Dat geldt net zo zeer voor Duitsland (wellicht nog wel meer). Op het moment dat je daar een aantal besmettingen eruit haalt die geen nieuwe infecties veroorzaken dan is Nederland daar zeker bij gebaat. Eventueel negatief kan zijn dat mensen bij een negatief resultaat niet de 10 dagen (is inmiddels in NL verlaagt) in quarantaine gaan en dan eventueel toch besmettelijk blijken te zijn. Echter als ik in mijn omgeving kijk en wat ik lees op internet gaat vrijwel niemand in (volledige) zelf quartaine na een reis
Als jij een een risicogebied komt ben je verplicht je te laten testen. Doe je het niet kun je een hoge boete krijgen. Het is wel eigen verantwoordelijkheid om naar de testlocatie op het vliegveld te lopen.
Herkomst vlucht zal er wel wat mee te maken hebben. Weeze, Duitsland: verplicht getest worden voor heel het vliegtuig na aankomst vanuit Mallorca. 2 dagen later volgt dan de uitslag van je SARS-CoV-2-PCR test.
Inmiddels delen ze bij KLM minizakjes ontsmettende smurrie uit tijdens de vlucht. Vond het raar, dacht dat er pepermuntjes in zaten, ha. Die deelden ze in de goeie ouwe tijd uit op NWA vluchten...
Bij boarding in DUS vanochtend kregen mensen met gemaakt mondkapjes een andere(medisch) mondkapje. Terecht vind ik, ook veel beter. In AMS bij boarding naar KRK krijgen iedereen een gezondheidsformulier, invullen en tijdens boarding werden die terug gevraagd. Waardeloos, kan mijn phone niet opladen. Klein vliegtuig werd het net gezegd, omdat ook geen video is enzo zegt zij. Beetje onzin, bij AirFrance zonet uit Dusseldorp en ook uit Parijs een klein vliegtuig maar kon toch mijn earphone opladen. Overigens...bij Airfrance werden drinken naar keuze geserveerd. En bij KLM werden alleen een fles water aangereikt. te pas en te onpas worden of zo makkelijk op ‘Corona’ geschoven als reden. logisch na denken is zoekt geraakt sinds die Corona gekte, lijkt er op.
Ik kreeg vorige week route WAW-AMS-WAW met KLC (dus ook Embraer) een gewone maaltijdbox + keuze uit drinken. Volledige willekeur dus. Aan boord krijg je nog een formulier voor de Poolse autoriteiten
Ik las dat AF alleen chirurgische mondkapjes accepteert. Kan iemand mij vertellen wat dat in de praktijk betekent? En wat is de Franse definitie van een chirurgisch mondkapje?
yep naar KRK ook maaltijdsalade box en keuze drinken. en idd ook een formulier, zowel op Schiphol als tijdens de vlucht naar KRK. Maar in KRK zelf, helemaal geen strenge regeling. Gelukkig op straat ook geen mondkapje enzo
Zijn er hier nog mensen die gewoon zakelijk naar oranje gebieden reizen? Hoe doe je dat met reisverzekering? Ik had komende weken wat klussen in Spanje en Frankrijk staan en das nu dus ineens Oranje. Mijn eigen reisverzekering zegt gewoon dat ik niet verzekerd ben, dus dat risico ga ik niet nemen.
Ik heb z’n vermoeden dat ze ook binnenkort Overal op oranje zet. En wellicht kan dat ook t/m maart zal duren. ze hebben in mei/juni al gezegd dat de virus rond half augustus terug zullen komen, ja, ja de overheid hebben kennelijk een ‘glazen bol’ he he. Hele wereld doen er ook aan mee, ongelooflijk. voor degene die een XP run willen doen, zou ik als ik jou was niet al te lang mee wachten.
ik ben in juni naar Istanbul geweest, daar was ook oranje. Ik was gewoon gegaan, niet druk overgemaakt over verzekering en zo. Als het om zorgverzekering gaat, je bent en blijft verzekerd waar je ook bent. Ik las wel dat men bij terugkomst in quarantine moesten. Maar op Schiphol aangekomen, niets gehoord en niets en niemand die er iets over zeg.
Mijn reisverzekering (en eigenlijk de meeste voor zover ik weet) dekt de gewone ziektekosten overigens wel. Ik ontkom er echt niet aan om naar oranje gebieden te reizen. Eventueel moet in sommige landen, zoals Oekraïne, een extra reisverzekering worden afgesloten voor Corona met lokale dekking. Ik maak mij trouwens niet zo zeer zorgen over een reisverzekering, ik maak mij meer zorgen over beleid van regeringen op bestemmingen met opeens extra eisen bij binnenkomst of het opeens sluiten van luchthavens, dat soort zaken zie ik wel aankomen en niet overal kan je heel makkelijk terug.
reisverzekering dekt niet je ziektekosten... die declareert het weer terug van je zorgverzekering. Zolang als het nog oranje is gaat het volgens mij nog wel. Bij onverwacht rood dan is het pas vervelend, het regelen dat je terug moet.
XP runs zijn voor vrijwel niemand nodig aangezien je XP's worden aangevuld zodat je je huidige status behoudt. Daarnaast lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat alles op oranje gezet wordt en speculatie daarover zonder bron is nogal nutteloos
XP's worden toch niet onbeperkt aangevuld? Zoals ik het heb begrepen, wordt de status met 1 jaar verlengd door een aanvulling van XP's en zijn er nog geen garanties voor het jaar daarna. Afhankelijk van de startdatum van je kwalificatiejaar kan 300 XP best een uitdaging worden. Ik begin per 1 oktober met een lege XP teller en heb al genoeg vluchten geboekt staan, maar verwacht nog wel de nodige annuleringen. Als FB voor de volgende verlenging minder coulant is, dan is 120XP van een tripje xx-CDG-XX en vv mogelijk dus een fijne of misschien zelfs noodzakelijke aanvulling.
Het aanvullen is éénmalig: Flying Blue website: Behoud ik mijn huidige niveau in mijn volgende kwalificatieperiode? Indien uw kwalificatieperiode eindigt tussen maart 2020 en februari 2021, behoudt u uw huidige niveau, zelfs als u uw XP-doel niet behaalt. Een voorbeeld: Stel u bent een Platinum-deelnemer met een kwalificatieperiode die eindigt in april 2020: Als u 450 XP heeft, wordt er 300 XP van uw teller afgeschreven om Platinum te behouden en blijft er 150 XP over. Als u 250 XP heeft, worden eerst de ontbrekende 50 XP bijgeschreven. Vervolgens wordt er 300 XP afgeschreven om Platinum te behouden zodat uw saldo naar 0 wordt teruggezet.