaad een erg hoopvolle met een accuracy die 1,5x zo hoog ligt als de PCR (die feitelijk ook weinig betekent). Mini bloedprikje met een soort zwangerschapstest uitslag. 1 streepje = N, 2 = P en binnen 15min deze uitslag. Zou mooi zijn, echter zien ze nu al een drastisch tekort aan zulke tests aankomen. Dat wordt vechten tussen overheden, en tussen bedrijven die dit willen opkopen. Toch zet ik mijn hopes eerder op deze sneltesten dan een vaccin.

10. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Wat doen jullie met de amenity kits die jullie krijgen tijdens de vlucht...? En herkennen jullie van welke airlines de kits zijn van de foto? 6F32BF85-AEB8-46D8-BCA8-02D6E0A9E039.jpeg

MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Achterlaten.

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bewaren.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  13. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Hulde aan Hotels.com (=expedia). Dinsdag drie non-refundable hotels op Hawaii geannuleerd, vrijdag m’n geld terug op Amex.

14. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Bewaren. Mijn dochtertje vindt ze enig.

15. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg binnenkort met Transavia naar Faro. Ik las in een ouder artikel op deze site dat FB'ers op vluchtnummers tussen HV5000 en 6000 wel loungetoegang zouden kunnen hebben, maar kan hier nergens een bevestiging van vinden. Ik vrees dus van niet, maar kan iemand duidelijkheid verschaffen?

16. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Dat is niet meer van toepassing.

17. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb ze laatst bijna allemaal weggedaan. Ik heb er twee bewaard als "reserve toilettas".

18. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Bewaren, en hergebruiken.

Carel1 vindt dit leuk.
  19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956