Ik raak eind van de maand 300 XP kwijt en weet nu wel bijna zeker dat ik in november niet roichting Azie ga. Dat scheelt mij dus ruim 100 XP, dus die moet ik op een andere manier aanvullen. Die dubbele XP binnen Europa helpen wel wat, maar weet niet of het genoeg is.
Als je al ticket hebt, omboeken in Biz en via CDG. Heb je makkelijk 120xp in de pocket en kun je ook nog van de champi genieten
Ik heb komend weekend een vlucht naar Berlijn staan met overstap op CDG en krijg dit bericht van Air France: AIR FRANCE informs you : The autorities of Germany had just issued new restrictive conditions to entry the country. A PCR test will be carried out on arrival and a quarantine could be imposed on you pending the results. Thank you for your understanding. Weet iemand hoe dit precies zit? Ik heb alleen een overstap op Parijs en ga niet de stad in.
Je zorgverzekering dekt alleen de kosten volgens de DBC codes in Nederland. Dus alles wat daar bovenop is komt voor rekening van een extra verzekering zoals de reisverzekering. Ik maak me er geen zorgen over, maar het geeft wel een fijner gevoel om gewoon verzekerd op reis te gaan. Mijn reisverzekering zegt expliciet dat als ik zelf beslis naar oranje gebied af te reizen dat mijn reisverzekering op geen enkel punt gedekt is. Zeker als ik voor mijn werk moet neem ik dat risico niet. Gelukkig is het nu geregeld en dekt de bedrijfsverzekering het wel.
Zou vreemd zijn als dit ook geldt voor je overstap. Maar, zou het alsnog voor de zekerheid even navragen.
Hoe het voor Duitsland precies zit weet ik (is vast een overheidswebsite over) maar ik weet dat voor het VK het wel zo is dat een overstap geldt als reden om in quarantaine te moeten. Dus als je vliegt vanuit een land waarbij je niet in quarantaine hoeft in het VK (voorbeeld: Nieuw-Zeeland) met een overstap in een land waar je wel in quarantaine moet (voorbeeld: Nederland) dan geldt de overstap als reden dat je toch in quarantaine moet.
Het hangt er vanaf of je ook een corporate reisverzekering hebt. Ik heb overleg gehad hierover met AON en zij geven aan dat je wel verzekerd bent mits je organisatie de noodzaak van een reis naar een oranje gebied kan motiveren. Dus als het moet en jouw bedrijf kan het motiveren, dan dekt de verzekering gewoon.
Ja klopt. Heb het met mijn werkgever erover gehad en zij dekken gewoon als je afreist naar een oranje gebied. Voor hun geld alleen code rood (oorlog etc) om de reis niet te dekken.
Hoe is de aankomst gegaan in Berlijn na de transfer op CDG? Over 2 weken heb ik dezelfde route in de planning.
Dit is wat je dan in het vliegtuig krijgt. ik ben vanochtend in DUS aangekomen en straks weer terug naar AMS. Airport heel erg rustig, beetje spook airport nog, er zijn maar 2 winkeltje open en een koffie tent, de rest zijn dicht. na aankomst ben ik de centrum ingegaan, niets geen controle, geen testen of zo. Dat is alleen als je uit een risico gebied komt. veel vrienden van me waren afgelopen weekend naar Berlijn, ook geen testen of wat dan ook. trouwens... wat staan er toch veel Cityhopper van KLM geparkeerd op Schiphol. Wel mooi om te zien vind ik zo’n kleintje.
Het ging heel relaxed, niks geks. Alleen een formulier invullen in het vliegtuig waarop stond dat je een test moest doen. Ik heb daarop nog extra geschreven dat het een transfer was en daardoor niet nodig is dus ik denk dat het zo in orde is. Op de Airport niks van controle.
Ik ben teruggekomen uit Kroatië vorige week voor werk. Zit zelf met doorlopende reisverzekering bij FBTO maar die vergoeden helemaal niks bij reizen naar Oranje gebieden. Even Allianz gebeld voor een kort-op-reis verzekering en voor een tientje alles voor een week verzekerd. Volledig medische kosten etc. etc. Enige waar je bij hen niet verzekerd voor bent zijn Corona gerelateerde kosten, wat ik logisch vind. Maar als je je been breekt, brengen ze je gewoon naar huis.
Jij denkt dus wel dat als je AMS - CUR en CUR - PTY - AMS boekt, en voor je trip al blijkt dat je PTY niet inkomt, ze je kosteloos omboeken naar 1 v/d 2 rechtstreekse CUR - AMS? Ik zit te kijken voor Januari namelijk en deze schelen ook dik 1.000,- als je inbound op PTY boekt. Jammer dat de prijzen onder de 2.000,- verdwenen zijn. Meen vorig jaar elke maand wel een tarief voor +- 1,700 te zien (en dan beide rechtstreeks). Nu is elke maand 2.000 minimum en dat is nog incl. inbound via PTY ook.
Zijn mondkapjes op Schiphol nu overal verplicht? Of nog steeds alleen bij check-in, security en boarding? Las er wat over op internet maar sommige bronnen melden dat het alleen een advies is, geen verplichting.