InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Als je uit een hoog risico gebied komt (wat Rotterdam is) dan moet je of een bewijs van negatieve test hebben of je ter plekke laten testen. Is volgens mij een eis en niet een advies.

2. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    zou dat ook gelden als je naar DUS airport gaat met de trein?

3. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ja, Duitsers maken geen grappen.

MoonJ, FlyingDutch, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    pppfff, ik zou morgen met de trein gaan naar DUS, dan gaat het dus niet door.

5. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Gelden de regels eigenlijk wel als je op doorreis bent naar een ander land. Vind de tekst in de Reisapp van Buitenlandse Zaken niet helemaal helder....

Lees je dit als kom je uit NH of ZH en je bent op doorreis, of lees je dit als andere provincies en ben je op doorreis....

Duitsers maken idd geen grappen, dus zal wel strikt uitgelegd worden....

6. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Zoals in het lees is doorreis geen enkel probleem. Alleen als je in Duitsland blijft en uit Holland komt ben je de klos.

7. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Je kan de laatste informatie vinden op
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Tests.html

En de volledige regeling
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ...ung_Testpflicht_en.pdf?__blob=publicationFile

Als je op doorreis bent gelden de regels niet

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Gisteravond in het RTL nieuws werd op Berlijn Tegel de vlucht uit Amsterdam opgewacht. Geen enkele controle, mensen stonden voor niks klaar met hun ingevulde gezondheidsformulieren en moesten zelf op zoek naar de teststraat, waarbij gewoon doorlopen de veel makkelijker optie was (wat een groot deel dan ook deed). Er lijkt dus sprake van grote willekeur, maar je moet je wel realiseren dat overtreding van de regels in Duitsland wel flink gesanctioneerd kan worden. Het blijft dus een gok, maar wel één die vervelend uit kan pakken. Ik heb nu ook een verhaal gelezen over hotelpersoneel dat woonplaatsen ging opzoeken en vervolgens de overnachting weigerde, dus het is maar net hoe eng degene waarmee je te maken krijgt wil doen.

9. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    ik las ergens bij overtreding een boete kan oplopen van €500 tot €25.000. maar ik kan het goed voorstellen dat mensen doorlopen en formulier ook voor nope ingevuld. Dat heb ik ook zelf ervaren een paar weken geleden...... medewerkers op luchthaven en vliegtuigmaatschapijen raken in de war door onduidelijke regel of protocollen. Dit zie je overal...ook scholen of bedrijven precies hetzelfde.

10. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    dank je wel. Heel jammer, het was voor me onduidelijk of met een treinreis ook als doorreis wordt gezien....dat omdat een overstap maakt in Duisburg naar Luchthaven. ik heb voor zekerheid gisteren toch maar een enkeltje KLM naar Dus geboekt. Mijn trein ticket heb ik zo gelaten als no show.
    Overigens lounge 25 is lekker rustig.

11. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Niet alleen onduidelijke regels en protocollen, die veranderen ook van dag tot dag. Ik blijf lekker thuis, ook al mag ik ergens de grens over, heb ik geen idee of ik weer naar huis mag daarna.

12. LeidenHub

LeidenHub Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind het eigenlijk vooral irritant dat studenten en anderen zich niks aantrekken van de corona-regels ("voor mij is het risico niet zo groot en ik wil gewoon naar een feestje") en dat de overheid de regels niet streng genoeg handhaaft ("als de IC maar niet overloopt"). De regels die er waren (eigenlijk mag bijna alles, als je maar 1,5 meter afstand houdt) werkten goed genoeg om de besmettingen drastisch naar beneden te brengen (circa 500/week in juli).

Door zowel gebrek als naleving als handhaving van de regels zijn er nu allerhande reisbeperkingen met de nodige economische schade. Ik ben zelf woensdagochtend aangekomen in het VK voor drie jaar, en ben nu op een boerderij in quarantaine. Als iedereen zich aan de regels had gehouden en de regels zouden worden gehandhaafd was Holland nu niet rood voor Belgie, Duitsland en Denemarken.

13. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ik ben furieus richting iedereen die zich geen snars aantrekt van de 1,5m regel en alle andere sociaal wenselijke regels. Jeugd, ouderen, en al die flapdrollen die “vrijheid willen”.
    You had one job.... 1,5m afstand houden.

Nu andere landen ons niet binnen laten is er sprake van extra isolatie. Precies dat wat we moesten voorkomen. Los van het feit dat er nu weer meer zieken erbij komen gaat onze economie een extra opdoffer krijgen. Alleen al in ons bedrijf kunnen 10tallen mensen nu niet meer reizen voor zaken terwijl net alles weer langzaamaan verbeterde.

Ik hoop dat alle landen snel met PCR tests gaan werken. Zodat de mensen met verstand wel kunnen blijven reizen, sluit me er graag thuis voor op om de rest te ontwijken.

VinceG, Bjorn en LeidenHub vinden dit leuk.
  14. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ach, het gaat hier net zo slecht en Denemarken is ook rood voor Nederland. Sinds gisteren ook het eerste uitgaansverbod voor een bepaald plein met veel cafés/restaurants. Je wil dit land toch niet binnen? :)
    Over een uur komt onze premierminister met een persconferentie. Verwachtingen zijn weer een totale lock down, in elk geval van Kopenhagen en andere grote steden.

15. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Inderdaad. Tja...WHO, die heeft naar eigen goed dunk de definitie van pandemie veranderd. Is haast voor niemand meer te volgen.
    Het maakt reizen niet zo leuk meer( misschien is dat ook de bedoeling, de bedoeling van strategie is toch in eigen land blijven en in eigen land zoveel mogelijk geld uitgeven dmv vakantie in eigen land, uitstapje, uit eten, van alles kopen allemaal in eigen land. Zo maakt de schade voor de overheid een stuk lichter).
    Ik ga volgende maand met dochterlief nog een keer weekendje Krakau (als die nog code geel is tzt).
    Daarna heb ik het voor gezien, dit is niet leuk meer, Als je al naar de burenlanden niet meer kan...pppfff ik wacht liever af tot dit gedoe voorbij is.

in DUS is niet anders dan een paar weken geleden. Je hoort dezelfde een bandje die roepen voor gratis test als je uit risico gebied vandaan komt. Er is niemand die het controleerde, niemand die iets vraagt, ook geen formulieren. misschien moet dat allemaal nog komen

16. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Misschien informeren of ze je gebruikersnaam kunnen aanpassen.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Net in Duitsland gearriveerd. Noch aan de grens, noch bij het hotel vragen/problemen gehad.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  18. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Droeg je een buiktasje en lederhosen? Herr Sandor? :D

19. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Tatsächlich. Ich hatte auch einen Hefe in der einen und eine Wurst in der anderen Hand.

FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Maar alle gekheid op een stokje. Ik was al een week in de Elzas en vond het een beetje onzinnig om m'n vakantie hiervoor af te breken.

Deel Deze Pagina